• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane
    Pluppe skrev 2011-12-08 12:16:35 följande:
    Det är nog ungefär 3 veckor sedan jag beställde den med Glad Samma här, det kliar i fingrarna!
    Hur fick du reda på vilket stadie den är i? Frågade du?
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-10 21:12:47 följande:
    Hur fick du reda på vilket stadie den är i? Frågade du?
    Hennes var i 3e stadiet. Min är i 4e.  Jag beställde den 4e Nov tror jag att det var. Så 4 veckor sen circa. Hon sa att den borde vara klar i slutet på december och att jag då får den i mitten på januari (då jag har betalat för den sakta leveransmetoden (2 veckor). Kul att vi är flera stycken som ska få klänningarna ungefär samtidigt! I can't wait!!!!!!! Måste sluta tänka på det så att tiden går snabbare!!  
  • Tinzi
    pulmonate skrev 2011-12-10 13:31:18 följande:
    Jag beställde med inbyggd bH då det är svårt att ha en egen bH till en bar-rygg klänning. Jag har beställt ifrån Milly Bridal. Väntar väldigt otåligt!! Borde vara här i mitten på Januari men jag vill ha den NU!
    Har du bestämt dig var du ska beställa ifrån? Jag tror att flera av ställena gör bra jobb. Vissa får ju överlag lite bättre resentioner så det var så jag bestämde mig. Jag hade satsat antingen på Milly eller Landy tror jag.  
    OJ! du sa bara att du ville ha det eller? Jag skulle också villja ha ngt sorts bh i min....fick du betala extra för det?
  • daniiel
    Solrosen1982 skrev 2011-12-08 22:29:40 följande:



    Här e min klänning som jag fyndade i en internet butik  Den e dock lite kort. Ska gifta mig barfota på en strand, men sen vill jag kunna ha en sko med lite klack. Har ni nåt förslag på vad jag kan göra för att "förlänga" den?
    Jättefin klänning :) Men om du ska gifta dig barfota på en strand... behöver verkligen klänningen vara längre då? Tycker det är fint att man kan se att du är barfota :) Om du sedan väljer en sko i en fin färg, så gör det ju definitivt inget om den syns :)
  • FelizLane
    pulmonate skrev 2011-12-10 22:18:22 följande:
    Hennes var i 3e stadiet. Min är i 4e.  Jag beställde den 4e Nov tror jag att det var. Så 4 veckor sen circa. Hon sa att den borde vara klar i slutet på december och att jag då får den i mitten på januari (då jag har betalat för den sakta leveransmetoden (2 veckor). Kul att vi är flera stycken som ska få klänningarna ungefär samtidigt! I can't wait!!!!!!! Måste sluta tänka på det så att tiden går snabbare!!  
    Men frågade ni vilket stadie den var i eller mailade hon bara random till er och berättade?
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-11 10:21:53 följande:
    Men frågade ni vilket stadie den var i eller mailade hon bara random till er och berättade?
    Nej jag mejlade och frågade! Jag ville egentligen veta om de kunde skicka en bild till mig på hur den såg ut nu. Då svarade de att de bara kunde skicka en bild på klänningen när den var klar. Att den nu var i 4e stadiet och borde vara klar i slutet på månaden och att de skickar bild då. Sen får jag den 2 veckor efter det, dvs i Januari.
    Jag hade hört ifrån andra att man får en bild när de är i ett visst stadie så att man ska kunna godkänna. Alltså inte när den är helt klar, utan innan. Men de verkar jobba lite annorlunda nu...?
     
  • Darling Daisy
    pulmonate skrev 2011-12-11 15:18:55 följande:
    Nej jag mejlade och frågade! Jag ville egentligen veta om de kunde skicka en bild till mig på hur den såg ut nu. Då svarade de att de bara kunde skicka en bild på klänningen när den var klar. Att den nu var i 4e stadiet och borde vara klar i slutet på månaden och att de skickar bild då. Sen får jag den 2 veckor efter det, dvs i Januari.
    Jag hade hört ifrån andra att man får en bild när de är i ett visst stadie så att man ska kunna godkänna. Alltså inte när den är helt klar, utan innan. Men de verkar jobba lite annorlunda nu...?
     
    Nu har jag ju inte köpt från milly, men de som köpte därifrån i våras fick bilder på lite olika ställen i produktionen. Exempelvis att de skulle godkänna spetsen innan den syddes fast, godkänna draperingar osv
    Om man beställde en egendesignad klänning, som inte fanns i millys ordinarie sortiment, fick man också se en provklänning sydd i fodertyg innan de påbörjade den riktiga klänningen...
  • Pluppe
    FelizLane skrev 2011-12-10 21:12:47 följande:
    Hur fick du reda på vilket stadie den är i? Frågade du?
    Ja, jag skickade ett mejl och frågade hur det gick och ungefär när dem trodde den skulle vara klar och kunna levereras :)
  • Pluppe
    pulmonate skrev 2011-12-10 22:18:22 följande:
    Hennes var i 3e stadiet. Min är i 4e.  Jag beställde den 4e Nov tror jag att det var. Så 4 veckor sen circa. Hon sa att den borde vara klar i slutet på december och att jag då får den i mitten på januari (då jag har betalat för den sakta leveransmetoden (2 veckor). Kul att vi är flera stycken som ska få klänningarna ungefär samtidigt! I can't wait!!!!!!! Måste sluta tänka på det så att tiden går snabbare!!  
    Jag beställde min runt den 10 november och Lily sa att den skulle vara hos mig i början av januari, har valt den "sakta" leveransmetoden med
    ..
  • Solrosen1982
    Fästmön skrev 2011-12-09 17:29:15 följande:
    Jättefin klänning! Jag tycker att det är OK att den är lite kort. Så kan du ha ett par riktigt häftiga skor under =) Varifrån har du köpt den?
    Tackar :) Jag köpte den på www.briarrose.se Tjejen som har webbutiken har haft en vanlig butik och hon löste så jag fick komma och prova den hos hennes sömmerska. Jag tycker den e jättefin, så synd att den e lite kort. Men jag e så lång(1.84), så jag kan nog aldrig hitta en färdigsydd som är nog lång med lite klack.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!