UBW skrev 2009-06-07 22:14:32 följande:
jag blir lite nervös när jag läser hur de flesta av er redan har klänning klart... Vet inte alls hur jag ska börja, tycker det känns lite tidigt ännu. Men kanske inte?Vet i alla fall att jag vill ha en enkel klänning i ivory, v-ringad och utan paljetter och kristaller. Kanske lite spets... Någon som vet en sådan? Och som inte är så dyr?Funderade annars att gifta mig i mammas brudklänning från 1975. Rosa thaisiden med rund hals och långa ärmar. Lite som drottning Silvia. Kanske kan färga den? :-]
Du kan ju alltid sy upp en klänning i Kina, ifall drömklänningen är dyr! För insipiration kan man leta efter olika stilar på Maggie Sotteros hemsida, man klicka på "Collection" och väljer sedan "More seach options".
Där kan du välja shoulder straps eller halterneck. Där hittar du V-ringade också, ett par stycken t.ex. den här:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=12&style=S5245&moreOptions=1 den här:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=1&style=A3319HC&moreOptions=1 den här
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=5&style=A3090&moreOptions=1
De här två kanske faller dig mest i smaken?
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=4&style=JD8106&moreOptions=1
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=3&style=J1195LU&moreOptions=1