• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • FruHassel

    På måndag skall jag ringa och höra med de som hyr ut min drömlokal vad priset är osv. Hoppas att det är ett vettigt pris, kommer bli väldigt besviken om den är på tok för dyr. 

  • 123ost
    FruHassel skrev 2012-04-14 21:02:20 följande:
    På måndag skall jag ringa och höra med de som hyr ut min drömlokal vad priset är osv. Hoppas att det är ett vettigt pris, kommer bli väldigt besviken om den är på tok för dyr. 

    håller tummar och tår!
  • FruHassel

    Kan vi inte lägga upp lite inspirationsbilder till varann i nån tråd? Antingen här eller i en egen?

  • Frida87

    Hej hej igen!

    Gud har varit borta länge! Så mycket som har hänt här inne!
    Nu har vi iaf tagit upp lite bröllopsplaner igen och bokat visningar av tre lokaler i början av juni! :D
    Kommer att bli så roligt! Vi har även preliminär bokat våran favoritlokal till vårt datum då detta inte kostade något extra:).
    Hur går det för er andra?

     

  • Olaulin

    Vi har haft lite problem med att bestämma vad för slags bröllop vi ska ha, det har pendlat mycket, men jag tror att vi bestämt oss nu iaf. Det började med att vi skulle ha bröllop på herrgård med allt inkluderat kring Göteborg där vi bor, sen var det tal om en lite mindre variant på slott utanför Linköping där jag kommer ifrån och nu till sist verkar vi ha bestämt oss för att ha bröllopet hos min sambos mamma ute på landet, där det finns en loge vi kan renovera och fixa som vi vill. Det blir ett enkelt bröllop i stil med ett trädgårdsbröllop och egentligen precis vad jag hela tiden velat, men inte trott varit möjligt, tills vi ju kom på att vi kunde vara hos sambons mamma (vi själva bor nämligen i lägenhet). Kan äntligen jag sluta stessa med valet av lokal, vilket varit ett stort frågetecken ganska länge. Nu ska vi bara komma på vart vi ska ha själva vigseln... Någon som tänkt ha något liknande som oss?  

  • MsChevy

    Va länge sen ja va här, men lite uppdatering har jag nog. Vi har äntligen bestämt datum, så de va en skön grej att bocka av på listan Solig
    Vi letar fortfarande lokal, ska åka neröver en helg o kika på några. Har gjort en mall på inbjudningarna, så det blir att sätta sig o pyssla med det framöver. 
    Vår planering är väl på det stora hela färdig, nu återstår "bara" att göra verklighet av allt.... 

  • FruHassel
    Olaulin skrev 2012-04-15 12:25:10 följande:
    Vi har haft lite problem med att bestämma vad för slags bröllop vi ska ha, det har pendlat mycket, men jag tror att vi bestämt oss nu iaf. Det började med att vi skulle ha bröllop på herrgård med allt inkluderat kring Göteborg där vi bor, sen var det tal om en lite mindre variant på slott utanför Linköping där jag kommer ifrån och nu till sist verkar vi ha bestämt oss för att ha bröllopet hos min sambos mamma ute på landet, där det finns en loge vi kan renovera och fixa som vi vill. Det blir ett enkelt bröllop i stil med ett trädgårdsbröllop och egentligen precis vad jag hela tiden velat, men inte trott varit möjligt, tills vi ju kom på att vi kunde vara hos sambons mamma (vi själva bor nämligen i lägenhet). Kan äntligen jag sluta stessa med valet av lokal, vilket varit ett stort frågetecken ganska länge. Nu ska vi bara komma på vart vi ska ha själva vigseln... Någon som tänkt ha något liknande som oss?  
    Ååååååå det låter underbart!!! Kan ni inte ha vigseln i närheten ute i naturen? Att ha bröllop i en loge, vilken dröm, jag hoppas ju så jag blir blå att vi kan ha vår fest i ett gammalt stall som är renoverat.... VITT VITT VITT och härligt. Har kikat på många bygdegården men fyyyy va hemska färger det är i såna. Vill ha pompoms i slikepapper hängande i taket och ballonger på alla bord för att visa nr. 
  • FruHassel


    Så här vill jag ha på borden med ballonger för att visa nr på borden så gästerna hittar sina sittplatser.

  • Linda L

    hej Hej!

    Nu har jag och mitt <3 verkligen bestämt oss för sommaren 2013 så jag kastar mig in i denna tråd om de e ok Solig
    Vi tänkte hoppa över förlovning då båda har varit förlovade förut (längesen och oseriöst) men nu när vi inte gifter oss förens om ett år så ska vi köpa förlovningsringar snart Glad Jätteglad!

    Fru hassel, jag ääälskar ballonger och har funderat på nåt liknande, de e jättefint! och praktiskt.

     

  • Olaulin

    FruHassel, jag har också kollat in en hel mängd bygdegårdar, men jag får panik så fort jag ser färgerna och stilen! Det går säkert fixa till med andra gardiner och så, men jag får lite svårt att tänka mig att det blir fint när jag ser dem... Vi tänkte nog måla vitt, så det blir ljust och fräscht :) Får hoppas det blir av med det renoverade stallet för er då! Jag tycker det är så mysigt med sådant, lantligt och personligt på något vis :)

    Välkommen Linda L, och grattis! :)

Svar på tråden Brud 2013