• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

    Ååå Daa! Så fantastiskt att du orkar in här redan och delar med dig av din upplevelse, tack! Jag rös också när jag läste om Fälga men skönt att allt gått bra! Håller med Bruttan om att du ska passa på att vila så mycket du kan för det kommer du behöva sen. Ännu en gång ett stort grattis till er alla fyra!

  • Ninnnis

    Åh, finaste Daa! Wow vilken berättelse! Så skönt att allt gått bra (även om jag misstänker att det på plats var lite mer dramatiskt än du beskriver det med ditt norrländska lugn ) och att era fina parvlar äntligen är hos er. Hur längfe ska ni stanna på sjukhuset? Största kramen till dig och Skäggmannen, och en liten puss på kinden till Axel & Fälga

  • Ninnnis
    muggles skrev 2010-12-28 19:26:25 följande:
    Ninnnis: skönt att det känns bra att skippa fvp. Det gjorde det för oss också när vi väl landat i beslutet. Nu känner jag mig rätt lugn när det gäller DS men det kan ju vara så mkt annat som är fel... *trycker bort tanken* RUL nästa vecka för oss,  kommer nog vara lite nervös (var jag inte alls när vi gjorde RUL med Moa, var så övertygad då om att allt skulle vara bra men nu har jag tappat naiviteten).
    Det var lite så jag kände också, att DS är inte det jag är mest rädd för. Det finns så mycket annat hemskt som kan hända barnet som är betydligt värre. 

    Jag håller tummarna för ert RUL och är säker på att allt är bra med de små liven
  • Soldemor

    Tack, Daa för att du orkar dela med dig till alla oss supernyfikna här! Puss från mig också!

    Min gamle jubilar var trött efter step-passet (var faktiskt ganska tuff styrka när man tränat dåligt de sista månaderna) och ville hem och äta skinkmacka. Vi går ut någon annan gång, visst! Men det var hans födelsedag så klart han får bestämma. Var bara det, att jag tänkte på grillat lamm och liknande i duschen så jag var vrålhungrig när vi möttes i träningsanläggningens reception.  Han somnade rätt fort i soffan sen när vi kom hem.

    I natt har jag sista jouren för i år för sjukhuskyrkan, sedan närmar sig ledigheten med stormsteg. Den börjar på nyårsafton efter nyårsbönen. Och inledningen blir väl att gå runt i lägenheten och spruta Feliway så snuttarna inte mår alltför dåligt av smällare och raketer.

  • Ninnnis

    Här var det ovanligt lugnt idag. Är ni jullediga allihop? Ni som inte är nyförlösta, alltså

    Nu ska jag gå och träna.

  • Leksi

    Wow, vilken berättelse Daa!! Vilken pärs att föda två barn säger jag bara... Powerwoman!
    Och igen, så skönt att allt gick bra! Har ni bestämt vad de ska heta? Axel vet jag att ni tyckte om, men tösen ska väl inte heta Fälga i alla fall? Flört 

    Här är det kinkig bebis idag så det är bäst jag susar vidare. Lugnet framför datorn är slut. Rynkar på näsan 

  • Fru Bygg

    Wow, vad underbart att allt gick så bra, Daa. Tack för att du delar med dig. Hur mår de små underverken nu? Har ni fått ngt datum för hemfärd? Grattis till hela er lilla familj!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård