• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 21:22:55 följande:
    typ som något gymnasium då eller? nja. blir lite skeptisk, för jag hade nära vänner som "lallade" runt där och det var kanske mest en skämt över det hela.... Men så var ju vi flummiga rockers också som bara dräggade utanför med ciggen i mungipan :-P
    Dra inte alla över en kam nu... Jag är en f.d. media-tönt. Hahaha. 
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-01 21:20:30 följande:
    Tro mig, alla "enkla" grejer är kollade 100 gånger om. Gluten vet jag att man kollat minst 3 gånger med biopsi och 10-tal gånger med blodprov. 
    Hans hälsa är nog allt annat än bra tyvärr. Han har något (förmodligen neurologisk orsak) som gör att han får extrema kräkanfall, han är infektionskänslig och blir ruskigt dålig för minsta lilla, dethär med ämnesomsättningen då och så har han autism. Det är ett enda stort kaos här hemma...

    Usch, nu var det här inte menat att det skulle bli någon klagotråd.... ber om ursäkt om ni tar det så. 

    Härligt att höra att sonen din mår bra idag! Det är ju så viktigt att man upptäcker det tidigt så barnen slipper "lida" längre än nödvändigt. 
    Vad tråkigt att höra. Hoppas att ni hittar någon som kan komma på vad problemet är - snart! Det är hemskt när ens barn mår dåligt!
  • Sommarbrud
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:24:14 följande:
    Med det sagt letar jag nu efter tips Glad
    Vi letar "bröllopsresa", ja den riktiga blir barnfri om ett par år. Men vi vill hemskt gärna komma iväg efter bröllopet och ta med oss vår lilla ettåring.

    Har någon tips på bra ställe, gärna Grekland eller Spanien. Det ska vara en barnvänlig långgrund sandstrand, gärna barnpool... och lägenhetshotell känns lämpligt när man har en sån liten med sig kanske.
    Vi ska åka till Nice två veckor med våran son som är 1 då. Vi hyrde faktiskt lägenhet för det tycker vi är praktiskt. Då kan man laga mat hemma och sitta på kvällarna. Men du vill åka charter kanske?
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:23:04 följande:
    Oj då jag måste ju bli lite mer skate alltså .) Ska jobba på det helt klart! jag vet på jobbet så har jag en del unga som jobbar (alltså 18 år) och ibland när dom pratar så gäller det bara att nicka och se glad ut för man fattar ju inte riktigt allt.. Och då är jag 27 vill jag tillägga ! Inte 84!
    Hehe ja men jag vet inte om word används så mycket bland yngre nuförtiden så det är nog inget du kommer höra från 18-åringarna. Man vad vet jag som kör norrlandsslang för alltFlört
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-01 21:24:14 följande:
    Jag letar inspirationsbilder på Fotosidan, där finns massor av olika stilar. Enklast är väl att hitta liknande bilder som du kan visa för fotografen, www.fotosidan.se/pools/view/7372

    Herregud BRUDAR!!!
    Jag hänger inte med i alla svängar, men vad roligt att ni finns!
    Denna tråd känns lite som 118 100 fast för brudar. Släng in en fråga, du får svar och tips och ibland en värmande kram.

    Ni är guld värda!!

    Med det sagt letar jag nu efter tips Glad
    Vi letar "bröllopsresa", ja den riktiga blir barnfri om ett par år. Men vi vill hemskt gärna komma iväg efter bröllopet och ta med oss vår lilla ettåring.

    Har någon tips på bra ställe, gärna Grekland eller Spanien. Det ska vara en barnvänlig långgrund sandstrand, gärna barnpool... och lägenhetshotell känns lämpligt när man har en sån liten med sig kanske.
    Ruskigt turistigt men när du nämnde barn och långgrund sandstrand tänkte jag på alcudia på mallis. Jäkligt bekvämt kanske men har man barn så har man....  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 21:26:39 följande:
    Dra inte alla över en kam nu... Jag är en f.d. media-tönt. Hahaha. 
    Word!
  • Skumboll
    Sessan67 skrev 2011-04-01 21:27:44 följande:
    Vad tråkigt att höra. Hoppas att ni hittar någon som kan komma på vad problemet är - snart! Det är hemskt när ens barn mår dåligt!
    Tack för omtanken! 
  • 1700tal
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 21:12:46 följande:
    1700-tal. Önskar verkligen att jag kunde göra på samma sätt. Men då vår ekonomi redan är stram är det nog tyvärr inte så aktuellt. Känns som jag sitter i den typiska konsumetsaxen. vill ha mycket men inte betala för det :-P
    Jo, men det är ju inte säkert att just "din" fotograf är dyr.. Det var inte de dyraste fotograferna jag föll för. Anledn jag letade/letar i sthlm var att det finns så många fler. Jag sållar inte på priset, utan på deras bilder. Liksom... Obestämd
    jennifaer skrev 2011-04-01 21:13:42 följande:
    Haha kära Agda 92 är det är ganska gammalt uttryck. Jag vet inte hur gammalt (för jag är ganska ung) men nog användes det i alla fall ett bra tag före facebookSkrattande
    Jaså? Har bara hört det på BT...
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 21:17:05 följande:

    1700tal och ni andra som diskuterar ordet WORD har det verkligen varit med så länge? Jag trodde inte att jag var lastgammal, visst börjar väl bli lite halvgammal men vi har aldrig använt det ordet (jag har iof inte FB heller) men använder man det ordet i vanligt tal?


    Mystiskt är det... Börjar nog bli lastgammal! Fattar verkligen inte, jag menar vadå word? Det torde ju komma från den engelskspråkiga världen och med tanke på att jag befunnit mig där i många år är jag lite förbryllad. Flört
  • Pimpinellros

    skumboll: hahaha så det bor ett litet mediadrägg i dig också nej vars. seriöst. Jag har jätte svårt att sätta ord på vad jag ser framför mig. Det handlar liksom om själva bildmopositionen. Känslan som ska förmedlas. Jag vill ha en varm ton, inget svartvitt! Och saken är den, att om jag tex vill ha något inzoomat ( stavas?) så vill jag ju ha det på ett visst sätt...... vill ju inte behöva dirigera genom hela fotograferingen...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!