• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Ja, det finns inte mycket annat än att man blir förbannad på allt och alla när man läser itt maratoninlägg....

    Så det gör faktiskt inget om ni inte svarar eller kommenterar det, jag känner er så bra att jag VET att om ni bodde här så skulle en viss mamma vara nedgrävd, en tjej inlindad i filtar och gosad med och vissa killar steglade, manglade och upphackade

    Jag behövde bara få kräkas lite...

    Tack För att ni finns!

  • Soldemor

    Kräk på du! Du har all rätt till det och det är (bland annat) därför vi finns här! Du har verkligen kurage och är en underbar kvinna med mycket stort och mycket empatiskt Hjärta! Om bara hälften av alla världens mödrar hade varit som du, hade världen sett annorlunda ut! Ingis får nog komma och hjälpa dig, tillsammans med sin plyschmobil. Sedan kommer resten av oss med handväskorna ilsket vevande - stödpatrull på väg! Och vi är arga! Demon

  • passionsblomman
    Fjällbruttan skrev 2011-01-20 13:29:29 följande:
    Tack

    Nästa gång ringer jag dig
    Det tar jag som ett löfte!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

    Nu har jag bokat tid hos advokat, vi skall skriva testamente.

    Nu tror jag att jag pausar med min mässa för 2010 års dopbarn och åker hem till Gangsterpaddan & Co. Bävar för vad domaren skall säga om denna beniga uppenbarelse. Tror helt säkert att hon har tappat vikt sedan vi flyttade och hon fick den jätteskojiga trappan att ränna upp och ner i hela dagarna. Hon är så puttig redan, inte bra om hon går ner, hon skall upp! Men klart, är man mer intresserad av lek än mat så. Får kanske åka och väga henne, så jag är förberedd inför utställningen. Hon kanske skulle ha grädde intravenöst?

  • muggles

    Bruttan: näe vilken morsa! Skjut henne (el nåt)!

    Jag har ju inte heller presenterat mig. Ohyfsad som jag är. Hoppade ju in på PBs hint om att det fanns en annan tvillinggravid här...

    Har (väldigt nyss) fyllt 40, uppväxt i Göteborgs innerstad och har alltid bott i stan. För ett år sedan flyttade vi till hus (ångest över att lämna stan!) men trivs som fisken i vattnet (och det passar ju bra då vi bor nära havet). Har en Goa Moa på 3,5 år och förhoppningsvis snart två små illbattingar till, efter 1,5 års syskonförsök. Har hängt i granntråden sedan ursprungstiden - där firar vi 5-årsjubileum till sommaren! Firade makens och min 8-årsdag på Huddinge sjukhus förra måndagen... Har just genomlevt (och överlevt) mitt livs mest dramatiska vecka. Intresserad av inredning, träning, skidåkning, segling, mat, vin och allt som gör livet gött å leva! Är Chalmerist fast ett av mina studieår tillbringade jag i Sydney, jobbar som ingenjör i fordonsindustrin.

    Nä den här presentationen blev inte alls lika bra som din Klockis men va fasen, den får duga!

  • nenna76

    Här kommer en smygläsare fram ur kulisserna för att försöka hjälpa Ninnis att slippa huvudvärken..
    Själv har jag i många år lidit av migrän, och även så under min graviditet. Den är betydligt bättre, men inte helt bra.
    Jag var hos mödravårdens läkare och fick utskrivet T Citodon att ta vid behov, och det har faktiskt hjälpt mig många gånger. Jag fick dessutom ok att ta Imigran vid behov (men det var ju för att jag tagit dessa  i många år).

    Så jag tycker att du ska prata med din bm igen, och begära en läkartid.. Hoppas att det snart blir bättre..

    *smyger iväg igen*

  • Fjällbruttan
    nenna76 skrev 2011-01-20 16:33:43 följande:
    Här kommer en smygläsare fram ur kulisserna för att försöka hjälpa Ninnis att slippa huvudvärken..
    Själv har jag i många år lidit av migrän, och även så under min graviditet. Den är betydligt bättre, men inte helt bra.
    Jag var hos mödravårdens läkare och fick utskrivet T Citodon att ta vid behov, och det har faktiskt hjälpt mig många gånger. Jag fick dessutom ok att ta Imigran vid behov (men det var ju för att jag tagit dessa  i många år).

    Så jag tycker att du ska prata med din bm igen, och begära en läkartid.. Hoppas att det snart blir bättre..

    *smyger iväg igen*
    Stopp där

    Du törs stanna bara du vågar

    Vi gillar alla sorts tips!
  • Fjällbruttan
    Soldemor skrev 2011-01-20 14:03:26 följande:
    Kräk på du! Du har all rätt till det och det är (bland annat) därför vi finns här! Du har verkligen kurage och är en underbar kvinna med mycket stort och mycket empatiskt Hjärta! Om bara hälften av alla världens mödrar hade varit som du, hade världen sett annorlunda ut! Ingis får nog komma och hjälpa dig, tillsammans med sin plyschmobil. Sedan kommer resten av oss med handväskorna ilsket vevande - stödpatrull på väg! Och vi är arga! Demon
    Tack, Gulle dig!
    Tänk, jag tror rektorn skulle jubla om det kom en präst och vevade på de jobbiga lärarna
    Rektor är pingstvän, fast hon är ju profisionell (hur stavas det??) så det märks inte i yrkesutövningen.
    Dessutom har hon jobbat med barn på barnhem och trasiga barn och har själv fosterbarn så hon värnar verkligen om barnen, det är bra!
     
    Skottar upp en parkering för plyschomobilen och sätter på kaffehurran, här sak bli handväskpartaj
  • Fjällbruttan

    Vet ni, jag kom att tänka på en sak....

    Nu när jag ändå är på hugget!

    I moskva finns det inga stjärnor... bara slamkrypare! Så det så!

    Morrar vildsint så där snyggt som jag lärt mig av Ingis

  • passionsblomman

    Hallå hallå, viktigt meddelande:

    Mugglan fyller ju för fasen år IDAG! Förti bast! Va! *klang och jubel* GRATTIS tjejen!!! {#emotions_dlg.flower}


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård