• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • BrudSommar2006

    Hej September, hur är det med dig och hur går det för dig?

    Jo, badat har vi gjort, först var vi på termalbadet mitt i stan men det var ingen höjdare faktiskt, även om de nog gjort det bästa av den byggnad de hade att tillgå, men omklädningsrummen var trånga och krångliga och låg på ett våningsplan, duscharna på ett annat, de olika baden på ett tredje och fjärde och så bastun på ytterligare ett annat våningsplan. Så plaskblöt skulle man stå där i hissen och åka upp och ner och frysa hela tiden.

    Fast på hotellet var det helt fantastiskt, verkligen helt underbart!

  • start september
    start september skrev 2011-11-08 11:05:48 följande:

    Hej BS! Blev det något simmat? Vad var det som blev annorlunda?

    Flamman, var trygg i ditt beslut. I en bra framtid blir han frisk och kan ha en vettig relation med tjejerna, de har lärt sig att man som kvinna inte tar skit och får mår bra och du har givit dem stor grundtrygghet. Vägen dit är skakig, men ett kliv i taget och håll alla i handen så ska det gå. Och vilket fantastiskt nätverk du verkar ha kring dig!


    Och Flamman, förstår helt och fullt alla helvetets kval du led i natt, vill inte förringa det.
  • Fru E

    September- nu när du är här vilka utredningar har man rätt till efter 3 missfall Vi träffar läkaren på tisdag och känner att jag inte riktigt vet vad jag mer kan pusha för att vi ska göra......

  • BrudSommar2006

    September, vi har haft tur i och med att Astrid aldrig stoppat saker i munnen, så vi har inte behövt vara oroliga för säkerheten, däremot har hon ju sönder Iris småsaker, möblerna till dockskåpet och hennes pyssel och så. Ett tag fick Iris vara uppe en halvtimme längre och pyssla efter att Astrid gått och lagt sig men det är inte lätt att få ihop det så heller.

  • BrudSommar2006

    EA, nej men stannade de inte kvar den här gången heller? Du plussade och sedan gick det inte alltså? Åh vilket skräp, jag måste missat detta när jag varit borta, jag ber om ursäkt!!

  • passionsblomman
    start september skrev 2011-11-08 11:02:34 följande:
    PB, blir det inte mer stabilt, måste du kolla upp det där.Vet du vad blodet kommer från? Ursäkta den närgågna frågan.  Blod kan vara ofaligt (men otrevligt) i sammanhanget, men jag får en iskall klump av bara tanken. Jag screenas för ev ärftliga läskigheter och är därför extra nojig, men man ska ta sin mage på allvar. Stor kram!
    Jag var på vårdcentralen igår, hos Livsstilscoachen. (är det inte käckt att allt heter något så "stöttande" nuförtiden?) Det är den kontakt jag fick för att jag ville ha lite uppbackning från VC´s sida med min viktnedgång och så. Hon jobbar alltså med att stötta folk som bla behöver gå ner i vikt, sluta röka eller dricka osv. Det handlar således om långsiktiga och hållbara mål etc. Fast smarta och förståndiga jag har ju redan tänkt ut det själv..haha. Nä, men det blir en samtalskontakt där hela grejen blir lite mer på allvar och man kan få lite tips om man kör fast,. De väger, mäter, kollar blodtryck osv. För mig är det en sporre att jag vet att jag liksom ska dit och inte vill behöva redovisa att jag har givit upp.

    Nåväl. Igår blev det helt och enbart magprat och hon sa att jag omedelbart skulle överge laxermedel, och istället gå och köpa Lactulos .
    Jag trodde i min enfald att med laxermedlet skulle man liksom få ut ALLT så man kunde börja från noll. (Det intrycket kan ha kommit efter att ha tömt bäcken på stora A-dagarna på långvården...)
    Hon sa att det är fel, och att jag förmodligen har ett stopp någonstans i tarmen. Lactulos ska visst både mjuka upp själva proppen och smörja tarmen så allt inte blir så smärtsamt.
    Sedan är det visst viktigt att man fortsätter ett tag med Lactulosen, även efter att man upplever att det så att säga är löst. Då får tarmen en chans att komma tillbaka på rätt spår.
    Jag frågade hur länge man egentligen får gå med sådant här innan en läare tycker att man behöver göra något mer än så. Hon sa att en läkare bara skulle säga samma sak som hon.
    Men, när jag var hos henne hade jag inte sett något blod än, så jag vet inte om det förändrar saken. Jag upplever att det är blod i själva avföringen och det var alldeles rött alla gånger jag var på toa i natt.
    Jag ska kanske ringa VC och be att hon jag pratade med igår ringer upp mig...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

    Det här är kanske en jättekorkad fråga, jag ber om ursäkt igen i så fall, men är det samma utredning man gör efter tre MF efter IVF- försök/frysisar, som efter andra MF?

  • passionsblomman
    start september skrev 2011-11-08 11:05:48 följande:

    Flamman, var trygg i ditt beslut. I en bra framtid blir han frisk och kan ha en vettig relation med tjejerna, de har lärt sig att man som kvinna inte tar skit och får mår bra och du har givit dem stor grundtrygghet. Vägen dit är skakig, men ett kliv i taget och håll alla i handen så ska det gå. Och vilket fantastiskt nätverk du verkar ha kring dig!


    Flamman, klipp ut och spara det här!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

    Julklappar... suck... i en värld där man fan är luspank.

    T vill ha ett digitalt piano. Hennes pappa vill att vi ger henne det. Han betalar hälften. Okej. 3000 har jag hittat (eller inte jag, utan en viss nära vän som kan såna där musikgrejjer....) ett för. Gulp... Hur svettigt som helst!!!!! Fan att man alltid ska ha så dåligt med pengar.
    Lilla K önskar sig en Bratzdocka (som jag avskyr). Och nåt Wii-spel. Skillnaden är ju stor både i pris och storlek, men om det är det hon vill ha. Samtidigt vet jag att om vi BARA köper en stor grej till T och flera små till K så kommer T ändå konstatera på julafton att K fick fler paket än henne. Suck. Jag hatar julen
    Det enda roliga med julen är att få sjunga i kyrkan. Och gå på julotta. Och äta mat.

  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-11-08 11:21:53 följande:
    Flamman, klipp ut och spara det här!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Will do
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård