• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Åh Heloise och Panzer, fan i helvetes jävla skit är det enda jag kommer på just nu!
    Tårarna bara sprutar här och maken sitter bredvid med tårarna rinnande han med..

    Säger som de andra, det är så ofattbart och så svårt att ta till sig och förstå!
    Underbara lilla Elise med de vackraste ögonen!

    Kramar om i det oändliga

  • passionsblomman

    Heloise, jag måste fråga: hänger detta ihop med att hon föddes för tidigt? Det kan det väl inte göra om det är en kromosommutation? Eller kan det störa graviditeten så det hör till bilden att man inte hinner bära barnen färdigt vid det här syndromet?

    Skit i att svara ifall du inte orkar med, jag bara fick funderingen i mitt huvud.

    För övrigt skulle jag vilja se den som har något jäkla visdomsord att komma med i det här läget. Det här är ju bortom greppbart i sin gräslighet. Jag läser och läser och kan inte reagera för jag begriper inte att det kan finnas något sådant här. Inser att jag nu framöver kommer att lära mig en massa mer om något jag verkligen önskar inte fanns.
     
    Pussa din lilla flicka från mig och viska att hon är den finaste lilla Nissan PB sett.
    Och krama varandra från mig, Helipanzer. Jag önskar jag kunde krama er på riktigt och att det hjälpte.

    All kärlek!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ankan80

    Beklagar verkligen. Tänker hela tiden att läkarna måste kollat fel.
    Alla tankar går till er!
    Kramar

  • Aleta

    *Gråter, gråter, gråter*
    Det är så ofattbart. Många, många kramar till er alla tre. Det finns inget att säga just nu.

  • Im yours

    Gråter och kan bara upprepa vad som tidigare sagts ......... Skickar de varmaste av kramar till er. / Liz

  • smint

    Heloise: Ytterligare en smygläsare från andra tråden, ville bara in och skicka en stor kram till er familj.. Finns inte mycket mer att säga utan att det riskerar låta hurtigt.. Men vi får hoppas att er lilla Elise inte drabbas så hårt av sjukdomen då hon "än inte har mer än 3 symptom", eller kan dom utveckla fler under tiden? Men hur som är det fruktansvärt.   Kram
     

  • Fjällbruttan
    Nu kuppar jag och börjar att skriva om nåt helt annat!

    Inte för att jag vill glömma vad som hänt familjen Helipanzer utan för att jag tror (men vet givetvis inte, så förlåt om jag trampar er på tårna) att ni inte vill att det hemska ska ta över tråden helt...

    För Elise finns i våra hjärtan hela tiden och alla vill vi höra hur ni och Elise mår och hur det går, när ni orkar skriva!

    Kramar om er igen och fina lilla Elise!
  • Fjällbruttan
    Fru sy skrev 2010-12-29 20:17:30 följande:
    Tänkte bara berätta att jag fortfarande är hemma. Var och träffade min bm idag och mätte magen för första gången. Hon tyckte att jag skulle ligga hela dagarna nu till en början, alltså inte ens halvsitta i soffan.Och att gå i trappan upp till sovrummet var hon skeptisk till. Hon sa att jag skall fungera som en levande kuvös så det är det jag försöker se mig som nu. Hoppas så att det ser bra ut när vi träffar läkaren på måndag.

    Fick massa sammandragningar när vi kom hem men den lugnade sig med tablett, sängläge och värme... trodde att vi skulle behöva åka in igen där en stund. Nu ska jag ligga helt plant så det håller sig lugnt, mina föräldrar kommer imon och vill så gärna träffa dem! Och sen för Orvar då oxå såklart...

    Sväronen har varit här i eftermiddag, det gick faktiskt bra. Och så var en kompis och hälsade på en snabbis, var så roligt att träffa henne och prata lite... de behövdes.

    Sen måste jag bara få gnälla lite över vad min svärmor sa direkt när vi berättade att jag skulle få komma hem. " Då kommer ni ner här i mellandagarna va?" När jag då svarade att nej, det gör vi inte... vi ska hålla oss hemma jag skall ligga och mannen har stannat hemma från jobbet för att vara hemma hos mig... då svarar hon men till nyår kommer ni väl iaf? Ni måste ju se här nu när det är julfint! Som vi skulle bry oss om att de har gjort julfint, nu är det enda viktiga att Orvar stannar i magen så länge som det bara går, men det verkar hon inte fatta! Blir så trött! Som hon vill ge mig dåligt samvete över att julen blev som den blev, var ju så synd om dem som fick fira julen på det sättet... 
    Jaha ja, jag kommer med traktorn!!! Svärmor ska köras över enligt min mening...
    Jag har ju vansinnigt svårt att sova vissa nätter och de funderingar som for i huvudet inatt angående din svärmor var rätt vanvettiga tillslut!

    Som BM sa, det viktiga nu är att du är Orvars levande kuvös!
    Det är inget du VALT, att ha tidiga SD och hotande förtidsbörd, det har du bara fått som en käftsmäll!

    Jag kan förstå lite hur du känner, jag fick ju ligga hemma med Lilla Vild från v. 24.... och det är INTE kul!
    Kommentarer som att: Här ligger du på soffan och har det bra! , det får en att vilja klappa till den som kläcker ur sig eländet!
    Nä, man har det inte bra, man dras med en evig oro att bebis ska komma för tidigt, att man är värdelös för att man inte gör något och man blir jävligt frustrerad...

    Det enda jag kan trösta dig med är att det är värt varenda sekund!

    Och vad anbelagar svärmor, varför inte fråga henne om Småstads plastbaljor från BB varit och titta på hennes julpynt och om Storstads Prematurkuvöser´s belysning matchade hennes julbelysning

    Jag menar, det måste väl vara viktigt för henne att alla kuvöser, plastiga som levande kommer och kollar julpyntet??Oskyldig

    Kramar i massor till dig!

    Psst... Discovery travel and living har många bra husbyggarprogram  
  • Fjällbruttan

    Flamman, vart är du? Har inte sett dig här på två dagar.... saknar ju dig med, liksom att jag har saknat alla andra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård