• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • ChristineL
    Pagnie skrev 2012-04-24 14:35:27 följande:
    Åh det här med klänningar är så svårt. jag velar fram och tillbaka hela tiden.

    Men jag älskar ju den här. Eller alltså modellen i alla fall. Jag vill gärna ha snörning i ryggen dock.



     


    Åh, älskar överdelen! Dock är den för fluffig nertill för mig ;) Liknande denna modell är jag ute efter:


    Jag vill absolut ha korsettliknande överdel och ljusgrön snörning.
     
  • Pagnie
    ChristineL skrev 2012-04-24 16:41:46 följande:
    Åh, älskar överdelen! Dock är den för fluffig nertill för mig ;) Liknande denna modell är jag ute efter:


    Jag vill absolut ha korsettliknande överdel och ljusgrön snörning.
    jo men precis. jag med, absolut att jag ska ha korsettliknande upptill men jag ska ha royalblå band i snörningen. :P Det är lite roligt med små detaljer.
  • FruHassel

    Då har vi idag bokat präst, känns jätte bra ... Den 20 juli blir jag fru!

  • ChristineL
    Pagnie skrev 2012-04-24 16:54:52 följande:
    jo men precis. jag med, absolut att jag ska ha korsettliknande upptill men jag ska ha royalblå band i snörningen. :P Det är lite roligt med små detaljer.
    Åh vad kul med en till som vill ha färg i snörningen! Grönt och rosa är vårat färgtema, antar att ni har blått i ert då? ;) ja, dom minsta detaljerna är nästan dom roliga, det är bara sånt fuzz som vi har bestämt, ingenting "viktigt" är bestämt, förrutom datumet :P
  • MsChevy

    Jag kommer oxå ha snörning på min, så man kan dra åt där det behövs...hehe

    Här kommer några fler av mina favoriter:










     
  • ChristineL

    Jag har också funderat funderat på en klänning i lite grekisk gudinnestil, lätt att gömma ev. bulle i ugnen ;)

  • Doofie
    Frida87 skrev 2012-04-24 10:10:46 följande:
    Ser ut som om 2013 kommer att bli spetsklänningens år ;). Jag är nämligen också inne på en klänning i spets. Just nu tycker jag bäst om Garamaj Milano.Tyvärr hittar jag ingen bild som jag kan kopiera in här men ni får googla den så ser ni :). Jag har avsatt en vecka i februari för att kolla på brudklänningar (ett måste eftersom jag kommer att bo i mexiko under 2 år framöver så får lösa allt på distans med att åka hem och prova i februari och sedan vara ledig 1 månad innan bröllopet för att fixa med slutdetaljerna. Får se om jag ändrar mig angående klänningen men jag tyckte att era klänningar var superfina!
    Ja! Förstår inte att man vill ha något annat ;P det är så vackert och ser så lyxigt ut :)
    Ska bli så kul att prova klänningar! Längtar verkligen tills jag ska ge mig ut på jakt ;) mest för att se vad jag passar i för modell. Kommer säkerligen att beställa en klänning och inte köpa i butik..
  • queenemma

    Hej alla :) Får man hoppa in här? Vi hade gentligen bestämt oss för att gifta oss 2015 men igår så låg vi och pratade innan vi somnade att nej vi kan inte vänta så länge vi har redan väntat bra länge hihi så nu har vi bestämt oss den 13 april 2013 är den stora dagen :)


     

  • ChristineL
    queenemma skrev 2012-04-25 10:50:53 följande:

    Hej alla :) Får man hoppa in här? Vi hade gentligen bestämt oss för att gifta oss 2015 men igår så låg vi och pratade innan vi somnade att nej vi kan inte vänta så länge vi har redan väntat bra länge hihi så nu har vi bestämt oss den 13 april 2013 är den stora dagen :)


     


    Välkommen hit! Är ju lite skillnad på 2015 och 2013, men vad kul att ni känner att ni klarar det :D Hur långt har ni kommit annars i planerandet?
  • queenemma
    ChristineL skrev 2012-04-25 10:59:43 följande:
    Välkommen hit! Är ju lite skillnad på 2015 och 2013, men vad kul att ni känner att ni klarar det :D Hur långt har ni kommit annars i planerandet?

    Tack! Ja vi klarar nog av det hihi vet att när vi väl skickat ut inbjudningarna och alla vet (är hemligt just nu enbart min syster som vet) så kommer många säga vad dom kan hjälpa till med och liknande :)


    Vi har kommit rätt långt i planerandet faktiskt just för jag redan börjat men nu får jag köra igång på allvar :)


    Har bestämt tårtan som en vän som är konditor ska göra blir för 50 personer kostar 700:-


    Blommorna kommer gå på ca 1100:- då är det brudbuketten, två buketter till mina döttrar, och 2 små buketter till killen och sonen (kommer inte just nu på vad det heter den man sätter dit på kavajen hihi ;)


    Har bestämt färgerna också ska bli svart vitt med lite vinrött här och var för att få in lite färg :)


    Men det är en bra bit kvar hehe ska ta och boka lokal och kyrka snart men vet inte riktigt när man bör göra det..

Svar på tråden Brud 2013