• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Makeupmyday


    Va konstiga färger allting fick, men det är iaf ljustgrönt i verkligheten :)


    Jag beställde en stämpel för texten på framsidan, så den är embossad.


    Pärlorna har jag köpt på eBay, sidenband och det lite mörkare gröna pappret från Panduro.

  • fayefaye
    PimPim83 skrev 2013-01-24 11:32:59 följande:


    Vi kommer troligtvis att satsa på dessa egentillverkade enkla inbjudningarna. Texten är gjord i Word och sedan utskrivet på ett pärlemorskimmrande papper på 220 g. På bilden ser pappret grått ut, men det är nästan vitt egentligen. Formatet är A6 och kortet är ensidigt. Längst upp kommer namnen på dem som inbjudan gäller att stå. Varje inbjudan kommer att kosta oss 1,75 kr och eftersom vi ska ha ett litet bröllop så kommer kostnaden för alla inbjudningar inklusive kuvert och porto sammanlagt att hamna på 94 kr. Känns bra! Glad
    Enkelt och snyggt :)
  • Amandizzen

    Idag öppnade en Panduro Outlet butik på Freeport i Kungsbacka! Såååå bra! Här ska shoppas i helgen

  • stormhelen

    Vi började med våra inbjudningskort igår. Själva utformningen av dem har vi redan gjort, men igår satt vi och skar ut alla papper till rätt storlek och skrivit alla adresser på kuverten ooch så. Så de är "under tillverkning" så att säga. Glad

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Hobevi; vad kul med någon mer som kör på låda!! Vart beställde ni era? Ha börjat leta runt men väldigt svårt att hitta bra! Tips?

  • Skogus

    Jag har precis gjort färdigt prototypen med det rätta materialet, eller ja nästan det rätta... Embossingpulvret var lite fel, så det ska inhandlas nytt... Här är första utgåvan:



  • Tuvan
    lurigmumin skrev 2013-01-18 22:18:08 följande:
    Här är våra kort. Har bara gjort en prototyp än. Väldigt massa skärande och pill återstår men det är bara att sätta fart... Färgerna blev lite lustig på fotot. Bandet och ramen är mörklila.


    Och så insidan. Det är två kort i en ficka, inbjudan och infoblad. Hoppas åldringarna kan läsa krummelurstilen...

     



    Bilden vägrar vända sig rätt dock....

    Vilket typsnitt har du använt till era namn? Vill ha nåt liknande :)

     


Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut