• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1

    Ok!
    Det går ju att nyta upp släpet sen också! ex med två band så det blir som ett veck på baksidan, eller med en knapp mitti-det ordnar nog sig skall du se!

  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-01-03 11:33:59 följande:
    Bilder kommer snart (min väninna ska skicka dem från sin mob hittade ej vår kamera hemma)

    Är både glad MEN besviken! Klänningen var i mkt bra kvalité, och satt bra mm MEN de har inte gjort som jag sa medsläpet, ville ha 0,5 Meter de har satt LÅNGT släp som originalet :( och med en underkjol till en klänning UTAN släp så satt den inte fint nedtill :(

    Så nu vet jag inte vad jag ska göra, den är t.om lång framtill, måste lyfte den för att inte snubbla t.om m. skorna m.klack på, ville ju ha en klänning där jag kunde röra mig fritt i.

    Så alt. 1 nu.

    Be Milly skicka en underkjol m. långt släp och se om den åker upp nån cm och allt blir snyggare.

    alt. 2 be dem sy om den och korta ner allt.

    alt.3 be en väninna korta den (hon är skräddare)
    Vad tråkigt att den inte riktigt blev som du ville ha den, MEN, vad bra att det enda felet trots allt var att den är för lång. Jag skulle nog, som skrivet ovan, inte orka mig på att försöka skicka tillbaka den för ändringar. Risken är ju att de vill att du ska stå för frakten då och det blir nog inte så billigt. Jag hade, precis som du gjort nu läste jag, frågat efter en underkjol med släp och bett min vännina lägga upp den sen.

    Ska bli spännande att få se bilder :)
  • UngBrud2012

    Är helt ny här på BT. Ska gifta mig i juli och har kollat in Millys tack vare er. Är det så att man först får hem en provklänning eller är det "originalet" som kommer direkt? När ska jag beställa anser ni om bröllopet står i juli?

  • daniiel
    UngBrud2012 skrev 2012-01-03 14:46:26 följande:
    Är helt ny här på BT. Ska gifta mig i juli och har kollat in Millys tack vare er. Är det så att man först får hem en provklänning eller är det "originalet" som kommer direkt? När ska jag beställa anser ni om bröllopet står i juli?
    Man får hem orginalet direkt. Det finns andra här som är mer experter på att beställa därifrån som säkerligen kan svara. Det verkar dock som att Milly ändrat lite på sina rutiner på senaste. Förut tror jag de fick bilder på en provklänning innnan den riktiga syddes, men nu verkar det som att de slutat skicka bilder. Rätta mig gärna om jag har fel, ni Milly-experter :)

    Om du redan nu vet vilken klänning du vill ha osv, så varför inte beställa på en gång? Ju senare man beställer, desto mindre tid för att kunna rätta till diverse oönskade missöden.
  • UngBrud2012

    Tack för svar!
    Ja precis, ska sluta amma om en månad ungefär så jag tänkte nog vänta tills dess så jag vet vad det slutgiltiga bystmåttet blir men sen så blir det nog att köra på  Hellre för tidigt än för sent.

  • UngBrud2012

    Passar på att slänga in en till fråga till Kina-experterna... underkjol.. Är det något man alltid har under en brudklänning och behöver man det till dessa Kina-klänningar?

  • drömmer

    Hej på er! Har skummat igenom och kikat i er tråd, på framförallt bilderna. Superfina klänningar!!!

    Är det någon av er som handlat kinaklänning via EBAY?
    Jag har just hittat min dröm, men är tveksam till att köpa den då den är ruskigt billig.... Samma klänning ligger dock på Tradera för 1000:- mer och frågan är vart jag ska satsa på om jag ska köpa den? Den som säljer på Tradera har inga dåliga omdömen (av 110) , men det känns som att den ändå borde komma från samma tillverkare från början och för 1000kr kan jag ju köpa tillbehör? Snålheten kickar in .

    Så, vågar man handla från EBAY? Tack för svar! {#emotions_dlg.flower}

  • 1700tal

    Tinzi - synd att den var för lång. Men förstår inte riktigt hur du menar med att släpet skulle bli kortare av en underkjol med släp? Hur då? :-/ Hursom, om det inte löser sig så har jag några milly-underkjolar till salu, både med och utan släp ifall du vill slippa beställa därifrån. Och nu vill vi se bild!!!


     


     


    Angående Milly Bridal, deras provklänningar och mailade bilder till er som undrar!!


    Förut var det så att på specialbeställde klänningar (dvs att man själv skickade in bilder som de sydde efter) så sydde de först upp en provklänning i billigt fodertyg som fotades och bilderna emailades. För ett antal 100-lappar kunde man även få provklänningen skickad till sig för att kontrollera strl, då tillkom frakt. Jag har aldrig hört nån på BT som lät dem skicka hem klänningen utan använde de mailade bilderna. Hursom, på denna provklänning fick man sen göra hur omfattande ändringar man ville och efter varje ändring de gjort på provklänningen skickade de nya foton. Till slut fick man godkänna provklänningen för att gå vidare till nästa steg i produktionen. Först då sattes saxen i det "riktiga" tyget. Efter det skickade de nya foton och bilder när det var dags för tex spetsar, pärlor, broderier osv. De sydde tex dit lite pärlor för att visa och frågade sen "är färg/täthet/mönster ok?" osv. Varje steg godkändes och när man väl godkänt var det omöjligt att ändra sig.


     


    Valde man däremot en klänning ur deras eget sortiment på hemsidan, eller en ur deras sortiment med mindre ändringar (tex släplängd, annan färg, ändrad urringning, annat tyg mm) så gjordes varken provklänning i billigt tyg eller foton togs. Då var även leveranstiden avsevärt kortare.


     


    Vad som nu verkar ha skett med de sista klänningarna därifrån (nåt halvår tillbaka) är att inga bilder kommer och så plötsligt kommer en bild på en färdig klänning. Och då är det försent att göra ändringar.


     


    Dessutom har jag viss insyn i sortimentet med klänningar som sys till företag och jag måste säga att kvalitén verkar ha blivit sämre. Frågan är om de bytt ägare, ändrat stategi el dyl efter sämre tider, men det är förstås spekulationer.


     


    Hoppas ni som läser detta kan vidarebefodra detta med provklänningarna och bristen på bilder till nya tjejer i tråden som undrar. Jag tror absolut fortf Milly är värda att beställa från, men det är inte bra om de nya beställarna tror att man kan göra massa ändringar längre.

  • daniiel
    UngBrud2012 skrev 2012-01-03 15:13:41 följande:
    Tack för svar!
    Ja precis, ska sluta amma om en månad ungefär så jag tänkte nog vänta tills dess så jag vet vad det slutgiltiga bystmåttet blir men sen så blir det nog att köra på  Hellre för tidigt än för sent
    UngBrud2012 skrev 2012-01-03 15:40:02 följande:
    Passar på att slänga in en till fråga till Kina-experterna... underkjol.. Är det något man alltid har under en brudklänning och behöver man det till dessa Kina-klänningar?
    Om du beställer en klänning med snörning i ryggen, så får du ju också lite mer spelrum och chansen är ju större att den sitter väldigt bra :) Då gör det mindre om man går upp/ner något kilo eller någon centimeter.

    Underkjol tycker jag är bra under alla långa klänningar, men sedan beror det ju på vilken modell av klänning vilken underkjol man ska ha. En slät A-linje klänning brukar inte bli så fin med en underkjol med ringar, då de lätt syns igenom tyget. En klänning med släp blir oftast finast med en underkjol med lite släp på. En klänning i sjöjungrumodell behöver ju kanske en underkjol i samma modell för att komma till sin rätt osv. I min klänning var det insydd underkjol och det var toppenbra :)
  • 1700tal
    UngBrud2012 skrev 2012-01-03 15:40:02 följande:
    Passar på att slänga in en till fråga till Kina-experterna... underkjol.. Är det något man alltid har under en brudklänning och behöver man det till dessa Kina-klänningar?
    Det beror på modellen snarare än om det är en kinaklänning.. Underkjolen ska passa klänningskjolen. En del klänningar har inbyggd underkjol, då behöver du inte köpa till en. Det bekvämaste tycker jag är med tunna ringar (brukar dessutom va ställbara så man kan ändra vidden) som ger benen full rörelsefrihet. Skönt när det är varmt oxå. Men fråga efter underkjol när du ska beställa. Om den inte är inbyggd (vilket inte någon av mina har eller de jag provat i butik heller) så är nog lättast att be dem om den underkjol som passar bäst till den modell du väljer.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!