• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

    kilar in och tackar så ödmjukast för allt stöd och gratulerar Snorkfröken( jag smygläser också )

    Idag känns det lite lite bättre, vi är starka det här löser sig.

    Passar på att anmäla mitt intresse till dem som behöver en arg, sur, stilla sittande arg-björn mamma. Jag tar gärna andras fajter just nu, nån som är arg på skolan?Dagis? FK? Sjukhus? jag är arg, har massor med tid över och jag har dessutom ett stort behov av att skälla på någon

    PB vill uppfostra rika skitungar och jag gråter för att Niklas Bäckström inte får åka hem till Gävle och fira jul med sin mamma. Panzer påpekade att Bäckis är över 20,  snorrik och antagligen flugit dit hela släkten, det lugnade mig något... Då kom jag att tänka på småkronorna och de har ju inte hunnit skrapa ihop fullt lika mkt stålar och hur ledsna ska inte deras mammor var?

  • Fru sy

    Skickar in en stor kram till Heliose med familj. Vet inte alls vad jag skall skriva till er, men jag tänker på er massa!

  • Fru sy

    Bruttan, tack för dina förstående ord om min svärmor! Känns skönt att veta attjag har ngn som kan komma och köra över henne med traktorn Ibland tänker jag att det kanske är mig det är fel på, att jag stör mig på allt hon säger... men jag tycker faktiskt man kan vara lite "känslig" mot sin svärdotter när hon agerar kuvös!

    Igår fick jag veta att min jobbarkompis har övertagit "mitt" rum på bb, vattnet gick för henne i förgår så nu ligger hon i strikt sängläge och under massor av koll. Hon har gått nästan 30 hela veckor...

  • Villemoa

    Fru Sy: ursäkta ordvalet men vilken jävla kärring till svärmor!! Vem bryr sig om hennes jäkla pynt när det viktigaste är att Orvar stannar kvar i magen så länge som möjligt! Maken till egoism får man ju leta efter....*grr* Vad jobbigt och läskigt för jobbarkompisen! Hoppas att bebisen stannar kvar så länge den kan.

  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2010-12-30 20:45:39 följande:
    Men iallafall: Jag gratulerar Elise till att ha valt alldeles förträffligt när hon gjorde upp med universum om de bästa föräldrarna. Syndromet har hon verkligen haft otur med,(otur-vilket fjuttigt litet ord i sammanhanget) och hennes ankomst blev ju mer än lovligt dramatisk, men vilken familj hon är en del av, det bör hon ha en alldeles egen lycklig stjärna för. En som lyser väldigt klart bland svarta hål och annat jävleskap. Allt det ni kommer att vägra och allt det ni kommer att kräva, jobba för och mer än något-allt det ni älskar, det är något jag unnar alla barn i hela världen. Alldeles oavsett syndrom eller andra begränsningar.  
    Tack Blommis för att du uttryckte precis vad jag känner. Som jag skrev till dig Heloise, är det några som klarar detta så är det ni.

    Kram till allra finaste Helipanzerfamiljen!
  • Ninnnis

    Fru Sy, din svärmor verkar vara ett kapitel för sig.  Jag hade låtit maken ta konflikterna framöver, du ska lägga din enerig på att inhysa Orvar, inget annat. Kram!

  • Ninnnis

    Vi ska snart köra till stugan i Småland. Ikväll blir det bara vi, men imorgon kommer bästisen med sambo. Tyvärr började det redan igår kväll med smällare som skrämde vovven. Vi har köpt DAP-sprej och stugan ligger lite mer avsides, så jag hoppas vi vlipper sitta i klädkammaren iår...


    Puss och kram mina fina vänner. Jag hoppas 2011 blir ett bra år för oss alla. Gott nytt år!

  • Fru E

    Så nu åker även vi lite norrut för att fira nyår!

    Gott Nytt på er alla

  • lanovia 08

    Helipanzer o elise skickat mina varmaste kramar. Finns inte ord för vad jag känner när jag läser det ni skriver.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård