• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Ekna
    missidis skrev 2012-02-15 20:14:05 följande:
    Ja vi kan lika gärna kan skicka iväg dem. Ganska många som redan vet om bröllopet med så därför innan ryktet spridits för mycket Vi vill ju att de flesta inte ska veta innan de får kortet....
    Okej, men de var ju bra tänkt =) Får nog ta och prata med min M2B om detta med känner jag =)
  • julle79
    Ekorren skrev 2012-02-15 19:16:55 följande:
    Vi har funderat på save the date-kort men inte bestämt oss än. Jag funderar på att ringa runt istället och berätta, det känns mer personligt med ett riktigt samtal. Annars vet jag att ryktet kommer att sprida sig ganska fort när vi väl släpper nyheten också, det är bara det att jag skulle vilja vara den som berättar så jag får höra reaktionerna ;P

    Ett litet tips också, du kan lägga din blogg-länk som "hälsning", som missidis har gjort, så ser det snyggare ut i inläggen :)

    Vi kommer nog oxå å köra på save the date kort eftersom vi valt en sommarmånad 2013-08-10 och de är semestertider. många planerar ju sin semster tidigt och bokar resor osv så funderar på och skicka de tillsammans med julkort, men de kanske är tidigaste laget. Själva inbjudningarna skickas nog ca 3 månader innan sen me osa ca 1 1/2 månad innan bröllopet.


     


    Nått annat galet som ligger hemma i min byrålåda sedan igår 14/2 är min vigselring som nu ska ligga där såååååå länge...va inte alls meningen men vi pratade ringar å gubben ville byta in våra rätt tjocka rödguldsringar å byta till exakt samma i vittguld....(jag tycker ju vittguld ser ut som silver då men men) han fick sin vilja igenom då jag inte är nån bling bling tjej använder knappt smycket så spelar ingen roll för min del. Då passade vi på å titta vad som kunde passa till min förlovningsring å vi har köpt vårat första par förlovningsringar på samma ställe å sedan gjort om dom en gång å nu tredjegången så han räknade av 2000:- på totalen för alla 3 ringarna så när vi fick så bra pris så slog vi till. åh jag vill bara använda den nu vi kollade ju så klart vad exakt samam ringar skulle kosta på dom andra kedjorna innan vi bokade å de skulle blivit 7000:- dyrare som billigast på andra ställen så känner mig nöjd


     


    lite pyssel hålls jag ananrs med som tar sån tid å de har ja ju gott om så kan ju hitta på lite roliga grejer Bordsdekorationer och bordsplaceringar gjuter jag i pepparkaksformar å målar i temafärgerna...har en gubbe å en pepparkaks princessa så de tar ju tid eftersom jag max kan gjuta 2 av varje per dag å sen ska de slippas å målas två gånger minst...så gubbarna blir en lite mörkare lila å princessorna ljuslila gott om plats å skriva namnen på sen...tänkte de e en rolig grej som gästerna kan ta me hem sen..kanske sätter en magnet på baksidan så kan dom använda dom som magneter på kylskåpet kanske


     


     


    pysslar ni andra nått skoj??

  • missidis

    Åh vilken rolig grej! Jag beställer allt, hatar att pyssla Tyvärr.. Hittade fina "askar" som är formade so Brud och brudgum som jag tänkte fylla med godis och ge som favor! Nån annan som ska ha det?


  • Doofie

    Alla är så himla duktiga och har kommit så långt i sin planering! Själv har jag mer eller mindre insett vilket enormt projekt detta kommer att bli. Och dyrt! ;)
    Spånar mest på vad vi ska ha för tema.. kan inte bestämma mig hur jag helst skulle vilja ha det. Har funderat på vintertema då vi gifter oss i februari med färgerna vitt silver och brun med snöflingor på trycksaker osv. Men samtidigt har jag börjat tänka lite mer rutikt vintagetema. Tror det kan bli för mycket och spretigt om man ska köra på både vinter och vintage. Samtidigt som sambon är TV-spelsnörd och vill ha referenser till det nånstans.. haha vet inte hur detta ska gå ihop :P
    Hur tänker ni i temaväg?

  • Ekna
    julle79 skrev 2012-02-16 01:22:54 följande:

    Vi kommer nog oxå å köra på save the date kort eftersom vi valt en sommarmånad 2013-08-10 och de är semestertider. många planerar ju sin semster tidigt och bokar resor osv så funderar på och skicka de tillsammans med julkort, men de kanske är tidigaste laget. Själva inbjudningarna skickas nog ca 3 månader innan sen me osa ca 1 1/2 månad innan bröllopet.


     


    Nått annat galet som ligger hemma i min byrålåda sedan igår 14/2 är min vigselring som nu ska ligga där såååååå länge...va inte alls meningen men vi pratade ringar å gubben ville byta in våra rätt tjocka rödguldsringar å byta till exakt samma i vittguld....(jag tycker ju vittguld ser ut som silver då men men) han fick sin vilja igenom då jag inte är nån bling bling tjej använder knappt smycket så spelar ingen roll för min del. Då passade vi på å titta vad som kunde passa till min förlovningsring å vi har köpt vårat första par förlovningsringar på samma ställe å sedan gjort om dom en gång å nu tredjegången så han räknade av 2000:- på totalen för alla 3 ringarna så när vi fick så bra pris så slog vi till. åh jag vill bara använda den nu vi kollade ju så klart vad exakt samam ringar skulle kosta på dom andra kedjorna innan vi bokade å de skulle blivit 7000:- dyrare som billigast på andra ställen så känner mig nöjd


     


    lite pyssel hålls jag ananrs med som tar sån tid å de har ja ju gott om så kan ju hitta på lite roliga grejer Bordsdekorationer och bordsplaceringar gjuter jag i pepparkaksformar å målar i temafärgerna...har en gubbe å en pepparkaks princessa så de tar ju tid eftersom jag max kan gjuta 2 av varje per dag å sen ska de slippas å målas två gånger minst...så gubbarna blir en lite mörkare lila å princessorna ljuslila gott om plats å skriva namnen på sen...tänkte de e en rolig grej som gästerna kan ta me hem sen..kanske sätter en magnet på baksidan så kan dom använda dom som magneter på kylskåpet kanske


     


     


    pysslar ni andra nått skoj??


    Vad kul at redan hiatt ringen =) Jag har med min ring klar. Hitatde den i min mammas smyckeskrin =)


    Så den skall bara göras om lite men jag har med den liggandes hemma =)


    Vad kul att du gör så mycket själv =) Vi kommer nog med göra en del själv. Tycker kankse inte de är super super kul att pyssla men ihop med min M2B är de ganksa kul =) Vi ska även göra parliner som alla skall få. dock är jag konditor i grunden så de blir nog svårare för min m2batt fixa den biten men han tycker de skall bli jätte kul =) Vi ska även göra våra inbjudningkort själv och placeringskoren sen får vi se vad vi mer hittar på =) De är ju de som är de bästa med dessa forum att man får så mycket tips ideer och insperation =)


  • Ekna
    Doofie skrev 2012-02-16 09:28:09 följande:
    Alla är så himla duktiga och har kommit så långt i sin planering! Själv har jag mer eller mindre insett vilket enormt projekt detta kommer att bli. Och dyrt! ;)
    Spånar mest på vad vi ska ha för tema.. kan inte bestämma mig hur jag helst skulle vilja ha det. Har funderat på vintertema då vi gifter oss i februari med färgerna vitt silver och brun med snöflingor på trycksaker osv. Men samtidigt har jag börjat tänka lite mer rutikt vintagetema. Tror det kan bli för mycket och spretigt om man ska köra på både vinter och vintage. Samtidigt som sambon är TV-spelsnörd och vill ha referenser till det nånstans.. haha vet inte hur detta ska gå ihop :P
    Hur tänker ni i temaväg?

    Jag tänker mest färg på temat dock även att vi gifter oss i feb ocg vill ha de lite vinteraktigt =) Sen kommer vi lägga till så detaljer som tex på tortan istället för att ha ett fint brudpar kommer vi ha denna gubben och tjejen högst upp


    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2584


    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=3189


    Då min M2B är fotbollstrnare och de ända som finns i hans huvud offtas är fotboll så blir de ju lite av den grejen. Kommer antagligen även få in att hela min sida är starka MFF:are och hans sida är de flesta DIF:are så de är någon som garanterat med kommer finns med tema mässigt dock inte mycket för jag är inte ett dugg fotbolls nörd men lite kan han ju få ha =)


    Sen annars är de mest vad jag gillar och vad min M2B gillar dock försöker jag ändå hålla de så allt går igen i vartannat. Och försöker ha min klännig som grund i det =)


     


     


  • Just Me

    Vi ska skicka save the date kort, har gjort några stycken men har inte hunnit nu på ett tag. Vet inte när vi ska skicka riktigt, vi gifter oss Mars 2013.... Juli kanske? 

  • johannagbg

    Jag ska gifta mig i augsti 2013 och sitter just nu och funderar på hur vi ska ha råd med allt? Vi vill inte ha något överflådigt bröllop och jag har en bonusmamma som jobbar som kallskänka på ett bageri och som ställer upp på att fixa maten och får rabatt på tårta..

    Men snälla hjälp mig! Vi har typ en budget på runt 20.000 och har fått ihop ca 70 gäster. Ge mig tips!!! 

  • Karina1307

    Hej! Vad roligt att ha hittat hit, jag hoppar också gärna på för att få tips, ideer och inspiration!
    Min pojkvän friade den 26 december på våran 6-årsdagoch nu har vi tänkt ha bröllopet i juli 2013. Vi har inte kommit långt på planeringen, har dock satt ihop en gästlista och börjat titta lite på brudklänningar. Tärnorna är klara men inte pojkvännens marskalkar. Vi har satt en budget på 120 000kr för våra ca 80 gäster, men om det blir billigare så är det mer än välkommet! Någon som har ideér om lokaler kring mälartrakten?Glad

Svar på tråden Brud 2013