• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Cantaton

    Åh Förrädiskt väder. Hoppas allt gick bra med dig iaf.


    TinkerBelle skrev 2010-11-09 15:26:12 följande:
    Hej tanter, här har ni en som kört i diket idag eller gled snarare skulle jag vilja säga för jag krypkörde i snö modden, men inte hjälpte det. Inte hller hjälpte det med dubbdäck fanns likson inget annat än asfaalt och snöslak att greppa i... Som tur var var det nära hem. Sitter och väntar på att maken ska komma hem så vi kan dra upp lilla bilen med stora bilen.
  • TinkerBelle

     


    Cantaton skrev 2010-11-09 15:33:18 följande:
    Åh Förrädiskt väder. Hoppas allt gick bra med dig iaf.

    Jorå med mig och dottern är allt okej. Hon blev lite snopen dock för även om vi körde sakta gick det på en sekund också stod vi i diket.

  • Aleta

    Skönt att ni klarade er utan skador, men jobbigt med en bil i diket att dra upp!

  • TinkerBelle

    Nu är bilen uppe! Två snälla herrar i en "monstertruck" drog upp min lilla focus. Finns vänliga själar där ute.

  • Cantaton

    Snällt Skönt. Hur klarade sig bilen?


    TinkerBelle skrev 2010-11-09 16:21:02 följande:
    Nu är bilen uppe! Två snälla herrar i en "monstertruck" drog upp min lilla focus. Finns vänliga själar där ute.
  • TinkerBelle

     


    Cantaton skrev 2010-11-09 16:22:38 följande:
    Snällt Skönt. Hur klarade sig bilen?

    Inga synliga skador och inge oljeläckage. Så jag hoppas att det gick bra. Var ingen häftig avkörning utan mest som en smörklik i en ljumen stekpanna.

  • dfk

    Tinker, skönt att det gick bra trots allt! Otäckt när det blir sådär snorhalt.

    Här har all snö töat bort. Men vilket ovädert det var igår, huva!

    Ha en fin dag och inga mer avkörningar nu!

  • TinkerBelle

     


    dfk skrev 2010-11-10 08:47:25 följande:
    Tinker, skönt att det gick bra trots allt! Otäckt när det blir sådär snorhalt.Här har all snö töat bort. Men vilket ovädert det var igår, huva!Ha en fin dag och inga mer avkörningar nu!

    God morgon tanter,

    Jag jobbar nummera på ett stort företag som sitter i ett stort glashus ovanför E4....
    Visst brukar det vara köer norrgående utanför under rusnignstid, men idag har det varit köer åt alla håll och kanter. Jisses vad snön får folk på fall. Eller jag ändra mig för det är inte så mycket snön som snöblasket. Bara det blir kallt och inte håller på och smälter helat tiden skulle det förmodligen gå bra. Värst är änd bildårarna som inte har fattat hur halt det är UTAN IS!

  • Cantaton

    Mm, och tunnelbanetågen bildade kö igår. Jag gav upp, klev av och tog en buss istället. Den gick åtminstone framåt. Mitt morgontåg kom dock enligt tidtabell :)


    TinkerBelle skrev 2010-11-10 10:36:04 följande:
      God morgon tanter,Jag jobbar nummera på ett stort företag som sitter i ett stort glashus ovanför E4....Visst brukar det vara köer norrgående utanför under rusnignstid, men idag har det varit köer åt alla håll och kanter. Jisses vad snön får folk på fall. Eller jag ändra mig för det är inte så mycket snön som snöblasket. Bara det blir kallt och inte håller på och smälter helat tiden skulle det förmodligen gå bra. Värst är änd bildårarna som inte har fattat hur halt det är UTAN IS!

     

Svar på tråden Tantvarning – om igen!