• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • missidis

    Meahj: Fin klänning! Hur ofta provar du den? ;) Skulle ha på mig min jämt.. Haha.. Hittat en fin på nätet men vet inte om jag vågar beställa därifrån.. Finns ju ganska många butiker här med så blir nog att gå och prova lite snart


  • bridetobe2013
    MeahJ skrev 2011-10-14 12:24:37 följande:
    Vad roligt att höra att planerandet och bokningar är i full gång!
    För att ge varandra inspiration, stöd och ideér, kan ni inte lägga in lite bilder på det ni planerar, har köpt osv..
    Vore skoj tycker jag.

    Detta är min brudklänning och den har ett minisläp ;). Såå nöjd över den.


     


    Jätte fin.. Gillar att det är lite över axlarna. Blir inte så naket då.Gillar modellen jätte mkt. Superfin
  • filibustern

    MeahJ: 4100? var ju inte billigt.. men inte dyrt heller med tanke på att den är specialbeställd.. kommer troligen köpa min för 1000 kr på blocket.. men ska höra med min m2b vad han tycker först. 

  • filibustern

    yay!min gube har "godkänt" klänningen:)  så då blir den och skorna ur vägen, skönt.. ^^ och till billigt pris också :) 

  • Frida87
    MeahJ skrev 2011-10-14 13:48:10 följande:
    Frida; ja klänningen har hängt några år i min garderob. Det var tänkt att vi skulle gift oss redan 2005.
    Men några av våra familjemedlemmar gick bortnära varann och då la vi bröllopet på is då vi kände att vi inte orkade med allt vad bröllop innebär.
    Vi har inte bestämt datum än, utan bara att det blir under sommaren 2013.
    Jo det förstar jag, det gar ju itne att planera för sadana oförutsedda och hemska händelser.
    Förhoppningsvis far ni 2013 er dag utan alla sorgligheter. :)
  • Frida87
    missidis skrev 2011-10-14 19:15:43 följande:
    Ja vi har bestämt en del Vi kommer ha vitt och champagne/guldtema. Lite romantiskt sådr med lite slitna detaljer på ljuslycktorna.. Svårt att förklara... Lagt upp inspirationsbilder i min blogg (vinterbrollopet.blogg.se) och sen kommer festen vara på River Café ligger på en pir ut i havet superfint så vi slog till direkt då det är så mkt vi (modernt men ändå romantiskt) (www.rivercafe.se) lgger in hemsidorna ist för bilder då jag skriver från telefonen Återkommer med bilder helt enkelt! Vigseln är ju på Gunnebo Slott!
    Supermysigt ställe! Hade önskat mig nagot liknande fast i Stockholm :P. Verkar dock svart att hitta. Superfint verkligen!
  • Domyoji

    Gud så många fina klänningar, flickor 

    Jag friade till min flickvän på hennes födelsedag den 17 augusti i år

    Ung, dum och fattig man utan några framtidsplaner,  så såg mitt liv ut innan jag träffade henne, men det ända jag kan tänka mig nu är hur våran bröllopsdag skulle se ut, hur hon skulle se ut i klänningen, hur, ja, hur våra barn kommer till och se ut när vi faktiskt båda är halvraser, haha, vilket betyder att våra barn kommer ha ursprung från 4 olika länder, men kommer ha medborgskap för ett femte land

    Det var inte det jag skulle tala om, förhoppningsvis gifter vi oss 2013, våren hade jag väl hoppats, men kanske på just den 17 augusti, istället

    Jag hoppas ni fortsätter diskutera och dela med er av era tips och ideer, så att jag kan föstå lite mer om hur min w2b egentligen tänker

    Mvh,
    Domyoji

  • Frida87
    missidis skrev 2011-10-17 18:53:06 följande:
    Frida87: Ja det är supermysigt! Bra att Göteborg lyser upp när det är mörkt med Har ni bestämt ställe ni ska vara på?
    Nej men vi har kollat ut lite olika alternativ. Eftersom vi skall ha ganska manga gäster (120-130 st), sa kan vi inte vara pa en vanlig restaurang eller liknande för da maste vi beställa och betala alkoholen fran dem.

    Vi hade tänkt att ta en cateringfirma till maten och sedan köpa alkohol i Tyskland (vi bor där nu sa det vore smidigt.. vet dock inte om vi kommer att fortsätta bo här enda till 2013 men iaf).. Detta för att halla nere kostnaderna sa mycket som möjligt.
    Blir ju väldigt dyrt ända.

    Detta gör att utbudet pa lokaler i Stockholm minskar ganska drastiskt, sa vi har kollat över internet pa ett par alternativ och skall boka tid för visning av lokalerna i verkligheten till varen:). 
     
  • Frida87
    Domyoji skrev 2011-10-18 10:15:31 följande:
    Gud så många fina klänningar, flickor 

    Jag friade till min flickvän på hennes födelsedag den 17 augusti i år

    Ung, dum och fattig man utan några framtidsplaner,  så såg mitt liv ut innan jag träffade henne, men det ända jag kan tänka mig nu är hur våran bröllopsdag skulle se ut, hur hon skulle se ut i klänningen, hur, ja, hur våra barn kommer till och se ut när vi faktiskt båda är halvraser, haha, vilket betyder att våra barn kommer ha ursprung från 4 olika länder, men kommer ha medborgskap för ett femte land

    Det var inte det jag skulle tala om, förhoppningsvis gifter vi oss 2013, våren hade jag väl hoppats, men kanske på just den 17 augusti, istället

    Jag hoppas ni fortsätter diskutera och dela med er av era tips och ideer, så att jag kan föstå lite mer om hur min w2b egentligen tänker

    Mvh,
    Domyoji
    Vad roligt med lite killar ocksa :). Alltid bra med lite blandning.
    Vad trevligt med frieriet! Ni verkar lyckliga :D
    Lycka till med planeringen!
Svar på tråden Brud 2013