• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Finaste Flamman, fy fasen vilket rötägg han är! Som sagt, ju snabbare han försvinner ur erabliv desto bättre. Stor kram till dig!

  • Ninnnis

    Framför allt är det ett bevis på att du har gjort rätt som har varit öppen mot flickorna med att du träffar en speciell människa. Tänk om de hade fårt höra det genom exets vansinniga verklighetsuppfattning...

  • Ninnnis

    Blommis, nej men eftersom jag jobbar i Danmark så går jag under danska regler. Jag har full lön i ett halvår (plus en månad innan födseln) och sedan dagpengar (en låg ersättning) i ytteerligare ett halvår. Tack vare makens jobb har jag möjlighet att vara hemma i ett år, detvär jag väldigt tacksam över. Det hade känts väldigt tidigtnstt börja jobba om knappt två månader.

  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-11-09 20:27:39 följande:
    Blommis, nej men eftersom jag jobbar i Danmark så går jag under danska regler. Jag har full lön i ett halvår (plus en månad innan födseln) och sedan dagpengar (en låg ersättning) i ytteerligare ett halvår. Tack vare makens jobb har jag möjlighet att vara hemma i ett år, detvär jag väldigt tacksam över. Det hade känts väldigt tidigtnstt börja jobba om knappt två månader.
    AHAAAAA! *tänder en Luma*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-11-09 20:24:46 följande:
    Framför allt är det ett bevis på att du har gjort rätt som har varit öppen mot flickorna med att du träffar en speciell människa. Tänk om de hade fårt höra det genom exets vansinniga verklighetsuppfattning...
    JUST precis!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

    Det blir alltid så mycket som jag vill kommentera när jag vill går in här så att jag får inte ur mig någonting, känns det som! Läser om idiotiska ex, mysiga musiker, tentor och annat..

    Ninnis: formen är väl ganska bra för tillfället! Sover lite för dåligt på nätterna bara! Har idag varit och hälsat på A på dagis, mysigt! På vägen hem plockade han upp en sten som jag fick "som tack för hjälpen att jag var med på dagis"

  • BrudSommar2006

    MSW, vad mysigt med dagisbesök!

    Flamman, då är dina flickor lite äldre och förståndigare än mina här hemma då! När är det egentligen han flyttar, den där karln? Usch.

     

  • BrudSommar2006

    Flamman igen, men det har aldrig funnits något krav från honom att han vill ta barnen med sig eller så väl?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård