• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • söt nöt

    Nu har jag och min blivande vart iväg och kollat på kyrkorna. Vi blev båda två stört förtjusta i en liten kyrka ute på landet som rymmer ca 50 personer elnigt kyrkans hemsida och en kyrkvaktmästare och ca 70 personer enligt kommunens hemsida och en annan kyrkvaktmästare vi träffade. Vi har i nuläget en lista på 55 personer så ska kolla med pastors exp om det kan gå bra. I så fall har vi hittat rätt. :) Den är hur fin som helt med vackra målningar i taket och väldigt intim och mysig. Tänk en fullsatt kyrka :)

  • CoG

    Ååå, låter ju toppenmysigt!


    söt nöt skrev 2012-08-24 19:30:52 följande:
    Nu har jag och min blivande vart iväg och kollat på kyrkorna. Vi blev båda två stört förtjusta i en liten kyrka ute på landet som rymmer ca 50 personer elnigt kyrkans hemsida och en kyrkvaktmästare och ca 70 personer enligt kommunens hemsida och en annan kyrkvaktmästare vi träffade. Vi har i nuläget en lista på 55 personer så ska kolla med pastors exp om det kan gå bra. I så fall har vi hittat rätt. :) Den är hur fin som helt med vackra målningar i taket och väldigt intim och mysig. Tänk en fullsatt kyrka :)
  • fruwesterlund
    söt nöt skrev 2012-08-24 19:30:52 följande:
    Nu har jag och min blivande vart iväg och kollat på kyrkorna. Vi blev båda två stört förtjusta i en liten kyrka ute på landet som rymmer ca 50 personer elnigt kyrkans hemsida och en kyrkvaktmästare och ca 70 personer enligt kommunens hemsida och en annan kyrkvaktmästare vi träffade. Vi har i nuläget en lista på 55 personer så ska kolla med pastors exp om det kan gå bra. I så fall har vi hittat rätt. :) Den är hur fin som helt med vackra målningar i taket och väldigt intim och mysig. Tänk en fullsatt kyrka :)
    låter jättemysigt
  • Heobea
    söt nöt skrev 2012-08-24 19:30:52 följande:
    Nu har jag och min blivande vart iväg och kollat på kyrkorna. Vi blev båda två stört förtjusta i en liten kyrka ute på landet som rymmer ca 50 personer elnigt kyrkans hemsida och en kyrkvaktmästare och ca 70 personer enligt kommunens hemsida och en annan kyrkvaktmästare vi träffade. Vi har i nuläget en lista på 55 personer så ska kolla med pastors exp om det kan gå bra. I så fall har vi hittat rätt. :) Den är hur fin som helt med vackra målningar i taket och väldigt intim och mysig. Tänk en fullsatt kyrka :)
    Hääärligt!
  • Heobea

    Här är vi lite off i bröllopsplanerna. Händer så mkt annat runt omkring. Men någon dag ska vi ta tag i det igen. Vi väntar väl på att få bekräftat att vi får den kyrka, tid och datum vi vill. Man kan inte boka innan 1/9. Funderar dock på att ringa i veckan och säga: hej..... helt ovetandes om att de har en deadline, man kan ju alltid hoppas på saken.

    Annars drömmer jag mest om ringar. Har kommit fram till att hur mycket jag än tittar och försöker hitta en så billig som möjligt är de4t bättre att välja en man tokgillar för lite mer pengar än en man halvgillar för mindre pengar. Jag menar, vad gör 2000kr i samanhanget när man har sparat in typ 3000kr på klänningen.....??

  • CoG
    Heobea skrev 2012-08-24 21:00:24 följande:
    Här är vi lite off i bröllopsplanerna. Händer så mkt annat runt omkring. Men någon dag ska vi ta tag i det igen. Vi väntar väl på att få bekräftat att vi får den kyrka, tid och datum vi vill. Man kan inte boka innan 1/9. Funderar dock på att ringa i veckan och säga: hej..... helt ovetandes om att de har en deadline, man kan ju alltid hoppas på saken.

    Annars drömmer jag mest om ringar. Har kommit fram till att hur mycket jag än tittar och försöker hitta en så billig som möjligt är de4t bättre att välja en man tokgillar för lite mer pengar än en man halvgillar för mindre pengar. Jag menar, vad gör 2000kr i samanhanget när man har sparat in typ 3000kr på klänningen.....??
    :)

    Den ska ju kännas bra att ha på sig.
    Det går säkert att hitta något sätt att få råd :)
  • CoG

    Vad kul!!


    Lilo84 skrev 2012-08-25 12:29:59 följande:
    Nu är lada, präst och fotograf bokat till den 3 augusti 2013... HURRA! :D
  • söt nöt
    Lilo84 skrev 2012-08-25 12:29:59 följande:
    Nu är lada, präst och fotograf bokat till den 3 augusti 2013... HURRA! :D
    Härligt! :) 
  • Hoffsennanen Tottoplex
    fruwesterlund skrev 2012-08-24 18:25:42 följande:
    1500 danska kr kändes helt OK för en sån klänning

    det finns flera fina för 1000 kr och uppåt! PAssa på!  
    Vilken adress hittar ni dem för det priset?