• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • mhamrin

    Här är det en till som ska gifta sig 2013. Vi förlovade oss 6/6 2010 och har bara pratat lätt om det då han har varit gift förrut. Men eftersom det då var borgeligt med bara två vittnen så vill han (och jag) ha kyrkbröllop för närmaste släkt och vänner.


    Vi vet ungefär vilka som ska bjudas.. ca 50 st inkl barn. Helst vill vi ha buffe och lite lättsamt på middagen, gärna ute med partytält.. fast vi vet inte var och hur vi ska få till det. klänning vet jag vilken jag vill ha. Tema vitt svart och rött. Jag har börjat inskaffa lite små dekorationer.


    Min pappa jobbar på tryckeri så han hjälper till med inbjudningarna. Vi vill ha kyrkan och middagen nära varann och sedan ska vi och de som inte ska vara barnvakt eller som åker hem med barn, gå ut på något ställe. Men det är knepigt. Vi valde just 2013 när vi började gå igenom vad man ska tänka på med mat och sånt.. Det behövs tid och lite budget såklart.


    Vi kommer nog köpa något lite då och då om vi hittar något passande. =)

  • dellelgarin
    Frida87 skrev 2011-11-11 16:43:51 följande:
    Vi har också precis börjat. Det enda som är klart är kyrkan där vigseln skall hållas och det preliminära antalet gäster som ni nu har fått ner till c:a 130 (min blivande har en stor släkt). Hoppas kunna boka lokal under våren och även catering sedan får vi se.. 
    Det får vänta till efter jul och efter att jag har sålt min lägenhet iaf :).
     
    Frida....... jag läste på din presentation att din fästman friade i Prag, det gjorde min med!!

    Mitt på det stora torget i gamla staden gick han ner på knä den 13 Oktober alltså nästan två veckor efter er, vart friande din blivande??
  • SofieGog

    Hej!

    Vi forlovade oss nu i October och gifter oss hosten 2013. Vi bor i London men planerar brollop i Canada (min festman ar Canadensare) sa jag ar tidigt ute for har det extra kranglet med langdistans planering. Jag foljer garna traden och far lite tips. Om det ar nagon som planerar host brollop speciellt sa far nu garna ge mig tips pa det ocksa.

  • Mela01
    missidis skrev 2011-11-09 12:34:29 följande:
    Vad fina ringar! 

    Jag har denna förlovningsring fast i vitguld:
    smycka.se/wp-content/uploads/2011/09/Classic_...

    Så kommer blir en ring i vitguld men kan inte bestämma vilken av dessa som är finast, tror oxå att man kanske stör sig på en ring med sten om man kommer emot den hela tiden... Jag vet inte... Vilken gillar ni bäst?

     
    Jag har ringen längst ner som förlovningsring. Den e gansnka bred så jag har själv problem med att hitta en vigselring som passar den. Har provat många olika varianter men den tar över pga av sin bredd. Så funderar på att ta bort den ena kanten.
  • missidis
    Mela01 skrev 2011-11-21 18:56:21 följande:
    Jag har ringen längst ner som förlovningsring. Den e gansnka bred så jag har själv problem med att hitta en vigselring som passar den. Har provat många olika varianter men den tar över pga av sin bredd. Så funderar på att ta bort den ena kanten.
    Ja okej, jag har redan en ring som är 5mm kanske blir tight... Men jag har ganska långa fingrar :) hihi..
    Får prova och se hur de ser ut ihop....
    Hur bred är din? 
  • Mela01
    missidis skrev 2011-11-21 19:43:19 följande:
    Ja okej, jag har redan en ring som är 5mm kanske blir tight... Men jag har ganska långa fingrar :) hihi..
    Får prova och se hur de ser ut ihop....
    Hur bred är din? 
    Den e 6 mm är ringen, så om du har redan 5mm på din ring så kan det komma att bli tight 1.1cm. Men annars så finns det en modell redan som jag funderar på o göra, bara ta bort den ena kanten. Du ser ringen i hörnet Glad Då blir det inte lika brett Glad
  • filibustern

    vill bara berätta. vi har (troligen) äntligen satt ett datum :) dock blir det inte 2013.. men nära nog: 1 januari 2014 :P jag sa att han fick bestämma.. då vart det 2014-01-01? tja varför inte? ^^

    bara så glad att jag gatt berätta. :P 

  • FruHassel

    Ringar är ju så underbart att kika på ... jag kommer att ha en enstensring med en 0,75 ct diamant ... super vacker och känns helt som jag.

    Tror att jag kommer binda min egen bukett ... vill ha vita eller svagt rosa nejlikor. Tror det kommer bli  kanon!

  • dellelgarin


    Mela01 skrev 2011-11-22 09:20:39 följande:
    Den e 6 mm är ringen, så om du har redan 5mm på din ring så kan det komma att bli tight 1.1cm. Men annars så finns det en modell redan som jag funderar på o göra, bara ta bort den ena kanten. Du ser ringen i hörnet Glad Då blir det inte lika brett Glad
    Vitguldsringen högst upp gillade jag skarpt, den skulle nog passa med min förlovningsring

    eller vad tror ni?
Svar på tråden Brud 2013