• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

    Vaccinerade lilla idag. Ynklig lilla är det nu. Snorig stora och trött mamma. Make på jobb. Längtar efter helg helt enkelt.

    Solde, beklagar varmast. Så meningslöst och fel.

    Lanovia, Snartis tips lät bra tycker jag. Hoppas så det lättat lite.

    Smygissnartis, är så nyfiken på hur det går för dig och grabbarna? Hur är det mellan brorsorna?

  • Snartis

    Sept: lillebror är en otroligt glad liten kille, växer så det knakar för tillfället. Hela 8 kg och inte ens 4 månader. Storebror är jättesnäll mot honom och tycker det är kul när lillebror leer och är med på ett annat sätt. Hjälper till med nappen och hämtar leksaker åt honom lillebror verkligen lyser upp när han får se storebror och hela kroppen sprattlar på honom de gillar varandra väldigt mkt och det är helt underbart att se

  • BrudSommar2006

    Hej alla!

    Flamman, nu har ännu fler dagar gått!

    Stressig vecka det här, maken är i London och jag är själv med barnen, men jag har i och för sig fått mycket hjälp av mina föräldrar, de har både hämtat på dagis och fixat middagen nu eftersom jag inte kommit iväg till jobbet i tid på morgnarna. Imorgon kväll byter vi barnen mot hund och så blir det ju utställning på lördag. Upp tidigt och så vara borta hela dagen vad det verkar, vi går in nästan först i ringen direkt på morgonen och sedan har vi hamnat i någon avelsgrupp som går in sist också vad det verkar. Sedan ut till mina föräldrar igen och byta hunden mot barnen gissar jag och vid det laget kommer jag att vara helt slut.

    Jag är fascinerad över alla dessa brudöverlämningstrådar, att det finns så många, men jag orkar inte läsa dem längre.

  • Hvidbrud

    Ninnis: (telefonen ville kalla dig nimbus... Tycker att den borde känna dig bättre! ) Tack själv för idag! Och de fina bilderna! Ni tjejer är guld! *hjärtar!* Hoppas också att det smittar av sig, för här är det inte något bajs idag heller...

  • start september

    Vad kul att de uppskattar varann Snartis! Samma här. Lilla tittar långt efter stora och stora vill gärna ligga i babygymet och visa leksaker. I dubbelvagnen ska Lilla ha suffletten nere så hon kan titta på stora.  Vilken stor grabb du har! Lilla som nu är tre månader väger knappt 6 kg, men följer sin kurva. Fast jag tycker hon är stor.

    Hej BS! Kul med hundutställningen! Det är körigt när man är ensam, nätterna blir så ovissa också.
     
    Nähä, julklappar och räkningar och jobb skulle det vara.

  • Norrskensflamman
    BrudSommar2006 skrev 2011-12-08 21:20:55 följande:
    Hej alla!

    Flamman, nu har ännu fler dagar gått!
    Jo, det har ju det!

    Kram på dig BS Så snärjigt du har det nu, men bra att du får lite hjälp iaf.  Tänker på dig.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård