• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-02 17:23:29 följande:
    www.klosterhotel.se/Default.aspx?module=4&con...

    Menyn under den jag kopierade låter ju också riktigt god!
    Förstår att du vill ha det där så fint!!
    Vad är BS??
    Tycker det är kul om man kan hjälpa till med nåt!
    1700tal skrev 2011-04-02 17:05:45 följande:
    Var hittade du det priset?? Förvånad Känner igen menyn men inte priset... Fast det är ju logiskt om man plockar bort efterrätten. Men jag såg inga priser... Kan ha berott på att jag smsade sambon och pratade med mamma samtidigt som jag kollade deras hemsida! Multitasking... Men fisk är nog ingen bra idé, jag älskar fisk men sambon och halva gästskaranlär lär nog inte va med på idén. Är rädd för att det är bra jag som är petis med maten. Äter bara fisk, nöt från fasterns egen gård och ibland lokalt lamm. Så det är jag som är kräsen, alla andra äter typ allt!

    Vad gullig och snäll du är som gick in och tittade! Tänk vilka omtänksamma människor det finns bland alla kinatjejer! Jag uppskattar verkligen alla inputs, idéer och feedback i alla format och alla varianter. Just nu känner jag att jag skulle kunna strida 2 krig för att vi ska få gifta oss i vadstena! Känns verkligen inom räckhåll! Vi som satt igår och räknade på att det skule kosta dubbelt så mkt som BS och huruvida vi skulle ha råd med det... Men nu verkar det ju inte vara särskilt mkt dyrare!
    BS är Bjärka Säby gamla slott. Vi har preliminärbokad där men har nu alltså second thoughts...
    Sessan67 skrev 2011-04-02 17:24:31 följande:
    Ok, då har jag läst ikapp igen då Flört "Bara" ett hundratal nya inlägg sen sist! Ska strax iväg på kalas nummer 2, men måste bara visa en bild på min fina bolero - den fanns kvar i butiken Solig

     


    Men ojojoj, så söt den var!
    jessica p skrev 2011-04-02 17:30:31 följande:
    klart att en gammelhöna har en framtid....har ju väntat i 10 år på ett frieri ;)) (förstår mihg inte på hur man gör smilys är ju trots allt en i pensionärsgänget) HAHAHAHa
    Men då får du väl be om en lektion här då!
  • 1700tal

    Ok, nu har jag sköljt alla lusiga pelargoner i duschen, burit ut dem (de är många..) till pelargontrappan utomhus(som jag målade i förrgår) och försökt läsa här samtidigt som jag motar huvudvärken bäst jag kan. Om man nu skulle ta och måla den andra bänken samtidigt som jag tvättar fönstren och fortsätter läsa vad ni skriver här... Multitasking som sagt!

  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-02 17:56:23 följande:
    Ok, nu har jag sköljt alla lusiga pelargoner i duschen, burit ut dem (de är många..) till pelargontrappan utomhus(som jag målade i förrgår) och försökt läsa här samtidigt som jag motar huvudvärken bäst jag kan. Om man nu skulle ta och måla den andra bänken samtidigt som jag tvättar fönstren och fortsätter läsa vad ni skriver här... Multitasking som sagt!
    Haha Det låter som en kanon idé att måla med huvudvärk! hihihi
    Själv har jag fått hem nötfärsen som jag paketerar 600g i varje påse. Terapi arbete.
    Second thoughts när det gäller bröllop är aldrig bra ;)
    Så hoppas att ni kan få vadstena nu då när ni helst vill dit!!
    Såg att de hade fin barnmeny också med bra priser inkl dryck.
    Eller ska de äta samma som er?
  • Sommarbrud

    Men vad ni skriver :) försöker läsa ikapp. Väldigt fin bolero. Går inte i citera på mobilen eller jag fattar inte hur man gör ...

  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-02 18:03:44 följande:
    Haha Det låter som en kanon idé att måla med huvudvärk! hihihi
    Själv har jag fått hem nötfärsen som jag paketerar 600g i varje påse. Terapi arbete.
    Second thoughts när det gäller bröllop är aldrig bra ;)
    Så hoppas att ni kan få vadstena nu då när ni helst vill dit!!
    Såg att de hade fin barnmeny också med bra priser inkl dryck.
    Eller ska de äta samma som er?
    Aha, var barnmenyerna med dryck? Det var ju bra. Jo, såg att barnpriserna och de var väldigt bra. Dock har vi inte så många små barn med, de flesta är lite större och äter nog samma men läste nånstans att barn under 12 äter a la carte till halva priset.

    Men så bra med mkt köttfärs! Vi har tom frys just nu, vi brukar få en årsförbrukning malet kött i taget av svärisarna men nu var det ett tag sen. Tror inte de ska slakta för eget bruk i år... Synd..

    Har ni egna djur eller köper från gård m.m.?

    Nu ska här målas lite... Började tvätta 2 av fönstrena men så kom jag på att jag hade ett litet temper tantrum för ett tag sen över att fönsterputsning fortf är kvinnans givna lott i livet och det gjorde bli putt. Dela dammsugning och tvätt kan den moderna mannen sträcka sig till (kan tom va lite coolt att va jämställt) men fönstren, ååh nä! Sambon har aldrig tvättat ett enda fönster EVER och bestämde då att han nu ska göra den biten (efter instruktioner förstås..) så nu fortsätter jag inte! Damm it!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-02 18:11:45 följande:
    Men vad ni skriver :) försöker läsa ikapp. Väldigt fin bolero. Går inte i citera på mobilen eller jag fattar inte hur man gör ...
    Hello!! Vinkevink! Tänkte nog att du följde oss från mobilen.. Och svara kan du oxå, så modern du är!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-02 18:21:59 följande:
    Aha, var barnmenyerna med dryck? Det var ju bra. Jo, såg att barnpriserna och de var väldigt bra. Dock har vi inte så många små barn med, de flesta är lite större och äter nog samma men läste nånstans att barn under 12 äter a la carte till halva priset.

    Men så bra med mkt köttfärs! Vi har tom frys just nu, vi brukar få en årsförbrukning malet kött i taget av svärisarna men nu var det ett tag sen. Tror inte de ska slakta för eget bruk i år... Synd..

    Har ni egna djur eller köper från gård m.m.?

    Nu ska här målas lite... Började tvätta 2 av fönstrena men så kom jag på att jag hade ett litet temper tantrum för ett tag sen över att fönsterputsning fortf är kvinnans givna lott i livet och det gjorde bli putt. Dela dammsugning och tvätt kan den moderna mannen sträcka sig till (kan tom va lite coolt att va jämställt) men fönstren, ååh nä! Sambon har aldrig tvättat ett enda fönster EVER och bestämde då att han nu ska göra den biten (efter instruktioner förstås..) så nu fortsätter jag inte! Damm it!
    Jajemen det var inklusive men det är klart att de äldre gärna äter samma.
    Ja det är kanon 52 kg drygt har vi fryst in nu. Det är hemskt när man har slut på kött och inser hur dyrt det faktiskt är att köpa. Jag är som du och vill helst inte ha fläskkött, skinkschnitslar går bra tycker jag!
    Vi har egna djur både kor och får. Med fåren är produktionen ganska nystartad så det har inte blivit slakt där än, men framöver så blir det lamm i frysen också.

    Ja ibland får man köra ett race med guysen! Ett tips till fönsterputsen kasta den där förbannade gummiskrapan och använd tidningspapper! Det blir inte en rand!! Det är det bästa man kan ha¨!
  • Sommarbrud

    [quote][quote-nick]1700tal skrev 2011-04-02 18:24:17 följande:[/quote-nick]


    Sommarbrud skrev 2011-04-02 18:11:45 följande:
    Men vad ni skriver :) försöker läsa ikapp. Väldigt fin bolero. Går inte i citera på mobilen eller jag fattar inte hur man gör ...
    Hello!! Vinkevink! Tänkte nog att du följde oss från mobilen.. Och svara kan du oxå, så modern du är![/quote Ja man är ju modern :) har ett as segt när bara :/
  • jessica p
    Miceme skrev 2011-04-02 17:33:04 följande:
    Du är  inte ensam om att ha problem med smileys jag tog själv upp en hel sida igår i mina försök att göra denna gubbe
    men du kan ju!!!! ;))
  • Miceme
    jessica p skrev 2011-04-02 18:38:50 följande:
    men du kan ju!!!! ;))
    Nu ja men det tog tiiiiid =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!