• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • zvartaliljan

    Denna väntar jag hem, fast i IVORY, inte så vit som på bilden alltså.
    Jag ska ha en frisyr inspirerad av antiken med flera band/diadem uppe på huvudeet och några inbakade flätor bakåt och många lösa svallande lockar.
    Skulle dock vilja ha en spetsbolero till denna...men hittar ingen under 1000:-.....gav liksom inte ens så mycket för klänningen...


  • NY 2 juni 2011


    Här kommer en bild på min klänning från Tekla i Malmö! Med extra mycket vidd i kjolen! ;)
    Bandet i midjan får man bestämma färg på själv... älskar den! ;)
  • majflicka
    NY 2 juni 2011 skrev 2011-03-28 10:43:20 följande:


    Här kommer en bild på min klänning från Tekla i Malmö! Med extra mycket vidd i kjolen! ;)
    Bandet i midjan får man bestämma färg på själv... älskar den! ;)
    Jättesöt!!
  • Pinkgrape
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 10:39:34 följande:
    Denna väntar jag hem, fast i IVORY, inte så vit som på bilden alltså.
    Jag ska ha en frisyr inspirerad av antiken med flera band/diadem uppe på huvudeet och några inbakade flätor bakåt och många lösa svallande lockar.
    Skulle dock vilja ha en spetsbolero till denna...men hittar ingen under 1000:-.....gav liksom inte ens så mycket för klänningen...
    Jättefin klänning :)

    Angående spetsbolero, skulle du inte kunna fråga någonstan ifall de kan sy upp en till dig?
    Jag hade tänkt beställa min klänning från www.millybridal.co.uk/
    Det var en med långa spetsärmar och tyllkjol, men jag valde en annan klänning tillslut.
    Nåja, de ville iaf ha 1500kr för hela klänning inklusive frakt. Jag vet dessutom att det är någon här på BT som beställt därifrån och varit jättenöjd :)
    Hitta en bild på en bolero du gillar, oavsett prislapp och mejla dit och fråga om pris. Kan ju vara värt att kolla :)
  • FriPhi
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 10:39:34 följande:
    Denna väntar jag hem, fast i IVORY, inte så vit som på bilden alltså.
    Jag ska ha en frisyr inspirerad av antiken med flera band/diadem uppe på huvudeet och några inbakade flätor bakåt och många lösa svallande lockar.
    Skulle dock vilja ha en spetsbolero till denna...men hittar ingen under 1000:-.....gav liksom inte ens så mycket för klänningen...


    Såg tips om det här i en annan tråd, kanske skulle kunna passa?

    http://www.diadema.se/bolero-p-207.html
  • zvartaliljan
    FriPhi skrev 2011-03-28 13:58:27 följande:
    Såg tips om det här i en annan tråd, kanske skulle kunna passa?

    www.diadema.se/bolero-p-207.html
    jo jag har tittat på den och precis min smak men alldeles för dyrt för en liten bolero...
  • FriPhi
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 14:08:47 följande:
    jo jag har tittat på den och precis min smak men alldeles för dyrt för en liten bolero...

    Jag är också lite skeptisk till priset, fyndade min klänning för under 2000. Vi kanske kan dela på kostnaden och använda  den båda två ;)

  • Humlan66

    OJ jag va lite för snabb att skicka iväg inlägget . skulle ju visa baksidan med



    Det där är iaf min klänning ( förhoppingvis att jag trivs i den ) Och jag gifter mig 6/8 2011
    Den är på väg hem till mig då jag såg att den kom till arlanda imorse. Fasen va spännande
    Hoppas hoppas den sitter bra =)

    Vad tycker ni ?
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar