• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • lordoz

    Jag har också bokat lokal. Har en lokal inom bostadsrättsföreningen, så det blev den.

    100:- ska de ha för 3 dagar (fredag för att pynta, lördag för festen och söndag för städning). Där finns dessutom bord och stolar samt porslin till oss alla. Pefekt!

    Enda nackdelen är att det ska vara tyst kl. 01, men då får vi väl gå till vårt hus och fortsätta festa om vi vill det. Det ligger ju typ 50 meter därifrån. :)

  • missidis

    Idag skickade vi iväg STD-korten. Kommer bli ca 70 st om alla kommer Ska till restaurangen och prata med brällopskordinatorn i slutet på april så längtar till dess nu så man kan gå igenom menyer, tips och annat med henne nu är verkligen planeringen k full gång!! :D Hur går det för er andra?


  • Olaulin
    Lisapi skrev 2012-03-22 12:36:12 följande:
    Ja vi har bokat det och är förälskade. Det är fantastiskt! Vi är ju bara tvektill vår gästlist.
    Det ser fantastiskt ut och jag vill verkligen vara där nu! Ett litet problem är bara att dansen tydligen ska hållas på tredje våningen utan hiss och vi har en gäst som sitter i rullstol... Alltid ska det vara något!
  • December

    Jag ska gifta mig i Februari 2013 :) Planen var 12.12.12 men vi hinner inte få ihop pengarna tills dess... eftersom vi kommer ha ca 80 gäster (typ hela hans släkt och några av mina nära haha)

    Däremot så är det ett vinterbröllop vilket försvårar lite med antalet och lokal.. eftersom man inte kan vistas utomhus etc.

  • Just Me

    Igår var det exakt 1 år kvar för oss !! 

    Jag har fått hem mina brudskor, dem är helt underbara! Har ett flor som är på väg från USA också. Kikar strumpbyxor/stay ups, vill inte ha vanliga tråkiga
    Är ju gravid så kan inte ge mig på klänning riktigt ännu

    Har hunnit pyssla med Save the date korten i veckan... Bara ca 30 kvar nu och göra Kanske hinner till veckan. Men kännner att vi måste hinna leva det vanliga livet också, inte bara tänka och leva och andas bröllop. Jag blir lätt lite besatt annars Hur gör ni med maten ? Laga själv eller catering? Buffé eller sittande middag? Eller skippar ni allt traditionellt och kör tacos? Picnic? Bara tårta?  


    Du & Jag 23/3-2013
  • Lisapi
    Just Me skrev 2012-03-24 19:27:52 följande:
    Igår var det exakt 1 år kvar för oss !! 

    Jag har fått hem mina brudskor, dem är helt underbara! Har ett flor som är på väg från USA också. Kikar strumpbyxor/stay ups, vill inte ha vanliga tråkiga
    Är ju gravid så kan inte ge mig på klänning riktigt ännu

    Har hunnit pyssla med Save the date korten i veckan... Bara ca 30 kvar nu och göra Kanske hinner till veckan. Men kännner att vi måste hinna leva det vanliga livet också, inte bara tänka och leva och andas bröllop. Jag blir lätt lite besatt annars

    Hur gör ni med maten ? Laga själv eller catering? Buffé eller sittande middag? Eller skippar ni allt traditionellt och kör tacos? Picnic? Bara tårta?  
    Du & Jag 23/3-2013
    Vad skoj att det går framåt! Det känns ju som en evihet kvar till juli år 2013. 

    Vi har tänkt sittande middag med catering. Det känns väldigt mycket oss och det är en sak som jag definitivt inte orkar tänka på under bröllopsdagen, eller planeringen heller. Den delen kommer nog min m2b lösa bra, han vet vad jag gillar och jag litar på hans smak. Så den uppgiften lägger jag i hans händer =)

    Mannen i fråga kom äntligen hem idag, efter att ha varit borta i lite över tre veckor så var han mycket efterlängtad! :)
  • repsara

    Vi har tänkt oss buffé!
    Så alla kan röra sig och ta för sig vad de tycker är smarrigt =)
    Är rädd att det kan bli lite stelt med en 3-rätters, och dessutom känns en buffé lagom "fint" för det bröllop vi planerar.

  • hsmamma

    Vi vigs maj nästa år. Velat fram och tillbaka, men nu hae vi bestämt oss för enkel mottagning efter vigseln, men bubbel, kaffe, te, tårta och olika kakor. Vi kommer äta middag själva på kvällen

  • Pagnie

    Vi kör på persisk buffe på vårt bröllop. Så en massa massa mat, fruktbuffe och massa persiska kakor. För med persisk mat kan det vara svårt att ha sittande middag då kanske inte alla tycker om maten.

  • FruHassel

    Oj vad tyst här är inne ... har, ni grävt ner er i planeringen?
     

Svar på tråden Brud 2013