• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Daa, sköt att höra att ni alla mår bra och att du inte får några sviter efter din förgiftning!
    Är också nyfiken på bajset
    Mest för att jag aldrig hört talas om det, vad händer??
    Blir det svart eller kanske gult? Funkar inte levern får man ju gulsot, då blir ju kroppen gul....

    Herregud vad jag kommer att fundera i natt när jag inte kan sova
    Gult eller svart.... gult eller svart???

    Hmmm... har man ett kasst liv när man funderar på bajs?

    Tror jag ska försöka klura på vad Axel och Fälga kan få tänkas heta i stället!!

    Axel och ..... Fälganna??

    Kram

  • Fjällbruttan

    Leksi, lycka till imorgon och försök att njuta lite, du kan ju passa på att äta lunch utan avbrott för blöjbyte

    Aleta, hoppas skyliften får stå på backen resten av vintern och att isbeläggning är ett minne blott!

    Villemoa, hoppas att ni alla är friska och krya nu! Tänk att lillhjärtat växer så, gullunge!

    Här hemma är vi kompletta igen, stora tjejerna har varit hos sin pappa ett dygn men är numera hemma, så imorgon ska vi vaccinera stora I med andra sprutan Gardasil, sen ska hon rida och M åka slalom, och jag hoppas att lilla Vild och jag kan vara ute en stund om Grodan är feberfri så hon kan sova ute!

    Kram till er alla!

  • Villemoa

    Bruttan: flickorna är förkylda fortfarande och jag vaknade imorse med halsont igen...börjar bli trött på detta nu! Tack för att du frågade!

  • sweetstreet

    Tack! 
    Skönt att det inte uppfattades fe. ibland kan det vara klurigt med text ju. När man inte hör tonfall eller ser personen ifråga.


    Ang havandeskapsförgiftning så är det väl framfröallt just huvudvärk som är en av de största symptomen? Och att man kan få extremt kliande hud! En av mina bästa vänner fick svår h-förgiftning när hon väntade andra barnet (ja andra, för i de flesta fall är det väl vanligast att få det då man väntar första barnet). Hon mådde verkligen hur dåligt som helst och till slut var de tvunga att sätta igång henne. Men som tur var hade hon kommit till vecka 32 så det gick bra med sonen! Men han fick stanna ett tag på sjukhuset såklart i kuvös. Nu är han dock redan 7 år! jisses vad tiden springer! Och mår hur bra som helst!

  • passionsblomman

    Sweet, vad kul att se dig här! Jag är så jäkla impad av ditt viktiga jobb. "forskar på kromosomer" Va?! Det är så coolt att du gör det. Fast nu var det livmoderna va? eller? Vad GÖR du på ditt jobb egentligen kvinna?

    Hur som helst, jag är säker på att det du skrev är sådant som kan läsas flera ggr och med olika behållning varje gång. Jag vet själv hur svårt det är att at till sig alla fina ord som skrivs ibland. Som efter alla dessa minus, det blrir nästan som en lång remsa med kramar och det man först ser är bara det. Sedan kanske man fattar lite mer vad där står....

    Aleta, finns det verkligen ingenting man kan göra med ert tak? Det GÅR ju inte om ni ska stå och hacka hela det varenda vinter!

    Hvidis, jag skickar en rejäl kram, det behövs mellan viljorna och allt man har att hantera när man är en mamma. Hjärta


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

    Tack för tipsen kära vänner! Ska se om jag hittar boken idag, aleta. Tack för kramen, blommis! Den satt precis där den skulle. (kniper en tår) Villemoa: ja, ska välja mina kamper bättre, är nog lite väl mycket kycklingmamma ibland....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård