• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 2 0 1 2
    emmadeckmar skrev 2012-07-07 09:00:39 följande:
    Precis vad jag satt och gjorde igår eftermiddag! köpte lite utstickare och en såndär man skär med..
    Kan verkligen tipsa om det! sakerna kostade inte många kronor och så var det GRATIS frakt till Sverige på det! för bra fär att vara sant Köpte från > den här < säljarenSkrattande

    Men hittade tyvärr inget på hela ebay som liknade den fina spetsen! sökte på flera olika sökord, men det kom upp mindre eller så inte några som liknade. Ska fundera ut om det är värt 400kr (+frakt) för en figur, grr! Skrikandes

    http://search.eim.ebay.se/?ev=&kw=cake+border+lace&ect=&elc=-2&ec=&st=eim&eb=S%C3%B6k&hidden=search


     


    Kanske något kan passa?

  • emmadeckmar
    2 0 1 2 skrev 2012-07-07 16:28:15 följande:

    search.eim.ebay.se/


    Kanske något kan passa?


    De där är lite för små. Jag är ute efter en högre och längre (ca. 10x30cm)
    Ha hittat en sida som säljer en liknande men då är det frakten som kan bli dyr istället.

    Tack ändå!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-07-07 08:12:39 följande:

    Men skummis, HEEEJ!! *vinkevink*


     


    Du måste skriva mer i tråden, vi saknar dig! Att lillan inte har poppat ut än... Vilket datum var/är beräknad födsel?


     


    Ja, vi kommer nog trivas. Men banken där vi hade lånelöfte krånglar så vi måste börja om låneprocessen hos vår andra bank. Är livrädd för att det ska bli nåt problem där, får vi avslag vet jag inte vad vi gör! Vi ska ut till huset idag egen och titta och prata med ägarinnan.


    Åh jag vet! Orken tryter och det är så bökigt att skriva från telefonen... Drömmer

    Hon är beräknad till den 16 juli. men hon kan gärna komma NU! 

    Åh nej, hoppas hoppas hoppas att det löser sig med lånet. Vad är det för en bank som ger ut lånelöfte som sedan krånglar, så kan man väl inte göra? Håller tummarna!! {#emotions_dlg.flower}
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-07-08 09:57:03 följande:
    Åh jag vet! Orken tryter och det är så bökigt att skriva från telefonen... Drömmer
    Hon är beräknad till den 16 juli. men hon kan gärna komma NU!
    Åh nej, hoppas hoppas hoppas att det löser sig med lånet. Vad är det för en bank som ger ut lånelöfte som sedan krånglar, så kan man väl inte göra? Håller tummarna!! {#emotions_dlg.flower}

    Jaså, trodde de där moderna telefonerna (och allt vad de heter) var såååå bra och smidiga att skriva från..


     


    Åh, det är ju alldeles snart! Spännande!


     


    Ja, det blev så jäkla dumt med lånelöftet. Vi har haft det länge medan vi har letat på andra boenden. Men så ansökte vi nyligen om att höja upp lånet på lägenheten sen den renoverades för att få loss kontantinsaten till huset. Och det är i 2 olika banker. Så när banken för lånelöftet såg att det fanns en låneansökan i en annan bank nekades ansökan automatiskt. Trots att vi förklarade att det bara var en liten summa och som skulle ut till kontantinsatsen. Men nej. Otroligt frustrerande! Så nu får vi börja om och ansöka om huslånet i samma bank som vi har till lght men de kräver högre kontantinsats. Men förhoppningsvis löser det sig. Bara det att vi skulle skrivit på kontraktet imorg, det får vi skjuta fram. Är ju så otålig!

  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-07-08 10:54:39 följande:

    Jaså, trodde de där moderna telefonerna (och allt vad de heter) var såååå bra och smidiga att skriva från..


     


    Åh, det är ju alldeles snart! Spännande!


     


    Ja, det blev så jäkla dumt med lånelöftet. Vi har haft det länge medan vi har letat på andra boenden. Men så ansökte vi nyligen om att höja upp lånet på lägenheten sen den renoverades för att få loss kontantinsaten till huset. Och det är i 2 olika banker. Så när banken för lånelöftet såg att det fanns en låneansökan i en annan bank nekades ansökan automatiskt. Trots att vi förklarade att det bara var en liten summa och som skulle ut till kontantinsatsen. Men nej. Otroligt frustrerande! Så nu får vi börja om och ansöka om huslånet i samma bank som vi har till lght men de kräver högre kontantinsats. Men förhoppningsvis löser det sig. Bara det att vi skulle skrivit på kontraktet imorg, det får vi skjuta fram. Är ju så otålig!


    Riktigt SÅ smidiga är inte telefonerna... Cool 

    Ja, det är väldigt snart. Varje natt tänker jag att imorgon händer det något... men icke då. Hon verkar ha det rätt bra där inne. 

    Vad märkligt att de avslår bara för att de ser att man har en låneansökan på en annan bank. Obestämd Visst kan jag förstå om man sökt lån hos 10 olika banker men så är ju inte fallet nu. Trist att behöva skjuta fram pappersgörat, men säljaren vill fortfarande sälja till er?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-07-08 11:43:37 följande:
    Ja, det är väldigt snart. Varje natt tänker jag att imorgon händer det något... men icke då. Hon verkar ha det rätt bra där inne.
    Vad märkligt att de avslår bara för att de ser att man har en låneansökan på en annan bank. Obestämd Visst kan jag förstå om man sökt lån hos 10 olika banker men så är ju inte fallet nu. Trist att behöva skjuta fram pappersgörat, men säljaren vill fortfarande sälja till er?

    Ja, tänk så spännande... Förstår att det är svårt att koncentrera sig på annat när man bara går och väntar på att det ska sätta igång. Hoppas allt kommer gå bra iaf. Är väldigt avis!


     


    Jo, det kändes oerhört snopet med banken. Men blivanden ska ringa till den andra banken direkt när de öppnar imorg. Skulle kännas så tråkigt nu när vi är inställda på att det ska gå vägen. Det känns ju som vårt hus nu! Har såna planer för det. Ja, säljaren och mäklaren är säkert ok med att vi skjuter på kontraktet lite. Huset låg på hemnet i 2 mån utan bud hon accepterade, vårt var det första hon tog trots att vi gick ner i pris. Så det lär ligga i deras intresse att hålla kvar oss.

  • Theuglyorgan

    Hej!

    Jag skulle behöva hjäölp med att veta vem som har designat denna klänning.

    Hittade den på en kinasida men vet inte vem som är designern.

    Tacksam för all hjälp.


  • Kitty85

    hej, jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig=)


    jag var ute på klännings jakt i fredags, inför mitt bröllop i maj 2013.


    i butik ett och klänning nr 2 fick jag ett klännings hallelulja moment;) jag har blivit förälskad i en klänning från märket blue by enzoani, modell cardiff, dock till priset av 13000 kr=( jag undrar nu om ni vet om det finns någon kina sida som gör dessa klänningar?? jag har hittat en sida som heter missfishbridalonline.com som gör den, någon som beställt därifrån?? jag är skeptisk...varför döpa sin bröllopsklännings sida till fröken fisk=)


    tackar för hjälpen på förhand....Kitty=)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!