• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • TinkerBelle

     


    Cantaton skrev 2010-11-02 12:25:40 följande:
    Tjingtjing! Bra initiativ Tinker

    Hej Cantaton! hUr mår du höstmörkret?

  • ProjectX

     


    TinkerBelle skrev 2010-11-02 12:51:53 följande:
    Idag känner jag att jag är tant mer än på länge! Ett stilla Pilates pass har fått mig på fall och det värker i hela kroppen.

    Haha, det är illa. Själv ska jag iväg och spela badminton efter jobbet (det enda jag faktiskt gillar att träna). Men jag vet att jag kommer lida i dagar tre för det eftersom jag inte spelat på någon månad.

  • Soldemor

    Anmäler mig till lidande av träningsvärks-klubben. Hinner ingen träning alls nu, d v s när jag kör igång igen efter flytten kommer jag att bli totalt värkbruten! Ta det lugnt? Mm, har hört ordet någon gång...

  • TinkerBelle

     


    Soldemor skrev 2010-11-02 15:04:35 följande:
    Anmäler mig till lidande av träningsvärks-klubben. Hinner ingen träning alls nu, d v s när jag kör igång igen efter flytten kommer jag att bli totalt värkbruten! Ta det lugnt? Mm, har hört ordet någon gång...

    Jag är nog en riktig "periodare" när det kommer till träning...
    När jag får till det så tränar jag flera dagar i veckan oxå kör det ihop sig och då blir det inget alls istället.

  • Soldemor

     


    TinkerBelle skrev 2010-11-02 17:01:46 följande:
      Jag är nog en riktig "periodare" när det kommer till träning...När jag får till det så tränar jag flera dagar i veckan oxå kör det ihop sig och då blir det inget alls istället.

    Skulle vilja ha mer kontinuitet, men jobbet får komma före. Saknar tiden då jag tränade 5-6 pass i veckan, VARJE vecka. Då mådde jag kanon, var sällan sjuk. Nu tycker jag att jag jämt är snorig och har kill i luftrören. Hoppas verkligen att jag är frisk efter flytten, har redan börjat småplanera den veckans träning (fast det blir nog inte jättemånga pass då, måste ju överleva till veckan efter.

  • TinkerBelle

     


    Soldemor skrev 2010-11-02 17:06:02 följande:
      Skulle vilja ha mer kontinuitet, men jobbet får komma före. Saknar tiden då jag tränade 5-6 pass i veckan, VARJE vecka. Då mådde jag kanon, var sällan sjuk. Nu tycker jag att jag jämt är snorig och har kill i luftrören. Hoppas verkligen att jag är frisk efter flytten, har redan börjat småplanera den veckans träning (fast det blir nog inte jättemånga pass då, måste ju överleva till veckan efter.



    Fast lite träningsvärk är skönt. Har bara inte lyckats klura ut hur man får bara "lite" träningsvärk.

  • TinkerBelle

    Nu är det ju så att jag som sagt bor i en stor stad med mycket in och utfarts trafik. Köer är bara förnamnet. Med köerna kommer idioterna. Ni vet dem här som inte fattar att man håller avståndet till bilen framför just för att man inte vill tvärbromsa. Jag blir så dj**la sur varje gång (nästan varje dag). 

  • Soldemor

     


    TinkerBelle skrev 2010-11-02 17:13:12 följande:
      Fast lite träningsvärk är skönt. Har bara inte lyckats klura ut hur man får bara "lite" träningsvärk.

    Precis, det gäller att hitta "lagom"-nivån på träningsvärken, då är det skönt!

    Hålla avstånd, vaffördåför? De är lika duktiga på det ute på riksväg 11 och 13 kan jag tala om för dig!

  • TinkerBelle

     


    Soldemor skrev 2010-11-02 17:19:50 följande:
      Precis, det gäller att hitta "lagom"-nivån på träningsvärken, då är det skönt!Hålla avstånd, vaffördåför? De är lika duktiga på det ute på riksväg 11 och 13 kan jag tala om för dig!

    *suck* trodde det var ett storstads syndrom. Det där med avståndet alltså...

Svar på tråden Tantvarning – om igen!