• Crazy bride

    Växjötjejer!

    Hej!

    Hade varit kul att ha en tråd där alla Växjötjejer hade kunnat samlas och utbyta idéer. =)

    Åhh, jag är så glad. Äntligen ska vi gifta oss! Känns som jag inte gör annat än planerar bröllop just nu.

  • Svar på tråden Växjötjejer!
  • MrsWelch

    Hej hej
    VI ska oxa gifta oss i vaxjo nasta ar...Vi bor i London nu men det blir brollop i sverige har vi bestamt. Ska ha det i domkyrkan och sen efter ska vi vara pa festvaningen pa statt...
    Har ni andra bokat transport forresten? Vart isafall?

  • AggaP

    Nabben
    Tack, jag var sjalv jattenojd med valet och kande mig sa fin...
    Jag saljer den nu....
    Det ar en Atelier Diagonal nr 706. Har kopt den pa ideskradderiet i Vaxjo, men det var den allra sista i min storlek, sa jag vet inte om det ar sa latt att fa tag pa den langre...Men om du skulle vara intresserad sa ar det bara att hora av sig.

  • Nabben
    AggaP skrev 2007-12-16 12:00:35 följande:
    NabbenTack, jag var sjalv jattenojd med valet och kande mig sa fin...Jag saljer den nu....Det ar en Atelier Diagonal nr 706. Har kopt den pa ideskradderiet i Vaxjo, men det var den allra sista i min storlek, sa jag vet inte om det ar sa latt att fa tag pa den langre...Men om du skulle vara intresserad sa ar det bara att hora av sig.
    Ok, ja som sagt var den väldigt fin.
    Tanken nu är att "svärmor" ska sy en klänning åt mig, men man behöver ju inspiration till hur klänningen ska se ut
    Har just nu ingen aning hur jag vill ha den...
  • MCO

    Hejsan!

    Vi gifter oss ocksa i Växjö i juli nästa ar. Vi har bara bokat kyrka och festlokal (Osaby) hittills.

    Är tacksam för tips pa bra fotograf, frisör och florist.

    Tack!

  • lillasmilla
    MCO skrev 2007-12-17 11:00:05 följande:
    Hejsan!Vi gifter oss ocksa i Växjö i juli nästa ar. Vi har bara bokat kyrka och festlokal (Osaby) hittills. Är tacksam för tips pa bra fotograf, frisör och florist.Tack!
    fotograf: emelie hellde´n www.mlifoto.se
    Frisör: Lotta på Aquaspa i Diö www.aquaspadio.se
    Florist: Södersblommor! (helst tjej med kort blont lockigt hår, vet inte vad haon heter....)
    Även Maja som har blomsterbutik på Norremark är JÄTTEDUKTIG!
  • Nabben
    MCO skrev 2007-12-17 11:00:05 följande:
    Hejsan!Vi gifter oss ocksa i Växjö i juli nästa ar. Vi har bara bokat kyrka och festlokal (Osaby) hittills. Är tacksam för tips pa bra fotograf, frisör och florist.Tack!
    Jag har varit på bröllops fest i Osaby. Det är jättefint där!
    Enda tråkiga var att man var tvungen att duka i två olika rum, men det beror ju givetvis på hur många gäster man har! Det här bröllopet tror jag hade uppåt 100 gäster.

    Till alla: Hur många gäster har ni tänkt bjuda?
    Vi har ungefär 80 personer på vår lista nu.
  • Cesi

    Jag har redan gift mig i Thailand nu i höst men kommer att ha en bröllopsfest här i Växjö.

    Vi har bokat Kalvsviks bygdegård. Den ligger en liten bit utanför stan men vi tyckt den var finast och mest prisvärd. Sneglade lite på Osaby men vi ska ha ung 90 gäster och jag gillade inte att man var tvungen att dela upp sig i 2 rum + att det är billigare att hyra en bygdegård.

    Imorgon ska vi på visning i Kalvsvik och sen börjar planeringen på allvar! Ska bli så himmal roligt.

  • AggaP

    Vill rekomendera MLI fotograf i Vaxjo, toppentrevlig tjej som tar jatteharliga bilder och ar inte heller sa jattedyr.
    Absolut vart att kolla upp.

    Nabben
    Det forstar jag, det ar inte latt att valja ratt, men du hittar nog nagot som passar dig perfekt tillslut. Se bara till sa att det ar DU som bestammer vad det blir for klanning....det finns manga viljor....

  • Cesi

    Igår tittade vi lite nogrannare på Kalvsviks byggdegård och den är jätte fin. För att vara en byggdegård så är den väldigt fräsch. Den har allt man kan behöva, porslin, massor med olika sorters glas, 2 ugnar och värmeskåp till maten, en bar, en scen med ny ljudanläggning, en stor diskmaskin osv. Det enda som vi kommer fixa själva är dukar för det fanns bara vaxdukar. Och allt detta kostar 1000 kr och då får vi tillträde till lokalen redan på fredagen!

Svar på tråden Växjötjejer!