• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Snygga ringar!

    Vart kommer dom ifrån?


    aviman skrev 2012-07-06 11:03:26 följande:


    Såhär ser ringarna ut SoligSkrattande
    Stenarna är fejk, fejk, fejk allihop - men de glittrar och gnistrar superfint ändå :) Ringarna är gjorda i silver och är stämplade med "925" så det är ju kanoners. Jag är säkert lite otraditionell när det gäller ringdelen i ett äktenskap, men jag inser att jag kommer inte vilja ha samma ring jämt så ser ingen poäng i att köpa en med riktiga stenar :) Tycker dock det är väldigt fint med människor som bär samma ring genom alla år Hjärta
  • Liini86
    Moignon skrev 2012-07-06 07:37:39 följande:
    Liini86: hur gick det med lokalen? Ang. klädkod tänker vi kostym men inte mörk dvs. kavaj. Vill att gästerna ska anstränga sig lite och klä upp sig men somrigt, funderar på hur man formulerar sig. Aviman: vad kul! Har du någon bild på ringarna? Vad ska värdinnorna ha för uppgifter hos er?
    Det gick jätte bra. Ska ringa idag och fullfölja vår prel bokning. Måste bara bestämma med min blivande om hur många vi ska bjuda nu Skrattande
  • aviman
    CoG skrev 2012-07-06 20:19:16 följande:
    Där fanns det mycket fint!

    Var det lätt att hitta rätt storlek och är dom lika fina på fingret som på bilderna?
    Jag tyckte storleken var perfekt!
    Har andra ringar som jag beställt från USA, och i deras mått är jag strl nr 7, och ringar i andra märken eller från andra butiker har jag provat storlekar 17 och 55 - vilket översätter till ungefär en 7a i amerikanska storlekar. Och alla sitter jättebra!

    Jag tycker nog att ringarna som jag fick hem var ÄNNU finare i verkligheten. Ringarna sitter skönt på fingret och de är inte så vida på sidorna att de stör lill- och långfinger. De kändes smidiga och lätta och just bezelfattningen på min gjorde ju att ringen inte fastnar i diverse tyger och råkar riva sönder något. Jag är verkligen jättenöjd! Helt över förväntan faktiskt!
  • CoG

    Hur ska du kunna låtabli dom i flera månder nu då??


    aviman skrev 2012-07-06 22:01:50 följande:
    Jag tyckte storleken var perfekt!
    Har andra ringar som jag beställt från USA, och i deras mått är jag strl nr 7, och ringar i andra märken eller från andra butiker har jag provat storlekar 17 och 55 - vilket översätter till ungefär en 7a i amerikanska storlekar. Och alla sitter jättebra!

    Jag tycker nog att ringarna som jag fick hem var ÄNNU finare i verkligheten. Ringarna sitter skönt på fingret och de är inte så vida på sidorna att de stör lill- och långfinger. De kändes smidiga och lätta och just bezelfattningen på min gjorde ju att ringen inte fastnar i diverse tyger och råkar riva sönder något. Jag är verkligen jättenöjd! Helt över förväntan faktiskt!
  • drömmer

    Moignon: Ja det vet jag, men de som inte vill följa reglerna strikt hos oss får gärna ha snygga byxor och en enkel kavaj också. De måste inte ha kostym men vi blir glada om de vill . Aviman: Superfina ringar!! Åh jag vill också testa, klämma och beställa . 9 månader kvar nu. Spännande och nervöst!! . Det går verkligen ruskigt snabbt, snart 1 år sedan mannen i mitt liv friade en solig morgon på stranden . Nästa stora steg är att välja catering. Buffe blir det för oss till middag, samt minipaj till förätt och pannacotta till efterrätt. Tärnornas klänningar har kommit och ska sys in början av nästa år . Ska snart beställa väst o kravatt till blivande med så är han klar, och så måste jag bestämma näbbklänningarna. I höst blir det pyssel med inbjudningarna men till dess kommer nog all planering ligga på is över sommaren .

  • drömmer

    Moignon: Ja det vet jag, men de som inte vill följa reglerna strikt hos oss får gärna ha snygga byxor och en enkel kavaj också. De måste inte ha kostym men vi blir glada om de vill . Aviman: Superfina ringar!! Åh jag vill också testa, klämma och beställa . 9 månader kvar nu. Spännande och nervöst!! . Det går verkligen ruskigt snabbt, snart 1 år sedan mannen i mitt liv friade en solig morgon på stranden . Nästa stora steg är att välja catering. Buffe blir det för oss till middag, samt minipaj till förätt och pannacotta till efterrätt. Tärnornas klänningar har kommit och ska sys in början av nästa år . Ska snart beställa väst o kravatt till blivande med så är han klar, och så måste jag bestämma näbbklänningarna. I höst blir det pyssel med inbjudningarna men till dess kommer nog all planering ligga på is över sommaren .

  • Mette81

    Är det ok att skriva klädkod Sommarfin till ett sent juni bröllop?? För mig personligen spelar kläderna ingen som helst roll, men det kanske det gör för andra?! Jag vet att det finns flera på min sida som är ganska stora och troligen inte så bekväm i allt för uppklätt... Vad tycker ni?

  • drömmer

    Hmm nu blev det två inlägg och noll radbrytning. Ber om ursäkt för det, skrev från mobilen ....