• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Just Me

    Puffar lite för.... 

    Har gjort en datumtråd, där tanken är att vi enbart fyller i en lista med våra bröllopsdatum, håller den uppdaterad osv. Kan bli roligt för oss under 2013 att hålla reda på vem som gifter sig denna helg, man kan önska lycka till osv  Personligen är jag urkass annars på att komma ihåg sådana detaljer   
    Hoppas ni tar er tid och skriva i den tråden! (Och hojta gärna till om ni uppdaterar i listan) 

    Länk till tråden: www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4152469.ht...   


    Du & Jag 23/3-2013
  • FruHassel

    Ja det är himla smidigt att laga mat själv om man ser till ekonomin MEN frågan är bara om man klarar det så man inte är helt slut när den stora dagen väl är ... å andra sidan kan man ju kanske be några olika att hjälpa ... vet att min mamma skulle bli galen om hon har mer än en sak att göra.... Men det är så gott med buffé och det blir lättsamt med det, kanske är bra när man har släkter som vår som inte ses mer än vid dop och sånt annars.

  • FruHassel

    Jag sitter och tänker på nattamat .... tänk va gott med varma kanelbullar och mjölk :) Hur mysigt som helst!

  • DagenD2012

    Nej vi fick bebis för snart ett år sedan, men har därmed inte haft möjlighet att spara ihop pengar till detbröllop vi vill ha.. För mig är set uteslutet att gå ner en söndag till rådhuset i jeans. Det här gör man en gång. Då ska det vara fest!

  • DagenD2012

    Vi är inne på en borglig vigsel. Men jag vill inte kompromissa med cermonin. Den ska vara lika vacker som i kyrkan och lika lång. Så svårigheten nu är att hitta en lokal som är vacker att ha ceremonin i. Hoppas få ett positivt svar från det gamla fina hotellet i stan. Hade varit perfekt att ha ceremonin där! Annars har vi prel.bokat en lokal där allt ingår samt 2-rätters middag och två glas vin/öl eller annat för 400 kr/person. Vi kommer ju få köpa till brudskål, nattmat och tårta. Men tycker att det är ett bra pris. Vi vill kunna njuta av vår dag och inte heller begära av våra nära att de ska stå i köket den här dagen. Tyvärr kostar det lite extra, men det får det vara värt. Får dra in på något annat.

  • FruHassel

    Dagen D:

    en borgerlig vigsel är väl aldrig lika lång som en kyrklig.... det är väl typ 2 eller 5 minuter långt?! Varför vill ni inte ha i kyrkan?

  • DagenD2012

    Jo man kan få vigseln precis som man vill om man hittar rätt vigselförättare. Vi vill kunna utforma ceremonin precis som vi vill, utan att blanda in Gud. Vi vill ha diktläsning, sång och ringväxling ändå, men utan välsignelse och bibeltexter. Däremot tycker jag att det är otroligt vackert i kyrkan och en vigsel i kyrkan är väldigt speciellt. Det är bara inget för oss.

  • FruHassel
    DagenD2012 skrev 2012-04-17 21:53:56 följande:
    Jo man kan få vigseln precis som man vill om man hittar rätt vigselförättare. Vi vill kunna utforma ceremonin precis som vi vill, utan att blanda in Gud. Vi vill ha diktläsning, sång och ringväxling ändå, men utan välsignelse och bibeltexter. Däremot tycker jag att det är otroligt vackert i kyrkan och en vigsel i kyrkan är väldigt speciellt. Det är bara inget för oss.
    AAaaha då fattar jag ... 

     
  • ChristineL
    FruHassel skrev 2012-04-17 21:08:56 följande:
    Jag sitter och tänker på nattamat .... tänk va gott med varma kanelbullar och mjölk :) Hur mysigt som helst!
    Angående nattamat så tänkte vi duka upp typ ostbricka, frukt, lite pålägg, kex oxh smörgåsar som man får ta själv av. Känns roligare än korv med bröd, men ingenting går ju upp mot varma kanelbullar och iskall mjölk ;)
  • repsara
    ChristineL skrev 2012-04-18 10:53:38 följande:
    Angående nattamat så tänkte vi duka upp typ ostbricka, frukt, lite pålägg, kex oxh smörgåsar som man får ta själv av. Känns roligare än korv med bröd, men ingenting går ju upp mot varma kanelbullar och iskall mjölk ;)
    Mumsigt! =)

    Vi ska faktiskt ha det "tråkiga" korv med bröd, fast tunnbrödrulle! Har ett norrländskt tema och just tunnbrödrulle är ganska återkommande här.

    Har idag även fått bekräftat från vår fotograf att hon kan vårt datum - woho!
Svar på tråden Brud 2013