• MLWSWY

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • carrobarrometer

    haha vad festligt jag gifter mig också i domkyrkan Glad hörde också att man skulle "hänga på låset" men när jag väl ringde så var det inte så bråttom då båda tiderna fanns kvar.

  • sandraochdaniel
    sofiasmamma skrev 2012-02-07 16:59:39 följande:
    Vi ville ha på Hässlö men det var tvärnej (tror de håller på att byta ägare?) och var sugna på Brunnby men det var fullbokat.
    Skerike och Badelunda kyrkskola tittade vi på av en annan anledning förra året (Badelunda var fint renoverad!) så det enda ställe vi faktiskt tittat på nu inför bröllopet (förutom Ö M krog) var Lövuddens konferensanläggning som ju också ligger väldigt fint.
    Skerike kyrkskola, är de det fina vit huset precis bredvid kyrkan? Vi trodde och hoppades det var skerike bygdegård...men vi hade åkt fel. vart jätte besvika för bygdegården var inte alls lika fin som det huset som låg i direkt anslutning till skerike kyrka.
  • Pörcy
    carrobarrometer skrev 2012-02-07 22:06:56 följande:
    haha vad festligt jag gifter mig också i domkyrkan Glad hörde också att man skulle "hänga på låset" men när jag väl ringde så var det inte så bråttom då båda tiderna fanns kvar.

    Jo, det var samma sak för oss, det hade nog gått att vänta både en och två månader till men det är lika bra att boka utifall att..


    Vi gifter oss 22/9.


    Ni andra som ska gifta er i Domkyrkan, kommer ni att korta ner och välja nåt av de andra altaren än att gå hela långa vägen fram till stora altaret?? Jag tror att vi kommer korta ner men det beror väl lite på platsrekommendationer och det lär man väl ta längre fram i planeringen.

  • sofiasmamma
    sandraochdaniel skrev 2012-02-08 09:22:26 följande:
    Skerike kyrkskola, är de det fina vit huset precis bredvid kyrkan? Vi trodde och hoppades det var skerike bygdegård...men vi hade åkt fel. vart jätte besvika för bygdegården var inte alls lika fin som det huset som låg i direkt anslutning till skerike kyrka.
    Det är jag som uttrycker mig klumpigt, jag menade Skerike bygdegård (och Badelunda kyrkskola). Håller med om att Skerike inte är så fin, lilla rummet är väl ganska trevligt (men slitet). Vi hade dop där men jag hade mkt hellre velat vara i församlingsgården (som tyvärr var bokad).
  • sofiasmamma
    carrobarrometer skrev 2012-02-07 22:06:56 följande:
    haha vad festligt jag gifter mig också i domkyrkan Glad hörde också att man skulle "hänga på låset" men när jag väl ringde så var det inte så bråttom då båda tiderna fanns kvar.
    Jag ville ändra dag några veckor efter att jag bokat kyrkan (till 30/6) och då var den enda lediga tiden den 16 maj... så jag är väldigt glad att jag var ute i god tid, för min del fanns inga andra alternativ än midsommar el. 30/6 och inga andra kyrkor än domkyrkan. Skrattande   
  • Juni 2012
    Pörcy skrev 2012-02-08 10:06:49 följande:

    Jo, det var samma sak för oss, det hade nog gått att vänta både en och två månader till men det är lika bra att boka utifall att..


    Vi gifter oss 22/9.


    Ni andra som ska gifta er i Domkyrkan, kommer ni att korta ner och välja nåt av de andra altaren än att gå hela långa vägen fram till stora altaret?? Jag tror att vi kommer korta ner men det beror väl lite på platsrekommendationer och det lär man väl ta längre fram i planeringen.


    Japp.
  • sofiasmamma

    Nu har jag förresten bokat tid för att prova klänningar på ett ställe i Sundbyberg. Kl. 20 på lördag kväll! Vilken tid! Men nästa lördag kan inte vi och jag vill gärna ha min sambo med som barnvakt/smakråd.
    Tror det är ett ställe som tar in kinaklänningar men det blir ju med lite extra service.

    Har ni andra hittat er brudklänning?

  • Juni 2012
    sofiasmamma skrev 2012-02-08 11:35:43 följande:
    Nu har jag förresten bokat tid för att prova klänningar på ett ställe i Sundbyberg. Kl. 20 på lördag kväll! Vilken tid! Men nästa lördag kan inte vi och jag vill gärna ha min sambo med som barnvakt/smakråd.
    Tror det är ett ställe som tar in kinaklänningar men det blir ju med lite extra service.

    Har ni andra hittat er brudklänning?
    Jag ska kika på klänning i maj, då brukar det ha kommit mycket fint i butikerna inför t.ex. studenttider.
  • sofiasmamma
    Pörcy skrev 2012-02-08 10:06:49 följande:

    Ni andra som ska gifta er i Domkyrkan, kommer ni att korta ner och välja nåt av de andra altaren än att gå hela långa vägen fram till stora altaret?? Jag tror att vi kommer korta ner men det beror väl lite på platsrekommendationer och det lär man väl ta längre fram i planeringen.


    Vi kommer att gå till stora altaret, men troligen kortar vi ner vägen.
Svar på tråden västerås-brudar 2012??