• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    LittleAnimal skrev 2012-08-01 16:11:56 följande:
    jag undrar om någon har köpt från www.dressesell.com/ har hittat den klänning jag helst vill ha där, men jag vågar inte beställa utan att ha hört vad folk har för erfarenheter...

    det här är klänningen jag vill ha www.dressesell.com/little-white-wedding-dress...

     
    Herreminje, vilken snygg klänning!! 
    Har inte hört talas om företaget förut.
    Eftersom klänningen ser ut att vara gjord i mycket speciell spets, så skulle jag inte chansa på ett okänt kinaföretag. Försök googla upp fler bilder på klänningen och skicka dem till några välkända företag och be om pris. Tex landy och coralsbridal har ganska gott resultat här. De kommer förmodligen att ta mer betalt än vad du hittat här, men förhoppningsvis blir också kvaliteten bättre.
  • LittleAnimal
    Darling Daisy skrev 2012-08-01 21:28:50 följande:
    Eftersom klänningen ser ut att vara gjord i mycket speciell spets, så skulle jag inte chansa på ett okänt kinaföretag. Försök googla upp fler bilder på klänningen och skicka dem till några välkända företag och be om pris. Tex landy och coralsbridal har ganska gott resultat här. De kommer förmodligen att ta mer betalt än vad du hittat här, men förhoppningsvis blir också kvaliteten bättre.
    Jag har försökt hitta fler bilder på klänningen men det är endast dessa 2 som tycks finnas... 
    Även fast jag har sökt på Stephanie Allin´s kollektioner och på namnet på klänningen..

    Hur hittar jag kontakt information till Landy och coralsbridal.. ingen länk jag tryckt på här till landys sida funkar.

    Hur ni tagit kontakt med de olika firmorna? har ni bara mailat supporten eller finns det skilda mail adresser för att beställa? 
  • Darling Daisy
    LittleAnimal skrev 2012-08-02 10:30:06 följande:
    Jag har försökt hitta fler bilder på klänningen men det är endast dessa 2 som tycks finnas... 
    Även fast jag har sökt på Stephanie Allin´s kollektioner och på namnet på klänningen..

    Hur hittar jag kontakt information till Landy och coralsbridal.. ingen länk jag tryckt på här till landys sida funkar.

    Hur ni tagit kontakt med de olika firmorna? har ni bara mailat supporten eller finns det skilda mail adresser för att beställa? 
    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.co/

    Jag är inte så bra på att söka efter specifika klänningar på nätet, däremot brukar Daniiel vara en stjärna på det *tipsar*

    Jag mailade direkt till landys mail när jag beställde min.  
  • Skumboll

    Nu kan jag meddela att bebban äntligen är född! Baby
    Eller, hon kom visserligen den 21/7 men det har varit lite kaos här sedan dess... 

  • 140712
    140712 skrev 2012-05-20 09:48:32 följande:
    Det här är tråden för mig tror jag. Igår beställde jag min fjärde klänning. Väntar nu på 3 st från Landy och en från LITB, nämligen dessa:


     




    Håller nu tummarna för att klänningarna hinner komma i tid (14 juli är det dags) och att åtminstone någon av dom passar.
    Tänkte rapportera om hur mina klänningar blev. Beställde ju 4 st eftersom jag inte kunde bestämma vilken sort jag ville ha. 1 st beställdes från Light in the box (översta bilden ovan). Den var fint sydd, men för vid i livet för att passa min kropp (såg gravid ut i den). De två mittersta klänningarna beställdes samtidigt från Landy Bridal. Tyvärr fick den korta klänningen fel färg på bandet i midjan. Detta såg jag på bilderna som Landy skickade, men orkade inte krångla med det. Fick istället lägga ned tanken om att ha en kortare klänning på kvällen. Klänning nummer 4 beställdes lite senare än de första 3 och kom någon vecka senare.

    Från LITB fick jag inga provbilder, men Landy skickade följande bilder:

    Klänning 2 (ref inlägget ovan)



    Klänning 3



    Klänning 4


    Samtiga klänningar kom 25-30 dagar efter att de beställts.
    Vad som jag ser som positivt med att beställa från Landy är att de skriver ned värdet på klänningarna, för min del skrev de ned värdet från 199-299 usd till 39-59 usd. Jag bor i Norge och fick betala tull på klänningarna, men kom ändå lindrigt undan tack vare nedskrivningen av värdet. LITB skrev dessvärre inte ned värdet så den klänningen blev desto dyrare...

    Älskade både klänning 3 och 4 och väntade fram till jag satt hos frisören innan jag bestämde vilken klänning jag skulle ha. Det blev:



    Nu är jag sugen på att bli bjuden på bröllop eller annan fest så att jag kan få beställa en festklänning från LandyFlört
  • JOOL 09
    140712 skrev 2012-08-02 13:02:24 följande:
    Tänkte rapportera om hur mina klänningar blev. Beställde ju 4 st eftersom jag inte kunde bestämma vilken sort jag ville ha. 1 st beställdes från Light in the box (översta bilden ovan). Den var fint sydd, men för vid i livet för att passa min kropp (såg gravid ut i den). De två mittersta klänningarna beställdes samtidigt från Landy Bridal. Tyvärr fick den korta klänningen fel färg på bandet i midjan. Detta såg jag på bilderna som Landy skickade, men orkade inte krångla med det. Fick istället lägga ned tanken om att ha en kortare klänning på kvällen. Klänning nummer 4 beställdes lite senare än de första 3 och kom någon vecka senare.

    Från LITB fick jag inga provbilder, men Landy skickade följande bilder:

    Klänning 2 (ref inlägget ovan)



    Klänning 3



    Klänning 4


    Samtiga klänningar kom 25-30 dagar efter att de beställts.
    Vad som jag ser som positivt med att beställa från Landy är att de skriver ned värdet på klänningarna, för min del skrev de ned värdet från 199-299 usd till 39-59 usd. Jag bor i Norge och fick betala tull på klänningarna, men kom ändå lindrigt undan tack vare nedskrivningen av värdet. LITB skrev dessvärre inte ned värdet så den klänningen blev desto dyrare...

    Älskade både klänning 3 och 4 och väntade fram till jag satt hos frisören innan jag bestämde vilken klänning jag skulle ha. Det blev:



    Nu är jag sugen på att bli bjuden på bröllop eller annan fest så att jag kan få beställa en festklänning från LandyFlört
    Måste börja med att säga att du var fantastiskt fin i din brudklänning :)

    Jag är ute efter något som din klänning nr 3 och letar nu febrilt på Landys sida men kan inte hitta den, vet du om den finns kvar? Eller har du någon större bild på den?
  • L och J

    Hallå!

    Är det någon som vet vad detta är för klänning?
    Har glömt var jag hittade bilden..  och vill ha denna.
    tack! 

  • L och J
    L och J skrev 2012-08-02 14:35:28 följande:
    Hallå!

    Är det någon som vet vad detta är för klänning?
    Har glömt var jag hittade bilden..  och vill ha denna.
    tack! 
    och bilden kommer här... Tungan ute


    eller vet ni vad detta är för märke?


     
  • Ekinaj
    140712 skrev 2012-08-02 13:02:24 följande:
    Tänkte rapportera om hur mina klänningar blev. Beställde ju 4 st eftersom jag inte kunde bestämma vilken sort jag ville ha. 1 st beställdes från Light in the box (översta bilden ovan). Den var fint sydd, men för vid i livet för att passa min kropp (såg gravid ut i den). De två mittersta klänningarna beställdes samtidigt från Landy Bridal. Tyvärr fick den korta klänningen fel färg på bandet i midjan. Detta såg jag på bilderna som Landy skickade, men orkade inte krångla med det. Fick istället lägga ned tanken om att ha en kortare klänning på kvällen. Klänning nummer 4 beställdes lite senare än de första 3 och kom någon vecka senare.

    Från LITB fick jag inga provbilder, men Landy skickade följande bilder:

    Klänning 2 (ref inlägget ovan)



    Klänning 3



    Klänning 4


    Samtiga klänningar kom 25-30 dagar efter att de beställts.
    Vad som jag ser som positivt med att beställa från Landy är att de skriver ned värdet på klänningarna, för min del skrev de ned värdet från 199-299 usd till 39-59 usd. Jag bor i Norge och fick betala tull på klänningarna, men kom ändå lindrigt undan tack vare nedskrivningen av värdet. LITB skrev dessvärre inte ned värdet så den klänningen blev desto dyrare...

    Älskade både klänning 3 och 4 och väntade fram till jag satt hos frisören innan jag bestämde vilken klänning jag skulle ha. Det blev:



    Nu är jag sugen på att bli bjuden på bröllop eller annan fest så att jag kan få beställa en festklänning från LandyFlört
    Intressant inlagg. Kul att se hur de blev! : ) 

     
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!