• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • drömmer

    Hej på er!

    Vi ska ha 2 bestman, 4 tärnor och 5 brudnäbbar . Tycker inte det ser illa ut, och de vi har valt är syskon till oss och syskonbarn/våra barn. Kommer bli jättefint!!

    Vi har planerat massor, allt från dukning till musik haha. Ja hade det inte varit för det ekonomiska hade vi nog lika gärna kunnat gifta oss i sommar . Men det är såå kul, och jag bara längtar tills vi ska börja boka och sådant. Funderar på att kolla in en av våra tänkta lokaler i helgen, och om några veckor är det bröllopsmässa här .

  • SaraJoakim
    Doofie skrev 2012-01-12 05:57:52 följande:
    Oj, ni har ju kommit ganska långt ju :)
    Har inte frågat mina tänkta tärnor än. Tycker det är lite svårt att veta vilka jag ska ha som tärnor. Har två klara, men sen vet jag inte om jag vill ha två, eller tre till.. eller nöja mig med totalt två eller tre?
    Min blivande tänkte ha en best man, blir det inte konstigt om han har EN best man och jag har FEM tärnor? :P

    Sen funderar jag lite på om en tärna och best man kan vara toastmaster/toastmadame också (de är sambos), eller om det blir för mycket för dem att tänka på? Hmm..
    De är individuellt :)

    Jag ska ha två tärnor - mina bästa väninnor, 3 best mens - mina bästa killkompisar, vi växte upp tsm.
    Han ska ha 2 tärnor - sina systrar - hitills bara en best man, men han ska nog fråga 2 till. Annars får han låna en av mina under vigseln ;)

    Det är väl upp till dem att känna vad de tror de klarar av? Efter bröllopet är ju deras viktigaste del över, tror de skulle vara fint om dom fick va toastmasters! :D
  • SaraJoakim
    Ekna skrev 2012-01-12 09:09:59 följande:
    Ekorrn, måste säga supersnygga klänningar :) Doofie: när de gäller tärnor välj de som känns bäst. Jag hade samma problem. Min m2b ska ha 2bestman och jag valde mellan 3-4 tärnor. Jag tyckte själv att de kommer se dumt ut om jag skulle ha 4 och han 2 och då var de att tänka vem ska jag välja vilket i te alls var enkelt. Som tur var tog inte den4personen illa över detta utan tycker de är jätte kul ändå :) så följ din första känsla :) Är de någon av er som ska ha brudnäbb?
    Min lillasyster ska vara brudnäbb, men hon kommer vara 12 då :p Så hon blir en stor brudnäbb, men jag tycker det är vackert om hon leder in följet så får vi se om hon kastar lite rosenblad eller vad hon gör :)
  • Just Me

    Vi har bestämt datum, kyrka, festlokal.
    Måste bara få festlokalen  bekräftad så jag vet... Har börjar pyssla med Save the date kort som ska skickas ut senare i år, vet hur inbjudningskorten ska se ut (gör själv), vet menyn till typ 85%, tärnor & bestman är klara, sambon sku fråga en till utav hans kompisr men har ej hunnit ännu.... Vad har vi mer klart? Ska omboka DJn till rätt datum. Brudnäbbarna är klara.... Tja, det var väl det mesta. JO! Festhäftet är nästan klart  

  • Doofie

    Tack för råden! Ska även höra med dem vad de tycker, och fundera lite mer på antalet brudtärnor :)

  • Ekorren

    Två av mina barndomsvänner ska vara tärnor, det bestämde vi redan på högstadiet (klychigt, jag vet) och vi är fortfarande vänner så det är liksom självskrivet :) Marskalker tror jag blir min blivandes två bröder, men han har inte bestämt sig och inte pratat med dem heller. Brudnäbbar vet jag inte men isåfall blir det nog mina småkusiner, fast de är som duracellkaniner så jag vet inte om de klarar av att vara lugna och uppföra sig en halvtimme eller så ;) Jag tycker att man kan ha ojämt antal tärnor/marskalker. Min blivande var marskalk på sin brors bröllop och de var tre och bara en tärna, såg inte alls konstigt ut! Angående toastmaster så har jag frågat en av mina tärnor och hon har tackat ja, hon har tom varit konfrancier (stavning?) på ungdomscirkus så jag litar fullkomligt på henne :) Ska höra med henne om hon vill ha någon till hjälp eller om hon vill göra det själv.

  • Nettis
    MeahJ skrev 2011-03-14 14:14:19 följande:
    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

    Hej!


    Jag kommer också att gifta mig 2013 och följer gärna denna tråd!


    Vi har också börjat att planera lite, bland annat lokal och färgtema m.m.


    Planera gör jag inte varje dag utan det kan gå en liten tid och sedan kan jag ta itu med det igen.

  • Ekorren
    Ekna skrev 2012-01-12 09:09:59 följande:
    Ekorrn, måste säga supersnygga klänningar :)
    Tack! Gillar dem skarpt, har fått gokänt med råge av en tärna, inte fått någon riktigt åsikt av den andra så vet inte riktigt om det blir dessa. Det känns ju verkligen inte som någon brådska egentligen. Men det är kul!
    I helgen är min blivande i Italien så jag får tillfälle att nörda loss i bröllopsdjungeln totalt utan kommentarer om att det är så långt kvar ;)
  • Ekna

    Vad kul att alla har kommit så lång :)! Mina kusin och min brorsdotter skall vara brudnäbb :) Vi var och kollade en kyrka nu. Veckan och den andra vi skulle kolla hade begravning så vi får ta den nästa vecka. Har bestämt oss för fest lokal och jag hämtade ut tärnklännigarna i veckan och 2 av 3 tärnor som set och prövat den älskar dom så jag är mera nöjd. Ska se om jag kan få till en bild på dom senare. Vad ska ni ha för mat?

  • Kitten Sf

    Nu hoppar jag också in! Förlovade oss i december och kommer gifta oss under 2013. Det är ungefär de enda som är bestämt nu. Vi kommer ha ett greksikt bröllop på Kreta (min blivande är grek och vi bor på kreta). 

    Kul att hitta andra som ska gifta sig samma år. Har inte riktigt vetat var jag ska börja. Så jag börjar med att läsa igenom denna tråden! =) 

Svar på tråden Brud 2013