• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Tjenis!

    Igår var det en mini-mini-trådfika bestående av Ingis och undertecknad. Det var mycket trevligt! Vi fikade och pratade mycket, samt rustade plyschmobilen för ev färder norrut!

  • muggles

    EA: saknar dig när du inte tittar in men förstår om det känns skitjobbigt med magar och annat (been there... )

    PB: har funderat på vart du tagit vägen också?

  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2011-01-25 10:33:25 följande:
    Tjenis!

    Igår var det en mini-mini-trådfika bestående av Ingis och undertecknad. Det var mycket trevligt! Vi fikade och pratade mycket, samt rustade plyschmobilen för ev färder norrut!
      Japp japp! Mkt mysigt! Var ju tvungen att bjuda på "nunnans längtan" gästen till ära!

    Inskolningen pinnar på...men hon blir ledsen när jag går.......*svider i hjärtat* .... men har jättekul annars

    Men gud vad man hinner med här hemma på ett par timmar! Idag har jag röjt/klippt lite i krukorna som varit täckta av snö...ser så himla tradigt ut med vissna muggiga stjälkar som sticker upp.....ser ut som att en del har överlevt vintern....lite grönt finns i botten..... Plockat ner alla julgranskulor ur granen...beställt foton.....ja...o klockan är bara tidigt än!
    Ska nog ta en röjare i min garderob!

    Någon som har tips på liten inte alltför för dyr present till en blivande mamma....hon väntar TRILLINGAR! Jisses va?!
    Hon ligger inlagd på avdelning då sammandragningarna blev för mkt förra veckan....sjukskriven o sängläge tills bebbarna kommer....alltså tre BÄBISAR!....hur gör man....bilbarnstolar? Vagn? För tvillingar har jag sett en del...men trillingar? *blir matt i knäna*
    Har funderat på en bok som jag sett i bokhandeln.... "hur du överlever ditt första år som mamma"...kan väl vara lämplig kanske?!
  • lanovia 08

    Hejhej
    Någon som kommer ihåg mig?
    Jag försöker läsa här och hänga med men det går hopplöst dåligt just nu. Tänker på er. Tänker mycket på Flamman? Hur går det för dig?

    Heloise klart du blir bitter och ledsen mellan varven. Alla vill ju sitt barn det bästa här i världen. *kramar*

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-01-24 20:42:46 följande:
    I fredags när jg tränade indoor walking var det en tjej på passet som var gravid i vecka 40!

    En annan tjej sa till mig "Men du ska också ha bebis va?" så det kanske börjar synas lite nu... Fick höra två gånger på jobbet idag att det nu verkligen ser ut som en gravidmage.

    *glad och tacksam*
    Jaaaa! Härligt!
  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2011-01-24 20:55:07 följande:
    De där pyamasbyxorna från PoP är helt underbara!! Köpte ett par bruna också för några veckor sen kan säga att de är mycket användbara efter graviditeten också, superbra kvalitet. Töjer sig inte utan drar ihop sig till ursprungsform efter tvätt.
    Blir så sugen på de byxorna....verkar ju helt galet mysiga att ha...kanske farligt....vägrar kanske ta av dem igen.....hmmm...
  • Aleta

    Solde och Ingis, vad mysigt med minitrådfika!

    dfk, jag håller med dig, klart att hon ska få komma ner även om sömnen blir störd. Nu har inte jag så stora barn, men min dotter fyller snart 7 år och sover fortfarande i vårt sovrum. Hon vågar inte flytta till eget rum så vi väntar tills lillasyster är mogen för det så får de dela ett eget rum.
    Maken vill flytta ut dem så snart som möjligt, men jag har dem gärna kvar. Han är ju borta halva veckorna.
    Jag brukar säga att de inte kommer att vara kvar när de blir tonåringar och att då kommer man att längta efter när de var små.  (Det får inte plats en liten minisäng inne hos er som hon kan krypa ner i, eller är hon så rädd att hon vill kramas?)

  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-01-24 21:43:46 följande:
    *ger mig en spark i baken för att jag inte är här*

    Har känt liksom Heloise lite att jag mest är en bitterfitta hela tiden och är lagom avundsjuk på växande magar och barn vilket i sin tur ger skudkänslor..............men ska försöka att rycka upp mig vilket går bättre och bättre för var dag även om det finns skitdagar

    Men nu väntar sängen efter spinningpass

    Heeeeeej fru E!

    *KRAMAR håååååååårt!*

    Klart du ska hänga här ändå... *trallar bitterfittor är vi allihopa, allihopa, allihopa...trallalala*

    *KRAMAR*
  • lanovia 08

    Jag började jobba igår. Känns bättre än vad det gjorde när jag tänte på det förra veckan. Går helt ok att åka iväg på morgonen och sedan slutar jag jobba runt 15 så jag får ju en lång eftermiddag hemma med familjen. Tror nog det här skall vara ok februari ut.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård