• förlovadflicka

    Visa hela era outfits!

    Gillar verkligen klänningstråden där alla visar sina klänningar men jag tycker det skulle vara kul med en tråd där man visar allt man ska ha på sig! Dessutom kanske man kan få förslag på vad man kan ha om något saknas. Jag börjar då...



    Min klänning som ska sys upp kommer att vara i stil med den här (Rembo Stylings Libelle)

    Den här koftan är beställd från etsy.com och ska ha en röd rosett istället för rosa.


    Den här rosetten är också från etsy och den ska jag ha i håret. 


    Till den här frisyren:


    Jag har beställt de här skorna från sonjasbrides.com


    Och ska ha ett sådan här armband från alti.se med bara två rader i röda toner


    (Lägger resten i ett inlägg, den verkar inte vilja ladda upp fler bilder... 

     
  • Svar på tråden Visa hela era outfits!
  • Emma83brud
    SnuttisSessan skrev 2011-03-22 20:07:15 följande:
    Vilken bra tråd =)
    ...


    Gillar denna sko skarpt, någon som har köpt den? Var och pris. Stabil? Måste ju gå att dansa i också
  • Anna Maria

    Har blivit jätteinspirerad av alla fina outfits. Det säger ju så mycket mer än enstaka bilder. Hoppas kunna posta min egen outfit snart, en hel del luckor att fylla...


    A & S
  • Zelmah
    Willowfield skrev 2011-04-15 10:25:50 följande:
    Vad är det för blommor i buketterna. de ljusare blå?
    tycker det ser ut som Hortensia Endless summer (om det är den buketten jag tror att du menar, den med blått band) men bilden är så väldigt liten så det är svårt att se tycker jag. Kan ju se helt fel.
    Så här ser hortensian ut iaf.

  • VitaminA

    Malle- vart kommer dina skor ifrån? dom var hur fina som helst!!

  • Willowfield
    Zelmah skrev 2011-04-26 00:22:59 följande:
    tycker det ser ut som Hortensia Endless summer (om det är den buketten jag tror att du menar, den med blått band) men bilden är så väldigt liten så det är svårt att se tycker jag. Kan ju se helt fel.
    Så här ser hortensian ut iaf.


    Det tycker jag med, men samtidigt inte riktigt.. känns som att den på lilla bilden är mera aquablå.
    tack för din hjälp :) 
  • Amejuli

     


     


    Malle skrev 2011-04-14 23:44:55 följande:
    Åhhh vad alla har vackra och genomtänkta outfits!
    Jag är inte helt klar än, men gör ett försök. Har lite ångest över smyckena då jag väljer mellan mammas gamla tiara som är jättefin i gult gult och pärlor och nyinköpta smycken. Jag är mer för vitguld/silver - både ringarna och armbandet som är ett gammalt arvegods är vita med briljanter.

    Klänningen (med bandet men utan blomman):

     


    Skorna:

     


    Buketten något liknande denna:

     


    Älskar detta halsbandet:

     


    Men sen vet jag inte hur jag ska göra. Är lite rädd att det ska bli för mycket med tiara också. Om det blir en lutar det åt något sånt här:

     


    Tacksam för tips!

     
    Vilken alldeles underbar outfit du kommer ha. Du kommer säkert att stråla något helt fantastiskt!!!

    Angående tips kring håret och tiaran. Jag tror jag kan hålla med om din rädsla angående tiaran då det nog blir för mycket amerikanskt prinsessigt. (Åtminstone för min smak, men vill man ha det så är det ju bara att köra...)
    Om jag ska försöka tipsa om något annat så hade det helt klart blivit någon vacker hårkam. Tycker hela din stil känns lite vintage och en idé kan ju vara att följa upp det med en hårkam i samma stil. Men det beror förstås också på vad du har för hår och vilken frisyr du vill ha.
    Om man vill ha lite mer hängande så kan man ju fästa upp håret med en hårkam på ena sidan och vill man ha det uppsatt går den ju att använda på otaliga sätt.

    Lite bildexempel nedan:



    Hoppas du hittar något som känns bra såsmåning om! Lycka till!
  • Amejuli

    Malle:

    Litet tillägg. Nu har jag inte läst i tråden om du redan svarat på vart du köpt ditt halsband. Men det ser ut som att du har köpt det på etsy, eller åtminstone har de liknande där. Och där kan du säkert hitta ett hårsmycke som matchar ditt halsband bra? Ett ytterligare litet tips bara...

    Som sagt, himla fin outfit vad du än väljer!

  • Lisa201109

    Nu börjar allt äntligen fall på platsSkrattande

    Min klänning (fästman tog den i smyg, vilket jag är väldigt tacksam för idag)



    Min kappa och sjal

     
  • Zelmah
    Willowfield skrev 2011-04-26 15:07:50 följande:
    Det tycker jag med, men samtidigt inte riktigt.. känns som att den på lilla bilden är mera aquablå.
    tack för din hjälp :) 
    Det skulle kunna vara nån annan Hortensia-sort kanske.. tycker heller inte att färgen stämmer exakt men jag har sett andra Hortensior som är blåa med mer grönblåton i mitten av kronbladen. Bild-googlade Hortensia och fick upp lite andra blåfärger, så det är inte helt omöjligt iaf :)
  • Lisa201109

    Nu blev det felSkrattande

    Kappa och sjal
     

    Smycke, fast med gröna accentpärlor och hårsmycke

    Bröllopsset med accentpärlorHårnålar Florencia

    Håruppsättning



    Väska men med det grönblommigtyget på locket istället för det rosblommiga



    skor

    och tillsist underkläderna

     

    Ni alla kommer bli så vackra!
     

Svar på tråden Visa hela era outfits!