Ekorren skrev 2012-02-15 19:16:55 följande:
Vi har funderat på save the date-kort men inte bestämt oss än. Jag funderar på att ringa runt istället och berätta, det känns mer personligt med ett riktigt samtal. Annars vet jag att ryktet kommer att sprida sig ganska fort när vi väl släpper nyheten också, det är bara det att jag skulle vilja vara den som berättar så jag får höra reaktionerna ;P
Ett litet tips också, du kan lägga din blogg-länk som "hälsning", som missidis har gjort, så ser det snyggare ut i inläggen :)
Vi kommer nog oxå å köra på save the date kort eftersom vi valt en sommarmånad 2013-08-10 och de är semestertider. många planerar ju sin semster tidigt och bokar resor osv så funderar på och skicka de tillsammans med julkort, men de kanske är tidigaste laget. Själva inbjudningarna skickas nog ca 3 månader innan sen me osa ca 1 1/2 månad innan bröllopet.
Nått annat galet som ligger hemma i min byrålåda sedan igår 14/2 är min vigselring som nu ska ligga där såååååå länge...va inte alls meningen men vi pratade ringar å gubben ville byta in våra rätt tjocka rödguldsringar å byta till exakt samma i vittguld....(jag tycker ju vittguld ser ut som silver då men men) han fick sin vilja igenom då jag inte är nån bling bling tjej använder knappt smycket så spelar ingen roll för min del. Då passade vi på å titta vad som kunde passa till min förlovningsring å vi har köpt vårat första par förlovningsringar på samma ställe å sedan gjort om dom en gång å nu tredjegången så han räknade av 2000:- på totalen för alla 3 ringarna så när vi fick så bra pris så slog vi till. åh jag vill bara använda den nu vi kollade ju så klart vad exakt samam ringar skulle kosta på dom andra kedjorna innan vi bokade å de skulle blivit 7000:- dyrare som billigast på andra ställen så känner mig nöjd
lite pyssel hålls jag ananrs med som tar sån tid å de har ja ju gott om så kan ju hitta på lite roliga grejer Bordsdekorationer och bordsplaceringar gjuter jag i pepparkaksformar å målar i temafärgerna...har en gubbe å en pepparkaks princessa så de tar ju tid eftersom jag max kan gjuta 2 av varje per dag å sen ska de slippas å målas två gånger minst...så gubbarna blir en lite mörkare lila å princessorna ljuslila gott om plats å skriva namnen på sen...tänkte de e en rolig grej som gästerna kan ta me hem sen..kanske sätter en magnet på baksidan så kan dom använda dom som magneter på kylskåpet kanske
pysslar ni andra nått skoj??