• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • mannekusin


    Här är min.. en kinaklänning som jag beställde för ett par år sedan. Vi har skjutit upp bröllopet ett par ggr pga graviditet å husköp men nu ska vi äntligen komma till skott. Datumet är ännu ej spikat men det blir i maj eller juni 2012.
    Det är den absolut första klänning jag föll för när jag började kolla å håller fortf fast vid att den är otroligt fin men ibland blir jag sugen på nån annan modell.. kanske lite modernare stil med tyll så den får ett mer lätt intryck..
    Fast min "gamla" sitter verkligen som en smäck å vettigast såklart att hålla fast vid den då.. nån som har tips på vad för underkjol som kan passa den?
  • mannekusin
    Mullisen skrev 2011-04-30 12:00:03 följande:


    sådan klänning har jag köpt.


    den här ska ja ha på festen senare på kvällen

     


    Båda är verkligen jättefina! Nu blev jag också sugen på en klänning till festen också.. Din brudklänning är ganska lik min förresten
  • helsingebrud

    Sitter och längtar efter min klänning
    Beställde den 14 april men har inte hört något ännu
    De sa 3-4 veckors leveranstid

    Blir dock lite orolig när jag ser att säljaren avslutat sitt konto på tradera

    Har mailat och bett om kollinummer
    de skrev vid beställningen att jag skulle få kollinummer som gick att spåra
    men har inte fått svar från dem......

  • majflicka
    Moemoe skrev 2011-05-02 20:36:18 följande:
    Har kikat i den här tråden massor, men kom på att jag inte själv lagt upp en bild. Här är min klänning (fast nu har jag kort hår så det når knappt till axlarna). 4 juni är det dags! Solig


    Jättefin! Nästan så jag ångrar mig ;) Jag har långa ginger-klänningen från KIK
  • Albertina83


    Jag vill ha en brudklänning i denna stil. Men finns det någonstans man kan köpa en sån eller måste jag be  en sömmerska om hjälp?
    Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss. I första hand ska vi lägga pengar på huset som vi köpt och flyttar till om 2 månader. Så vi få se när vi har råd med bröllop.
  • Moemoe
    majflicka skrev 2011-05-04 19:21:39 följande:
    Jättefin! Nästan så jag ångrar mig ;) Jag har långa ginger-klänningen från KIK
    Tack! Men den är ju också super duper fin! Glad
  • förlovadflicka
    Albertina83 skrev 2011-05-04 20:51:23 följande:


    Jag vill ha en brudklänning i denna stil. Men finns det någonstans man kan köpa en sån eller måste jag be  en sömmerska om hjälp?
    Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss. I första hand ska vi lägga pengar på huset som vi köpt och flyttar till om 2 månader. Så vi få se när vi har råd med bröllop.
    Det finns jättemånga sådana klänningar som är jättebilliga på etsy.com :) 
  • Minuz

    Denna klänning beställde jag idag.
    Jag bara älskar den. Hoppas den är lika fin i verkligheten............... Och jag ska ha golvlång slöja till. Samma färg på klänningen som på bilden.



    Och denna fick dottern, den ska vara mörklila med ljuslila band och blomma i midjan.
    Dottern har själv valt sin klänning, och den skulle vara lila...... men det passar oss perfekt eftersom vi redan pratat om mörklila....................
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar