• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • Anne-sofie875
    just ja är det någon som vart på ruths eller ursulas och kollat på tärnklänningar?? :D
  • sofiasmamma
    Anne-sofie875 skrev 2012-03-19 13:02:32 följande:
    just ja är det någon som vart på ruths eller ursulas och kollat på tärnklänningar?? :D
    Vi ska inte ha tärnor men jag vet att det finns jättemkt fint på framför allt Ursulas- (går ju även att hyra). Båda hade en del klänningar till utförsäljning i feb., (500 kr för en del) så det kan ju vara värt att kolla iaf. Dina tärnor kanske inte måste ha exakt likadan om du hittar tre som passar ihop. :)
  • sandraochdaniel
    Anne-sofie875 skrev 2012-03-19 11:28:41 följande:
    hej alla glada! Jag är en blivande brud som ska gifta mig 12 maj och börjar få lite smått panik över tärnklänningarna. Klänningarna ska gå åt de lavendel lila eller cremevita för ca 1500kr/st är det någon som har förslag på butiker eller weddsidor som inte spricker min budget? jag beställde min brudbukett på Lindkvist city flower i Igor!
    http://www.halens.se/mode-kvinna-br%C3%B6llop-120/t%C3%A4rnkl%C3%A4nning-079717/paging$1,25?oc=036  I lila ska nog mina tärnor ha.
  • sandraochdaniel
    Juni 2012 skrev 2012-03-19 10:18:14 följande:
    Jag ska sticka blommor. En bukett gick på ca 100 kr, men då hade jag floristpinnar hemma redan
    Vilken häftig och annorlunda bukett!
  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-03-19 11:11:30 följande:

    Jag ska binda min egen bukett med blommor från min och mammas trädgård.


    Den kommer bli ungefär så här. Jag kommer att ha spetsklänning, axellång slöja och mörkröda skor.



    Låter verkligen vackert...och romantiskt! 
  • emzerus83

    Hej!
    Jag bor i Västerås och är inne o läser i den här tråden för att få lite inspiration :) Vi har inte satt något datum än för bröllop utan jag mest kollar upp alternativ o så...
    ha en fråga angående tårtor....har någon av er kollat upp olika alternativ i västeråstrakten vad de tar per bit?

    Undrar även ifall någon av er har någon erfarenhet av Salong Unik i Västerås?

  • Anne-sofie875
    emzerus83 skrev 2012-03-24 17:41:50 följande:
    Hej!
    Jag bor i Västerås och är inne o läser i den här tråden för att få lite inspiration :) Vi har inte satt något datum än för bröllop utan jag mest kollar upp alternativ o så...
    ha en fråga angående tårtor....har någon av er kollat upp olika alternativ i västeråstrakten vad de tar per bit?

    Undrar även ifall någon av er har någon erfarenhet av Salong Unik i Västerås?

    Hej. Vi beställde tårta från Ramnäs ifrån en som heter Ann-Sofi Rollert hon tog ca 30kr bit beror lite på vad man vill ha, hon har fb som man kan gå in och kolla på. Var och kollade priser på dom stora bagerierna i västerås och dom tog de dubbla.


    jag ska fixa mitt hår på hårpunkten har gjort en test uppsättning hos Malin som jobbar där jätte duktig tjej..

  • emzerus83

    tack ska kolla upp henne angående tårtor :)
    Skulle vilja ha någon mousse-tårta tror jag o tänkte om man möjligen skulle kunna göra dessa själv. Men jag vet inte om jag är så händig :)

    Anledningen för att jag frågade om Salong Unik är för att de har ett brud-lyxpaket med provmake-up, make-up, konsultation o sen håruppsättning på bröllopsdagen, manikyr o ansikstbehandling för 4500 kr.
    Är det ett bra pris??

  • Anne-sofie875

    Vi ska också ha mousse-tårta och jag tänkte också först fixa själv men orkar inte stå dagen innan och fixa med sånt då vill jag bara ta det lugnt och fixa lokalen.m.m.:D


    Vet inte kanske är ett bra pris, om inte annat så får du ju allt på samma ställe så slipper du springa runt över hela stan.. ;) kolla runt lite till innan du bestämmer dig jag vet att harmoniq också har paketpris på hår och smink.

  • sofiasmamma

    Vi ska inte köpa någon bröllopstårta utan beställa ett antal "vanliga" tårtor till den stora dagen. Vi är inte så noga med utseendet eller så utan bara vi har en god tårta att skära en bit från. Det blir en chokladmoussetårta har vi kommit fram till, ca 33 kr/bit har jag för mig.

Svar på tråden västerås-brudar 2012??