• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Pagnie
    ChristineL skrev 2012-04-23 13:22:26 följande:
    Kanske inte är så dumt som jag "alltid" har trott Flört

    Vi har nu börjat kolla runt mer seriöst och rensa bland potentiella festplatser, svårt att hitta ställe där man får ha med sig egen mat bara..
    ja det är inte det lättaste. Vi har haft jätte svårt med att bestämma vart vi ska vara. Vi ville också ha lokal först för att kunna ta med eget, dricka främst eftersom det är så dyrt. Men nu har vi tagit en restaurang istället och dom har egentligen ingen sluttid för festen vilket är jätte bra och öppen bar kostar 150 kr/person så det är inte alls farligt tycker jag.
    Men som sagt jag har letat väldigt länge också känns det som.
  • MsChevy

    Har ni bestämt klänning än, tjejer? Efter mycket googlande så har jag hittat MIN klänning:
    Fast den ska vara vit med ett svart band i midjan:




    Kom igen tjejer, ös in klänningsbilder!!!

     
  • Doofie
    MsChevy skrev 2012-04-23 21:09:15 följande:
    Har ni bestämt klänning än, tjejer? Efter mycket googlande så har jag hittat MIN klänning:
    Fast den ska vara vit med ett svart band i midjan:


     


    Kom igen tjejer, ös in klänningsbilder!!!

     
    Den är riktigt snygg! Har också tittat på den. Finns flera på www.preownedweddingdresses.com om du inte vill betala fullt pris ;) Men det verkar finnas främst den champagnefärgade där.. Kolla på Allure

    Jag gillar dessa (första är min ABSOLUTA dröm!):





  • Frida87
    ChristineL skrev 2012-04-21 23:20:40 följande:
    Vi pratade ringarna och min fästman säger att han också vill ha en till ring, brukar männen ha två ringar? Jag hade tänkt mig att han antingen gör om förlovningsringen eller skriver in bröllopsdatumet bredvid förlovningsdatumet. Naturligtvis får han göra som han vill, men hur vanligt är det att mannen har två ringar? Hur ska ni göra?
    Min pappa har två ringar och det är väl inte jättevanligt men det förekommer. Jag och min blivande pratade igenom innan vi förlovade oss om han ville ha två ringar eller en eftersom det avgör lite tjockleken på förlovningsringen. Min blivande ville dock ha en ring och kommer att skriva in bröllopsdatumet bredvid förlovningsdatumet. 
     
  • Frida87
    Doofie skrev 2012-04-24 06:10:12 följande:
    Den är riktigt snygg! Har också tittat på den. Finns flera på www.preownedweddingdresses.com om du inte vill betala fullt pris ;) Men det verkar finnas främst den champagnefärgade där.. Kolla på Allure

    Jag gillar dessa (första är min ABSOLUTA dröm!):





    Ser ut som om 2013 kommer att bli spetsklänningens år ;). Jag är nämligen också inne på en klänning i spets. Just nu tycker jag bäst om Garamaj Milano.Tyvärr hittar jag ingen bild som jag kan kopiera in här men ni får googla den så ser ni :). Jag har avsatt en vecka i februari för att kolla på brudklänningar (ett måste eftersom jag kommer att bo i mexiko under 2 år framöver så får lösa allt på distans med att åka hem och prova i februari och sedan vara ledig 1 månad innan bröllopet för att fixa med slutdetaljerna. Får se om jag ändrar mig angående klänningen men jag tyckte att era klänningar var superfina!
  • repsara

    Vackra klänningar!

    Även jag är rätt säker på att det blir en spetsklänning, den här är min( just nu) favorit!


  • FruHassel

    Det är så vackert med spets.... Här är min klänning som skall sys, med lite modifiering över bysten. TRor att det kommer att bli ett pastellfärgat band men jag är inte säker... Vi får se helt enkelt. Inspirationen till bröllopet ligger i denna bild, med det rosa, vita och svarta (är starkt inne på lite aquafärg med)


  • drömmer

    Fina klänningar allihop !!! Jag är inne på en sådan jag har som profilbild, eller liknande iaf. Är dock osäker på om jag vågar beställa från Kina, eller ebay där jag hittat denna klänning....

    Vår planering står i dagsläget lite stilla. Jag var o kikade på ring i lördags och det lutar åt att göra en egen. Blir ev en exakt likadan som förlovningsringen, fast med 7st diamanter på totalt 0.21c. Tycker det låter superlite, men på mig såg det bra ut. Kan inte ha större tror jag . Jag kommer dessutom ha 3 ringar och i mellanringen har jag 10st 0.01c diamanter och 7st 0.03c så det blev för mkt bilng. Jag vill dessutom i ett senare skede sätta diamanter även i förlovningsringen. På 1-årsdagen kanske?

    Annars shoppar jag lite smått på E-bay. Igår fick jag hem de knallrosa slipsarna till våra bestman. Väldigt välgjorda och fina! Så stiliga de kommer vara .

  • Pagnie

    Åh det här med klänningar är så svårt. jag velar fram och tillbaka hela tiden.


    Men jag älskar ju den här. Eller alltså modellen i alla fall. Jag vill gärna ha snörning i ryggen dock.


  • drömmer
    Pagnie skrev 2012-04-24 14:35:27 följande:
    Åh det här med klänningar är så svårt. jag velar fram och tillbaka hela tiden.

    Men jag älskar ju den här. Eller alltså modellen i alla fall. Jag vill gärna ha snörning i ryggen dock.



     


    Åhhh, den hade jag också kunnat tänka mig !!!
Svar på tråden Brud 2013