• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 16:44:54 följande:
    Ja, tänk vad kul det ska bli! Inte långt kvar nu...
    En månad ska man nog kunna hålla ut....
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 16:44:02 följande:
    Vi har alltid velat gifta oss i Vadstena.. Hjärta Det är "vårt" ställe... Antingen vadstena slott eller ännu hellre på klosterhotellet och folkungasalen... Men det kostar ungefär det dubbla, tror vi iaf. Vi ska undersöka saken närmre nästa vecka! Tänk om...
    Vad pratar vi om för prisklass på vadstena slott?
  • jessica p
    Skumboll skrev 2011-04-01 14:46:15 följande:
    Åh, jag vet precis vilken frisyr du menar.... ska tänka lite och se om jag kommer på vem det var!!

    Fläta i hela håret eller fläta i "luggen". Stor fläta eller liten fläta?
    jag vill också ha en fläta , framtill som ett"diadem" och sedan stora svallande lockar resterande el. jätte krulligt..;))
    kul med en tråd där man kan "gaffla" om allt mellan himmel och jord!!!! trots att jag är helt grön här så känns det som att ni tjejer verkligen ställer upp på att  svara mm. ni verkar verkligen ha en go e , kan man säga sammanhållning?!!!
  • valborg
    Kommer att bli tokig angående alla dessa  klänningar.. Jag vet inte vad jag vill ha ..
    Ena dagen vill jag ha en kort, nästa dag en lång
    Ena dagen en vit och nästa en med färg.. 

    Vet inte ens vilken modelltyp jag vill ha, är 163 lång och väger ca 60 kg, har väldigt smal midja och inga tuttar Cool 
    Är mörhårig och mörkbruna ögon 

    Det enda jag vet är att om jag väljer lång så vill jag nog ha en som inte är för mycket rysh o pysh, däremot kan jag tänka mig lite mer sånt på en kort klänning.
    Jag tror att jag även vill ha en liten ärm (typ bara spets eller så) samtidigt så tycker jag att ärmlöst är snyggt på andra..

    Hmmmm hittar ingenting Gråter 
  • Sommarbrud
    jessica p skrev 2011-04-01 16:53:04 följande:
    jag vill också ha en fläta , framtill som ett"diadem" och sedan stora svallande lockar resterande el. jätte krulligt..;))
    kul med en tråd där man kan "gaffla" om allt mellan himmel och jord!!!! trots att jag är helt grön här så känns det som att ni tjejer verkligen ställer upp på att  svara mm. ni verkar verkligen ha en go e , kan man säga sammanhållning?!!!
    Ja här hjälper vi varandra med ja, allt Glad
    Vad fin din frisyr lät, jag vill ha utsläppt men hatasr att ha hår i nacken. Det blir varmt o kliar tycker jag... Som ett litet barn som gnäller Tungan ute
  • jennifaer

    Åhh vad roligt att ni (eller ja duktiga 1700-tal) startade en ny tråd! Men man hinner ju verkligen inte med! Jag har suttit fast med fysiologiplugg men har kikat in lite då och då.

    Och nu kommer jag så klart inte ihåg vad det var jag skulle kommentera heller, suck ni skriver för mycket;)

  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-01 16:44:02 följande:
    Vi har alltid velat gifta oss i Vadstena.. Hjärta Det är "vårt" ställe... Antingen vadstena slott eller ännu hellre på klosterhotellet och folkungasalen... Men det kostar ungefär det dubbla, tror vi iaf. Vi ska undersöka saken närmre nästa vecka! Tänk om...
    Jo just det ja nu kom jag ju ihåg en ska jag skulle kommentera. Vadstena! Fusk, jag vill också gifta mig där det är ju såååå fint! Men men vi får nöja oss med det som finns inom en radie på 30 milDrömmer
  • jessica p

    själv blir jag galen på att titta på alla klänningar som finns ,typ ändrar mig hela tiden fast en sak står kvar. INGA pärlor.
    ska bli jätte kul att höra när ni tjejer får era klänningar och om ni är nöjda. själv har jag tänkt att ta lite större storlek när jag beställer eftersom det troligtvis är lättare att sy in än att hetsbanta... om man nu ska sy in den , är det lättast då att göra det hos en sömmerska el skickar man tillbaka den?
    blir lite stressad ibland att läsa hur långt ni alla har kommit i eran planering, ska själv gifta mig i okt och har väl inte kommit så långt, jag är en person som gör allt i sista minuten, mitt motto ALLT LÖSER SIG..... sen blir man hysterisk i slutändan och tänker varför!!?

  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 16:50:28 följande:
    Vad pratar vi om för prisklass på vadstena slott?
    På slottet är det svårt att få en konkret prisbild eftersom de precis börjat med bröllopsarangemang nu. Det är 4 restauranger att välja mellan om man vill ha slottet och de tar alla olika. Men det lär börja på 1500/kuvert och uppåt.

    Den mkt äldre, större (nja, nästan iaf) och vackrare folkungasalen (som hör till vadstena klosterhotell) är egentligen finare... Och börjar på 1000/kuvert. Men då är det ju med vinpaket och vi har ju 30 barn med. Vi måste nog åka dit och prata med dem helt enkelt!
    jennifaer skrev 2011-04-01 17:06:28 följande:
    Åhh vad roligt att ni (eller ja duktiga 1700-tal) startade en ny tråd! Men man hinner ju verkligen inte med! Jag har suttit fast med fysiologiplugg men har kikat in lite då och då.

    Och nu kommer jag så klart inte ihåg vad det var jag skulle kommentera heller, suck ni skriver för mycket;)
    Din stackare... Förstår verkligen, blivanden har läst 250% på uni sista kurserna, helt galet tempo! Förvånad Men nu är det bara en vecka kvar så börjar han jobba, kombinerad praktik med få kurser och med full lön! Tjoho!
    jennifaer skrev 2011-04-01 17:08:59 följande:
    Jo just det ja nu kom jag ju ihåg en ska jag skulle kommentera. Vadstena! Fusk, jag vill också gifta mig där det är ju såååå fint! Men men vi får nöja oss med det som finns inom en radie på 30 milDrömmer
    Så går det när man bor däruppe bland molnen!
  • Preggie

    Jamen JEFLAR vad det går undan här! Vad hände i andra tråden?

    Vem var det nu igen som beställt från Milanoo? Hört något om när klänningen kommer?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!