• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • LindaochLinus

    Kikar in en liten sväng...har fått en ordentlig muskelinflammation i högra axel & arm,har nog bröllopssurfat för mycket

    mrsD : spännande att du har slutat med p-pillrena
    som sagt,jag vill verkligen ha en till liten bebis men bebisverkstan får börja igen på bröllopsnatten har vi tänkt
    vill må bra & kunna festa loss ordentligt på våran bröllopsdag

    majsis2008 : känner igen det där med att folk tycker att man är ute så himla tidigt med vissa saker mm. Uppenbarligen har dem aldrig planerat bröllop förut....sen bor vi ju i en storstad också där lokaler mm blir bokade långt i förväg.Jag är en person som blir jättestressad av oorganisering,så jag vill ha det mesta klart i god tid så att jag kan slappna av när det närmar sig & bara känna mig lycklig.
    när var det ni skulle gift er igen?jag tänker på fotograferingen...eftersom ni ska fotas innan vigseln har ni ju tid på er att åka ut till havet...?Eller slottskogen eller botaniska trädgården kanske?

  • Majsis2008

    Vi ska ju gifta oss i maj, så jag hoppas det blir sån jättefin vårdag, 31:a maj kan det ju även vara varmt eftersom juni är väldigt nära...jo man kan ta sig tid o åka till havet, men då blir d typ att åka fram och tillbaka då festen är ute i torslanda sen...

  • LindaochLinus

    jaha,ja då förstår jag att det blir lite fram & tillbaka kanske,men det kanske det är värt?Men ni behöver kanske inte åka så långt ut,långedrag kanske?Vi gifter oss den 17:e maj,hoppas också på en kanonfin vårdag

  • Majsis2008

    Nej, d e sant. Men vill nog hålla mig inne i stan, slottskogen var en bra idé...sen finns det ju masthuggskyrkan med, är ju en grym utsikt bakom där..

  • Amor Eterno

    Hejsan!!

    Gud vad ni har skrivit flitigt under helgen vi har ju flyttat så intenet är inte igång, vilke jag saknar oerhört!! Så det blir bara lite BT på jobbet då och då!!

    Majsis på Gustav Adolf torg är det underbart att ta kort fina blommor och vackra hus :)

    Men har du tänkt på Botaniska eller trädgårdsföreningen!! Det är ju vackart där med??

    Härlig att många planerar bebis efter bröllop !! Vi skall börja direkt under bröllopsnatten fniss.. :)

    Jag har oxå slutat med piller detta blir ett år snart även om vi bara gifter oss nästa år!! Vi vill inte ha en liten i magen innan bröllopet, men vi är försiktiga!!

    Min fråga till alla er!! Tips på en bra florsit!! Vi har även Aschbergska eken och ville dekorera med stora fina växter, alltså hyra in det under en dag vet ni vart jag skall hitta det???
    Alla tips välkommnas :)

    Nu blir det lite mer jobb!!!

  • Majsis2008

    Nej jag har inte tänkt så mycket alls på ställen och ta kort, d e därför jag börjar spåna på det nu...

  • stenbruden

    Hej tjejer!

    Herregud vad ni har skrivit i helgen! Jag har skumläst så gott det går för att hänga med
    Jag har varit i sommarstugan och haft det UNDERBART!!! Vi har den i smålandsstenar (L&L var väl som undrade..)Vi har grillat och ploclat svamp, hittade massor med trattisar, GOTT! Igår låg vi i sängen nästan hela dagen, så skönt! Vi har jobbat jättemkt det sista så det behövdes verkligen. Allt är så tyst och lugnt där, inga grannar som väsnas

    Jag såg att ni var inne på naglar..
    Stjärngudinnan: Jag går också hos young nails!!! Vem går du till?? Jag går hos Jennifer sen ca 2 år och trivs kanon! Kan ockås rekomendera dom! Vi kanske har setts där utan att veta om det

    Tårta... hmm så långt har inte jag kommit alls..
    Förresten! Hur gör man så att ni andra kan se mitt bildgalleri???????

    Jag såg på en annan tråd om en fotograf som, tror jag, tog ca 5-6000 kr FÖR EN HEL DAG och då fick hon en cd med över 1000 bilder. Ska kolla vilken fotograf det var, har skrivit upp det hemma (har också en liten planeringsbok)

  • stenbruden

    L&L
    Usch med din axel! Hoppas det blir bättre snart så du kan hänga här

    Majsis:
    Jag såg ett bröllopsfoto som var taget i stadsmiljö, som om det vore på tex avenyn med massa människor i bakgrunden. Men dom hade suddat alla bakom och bara brudparet var skarpa.. Det va hur coolt som helst! Så nästan fejkat ut men det var det nog inte. Kolla med fotografen om han/hon har nån sån kul idé.. Om ni nu ska fotas i stan. Annorlunda och jäätehäftigt var det!
    Annars är ju alla andra förslag kanon, det finns ju många fina ställen i våran goa stad

    Nu tror jag att mitt bildgalleri ska fungera!!!

  • Majsis2008

    Jo, jag vet att man kan ta såna bilder, men nu e d en amatörfotograf så vill ju ha d lättare....sen ska bilderna vara svartvita sen...

  • bröllop gbg

    Här går planeringen framåt med raska steg. Är nu i tårtfasen. Är det nån som kan tipsa om var man kan få tag på en mumsig, snygg och billig bröllopstårta? Behöver inte vara en sån där med flera våningar, men det får gärna vara snygga dekorationer. Ni andra som varit eller ska vara på Aschebergska, hur har ni gjort med tårta? Vi tänkte nog ta tårta istället för efterrätt, men hur blir det då med priset? och vet ni om Aschebergska har någon bra och billig tårtkontakt som de kan beställa från?

    Funderar också på fotografering. Vi har två vänner som är duktiga fotografer så vi kommer inte att hyra in någon. Men frågan är var man ska ta fotona... Vi vigs ju i november så utomhus kanske inte är så aktuellt, eller så kanske det är det, jag vet inte. Gillade din tanke med Ramberget majsis, vi bor inte så långt därifrån heller så det kanske skulle funka. Problemet är ju bara om vädret är dåligt. Tänk att stå i spöregn och ta foton innan vigseln... Huva!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008