• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Doofie
    Idaanderzon skrev 2011-12-08 19:27:47 följande:

    Jag har precis blivit medlem och vill gärna vara med i denna tråden! Ska också gifta mig 2013. Herregud vilken djungel det här är. Jag har inte varit en sådan som har drömt om mitt bröllop sedan jag varit liten men nu när vi bestämt oss, så är nog detta det enda som jag kan tänka på..


    Så! Vad har ni börjat med att planera? (förutom datum) Känner mig aningen vilsen i denna enorma värld och vet inte riktigt var jag ska börja..


    Haha då är vi nog två! Känns som att det är hur mycket som helst. Men det har visat sig att mycket har tagit form i mitt huvud av sig självt. Måste bara sätta en budget.
    Så jag tror det är bra att ha det någorlunda klart för sig från början, hur mycket man vill lägga ut och vad man som par vill lägga mest vikt och pengar på. Sen kan man ju sätta sig ner och försöka räka eller uppskatta hur mycket varje post kan tänkas kosta, eller vad man vill lägga. Annars tror jag att kostnaderna kan dra iväg uppåt väggarna :P Så kanske börja med en budget? :)
  • Ekorren

    För oss händer det inte så mycket, känns fortfarande lite "overkill" att bestämma saker, eftersom vi säkert lär ändra oss tio gånger om ändå :) Jag la fram en ide till min blivande om att gå på bröllopsmässan i februari nästa år och liksom kickstarta planeringsåret lite, han tycker fortfarande att ett år är alldeles för lång tid att planera i förväg så vi får se hur det blir med någon mässa ;) 15 månader kvar för oss nu!

  • missidis
    Ekorren skrev 2011-12-09 21:36:08 följande:
    För oss händer det inte så mycket, känns fortfarande lite "overkill" att bestämma saker, eftersom vi säkert lär ändra oss tio gånger om ändå :) Jag la fram en ide till min blivande om att gå på bröllopsmässan i februari nästa år och liksom kickstarta planeringsåret lite, han tycker fortfarande att ett år är alldeles för lång tid att planera i förväg så vi får se hur det blir med någon mässa ;) 15 månader kvar för oss nu!
    Ja vi ska med gå på bröllopsmässan, hoppas få en massa bra idéer
  • bridetobe2013

    Sambon har inte bestämt om han vill ha ett litet eller lite större bröllop så det är svårt att börja planera än. Hade så gärna gått på mässan men har en bit att åka och sambon är nog inte jätte sugen på det kan jag tro. Har hittat en klänning som ligger högt upp på listan..... skriver in mig på Viktväktarna efter nyår så känner att jag inte kan bestämma modell förns jag vet hur kroppen kommer se ut......


     

  • Ekorren

    Funderar på att ge honom en hotellnatt på samma hotell som mässan är i födelsedagspresent, då kan vi mysa lite på relaxavdelning och så, äta gott osv. Och sen på söndagen när vi vaknar så råkar det vara så att det är bröllopsmässa där också! Fast han lär nog genomskåda mig, är sämst på att behålla hemligheter för mig själv! Han är mest rädd att vara omringad av rosa rysch-pysch och princessklänningar en hel dag, förhoppningsvis är det inte så hysteriskt tjejigt för då kommer jag att få äta upp det ;)

  • Idaanderzon

    Ja, budget är nog en väldigt bra idé.. Ska gifta oss sommaren 2013 så det är ju ett bra tag tills dess, men jag har fått för mig att de bästa ställena blir bokade snabbt. Så det är väl lika bra att boka ställe så snart som möjligt egentligen, gifta sig ska man ju. Vore mindre trevligt om drömstället vore uppbokat.


    Mässan tror jag är en utmärkt idé, blir garanterat ett besök där. Fast förmodligen lär jag nog bara bli mer förvirrad..

  • MeahJ

    Trots att jag startade denna tråd så måste jag lämna den.
    Då vi ska ha en liten knodd iår så har vi bestämt att skjuta på bröllopet till 2014.
    Lycka till alla med era bröllop Solig

  • Just Me

    Jag hoppar in här! Planen var att gifta sig i augusti 2012, men då vi ska ha en till bäbis i juni i år, så har vi bestämt och skjuta på bröllopet till 2013  


    MeahJ skrev 2012-01-09 11:59:45 följande:
    Trots att jag startade denna tråd så måste jag lämna den.
    Då vi ska ha en liten knodd iår så har vi bestämt att skjuta på bröllopet till 2014.
    Lycka till alla med era bröllop Solig
     Grattis till gravdititeten! {#emotions_dlg.flower}
  • Ekna

    Grattis till er båda sista :) jag hoppar på tråden vet inte kanske har gjort de innan med. Hur går de för alla? Har ni bokat kyrka? Festlokal hur ser de ut? Någon som valt och köpt klänning än?

Svar på tråden Brud 2013