• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • malinlars

    mrsD: Ja, jag hoppas verkligen att hon förstår hur jag vill ha det. Hon har ju bilden.. men vi skall dit den 29/9 å lämna tyg å ta mått.. skall förklara mer å verkligen få kol på hur Hon tänker... E ju lite nervöst att man inte har en färdig att prova..

    Hade för mig att det var ett halvr efter avslutade studier.. men men.. kan ju ha läst fel.. ett år är ju mycket bättre! Va bra med en extra inkomst.. tänk om jag hade orken att jobba extra. Men det finns inte.. Tur att lasse får dricks ibland..

    Va spännande det låter att försöka få barn.. Men är ni försiktiga innan bröllopet?? Jag tänker på, vill du vara garvid på bröllopsdagen??

  • mrsD

    malinlars - jag vill inte ha mage på bröllopet, men som jag skrivit i ett tidigareinlägg vore d drömmen att tala om på bröllopet att vi ska ha barn... (och ja, jag har övervägt att man kan må mycke dåligt i början av graviditeten, men d gör man säkert ändå? *S*)

    Men så tajmat kansdke man inte kan få d? *S* vi kör lite me säkra perioder, tänker att blir d ngt så blir d liksom..

    Men nu e ju han så nervös så du blir d ju inget iaf *asg*

    men vi har inte sagt t ngn att vi har kastat pillrena.. så d e lite hemligt.. hehe..

  • mrsD

    läste nu på csn : Du börjar betala tillbaka vid årsskiftet tidigast sex månader efter det att du senast haft studiestöd.

    Så... om jag slutar i juni måste jag börja betala i jan året efter? sjuuuukt.. d måste de ha ändrat nyligen.. o va fula de e me sex månader!

    hm... måste jag kika närmare på..

  • malinlars

    mrsD: Det är ju drömmen att få tala om det på bröllopsdagen ju.. Är faktiskt avis..
    Skall hålla d hemligt *S*

  • mrsD

    haha, så länge du inte skvallrar för våra föräldrar e d lugnt!

  • mrsD

    ska lägga mig i sängen nu, utan hund som knör o me nytvättade lakan o läsa till ögonen går i kors, vi ses imorn!

    natti natti!

  • Majsis2008

    Godmorgon brudar. Hoppas ni haft en bra helg. Själv blev det för mycket alkohol i lördags så man mådde som man förtjänade igår.

    Nån mer som fått "klagomål" från dom som är nära er i eran planering att man stressar för mycket med att få det mesta gjort? Jag blir så irreterad på det, dom vet ju inte hur många små deltajer man vill fixa...

  • Majsis2008

    Sen en fråga till. Någon som vet nån bra plats inne i centrala stan, i närheten av rådhuset där man kan ta fina bilder? har funderat på kronhusbodarna eller på Gustav Adolfs torg. Fast vi kommer ju fota oss innan vigseln så ramberget är ett alternativ med....hade varit tufft och ha hela gbg som bakgrund...

  • Stjärnis

    Majsis2008: Helgen har varit bra, men det känns segt att arbetsveckan med allt vad det innebär nu är i full gång

    Hmm, platser att fotograferas på som ligger centralt. Nere vid hamnen vid operan, kanske? Hur långt från Rådhuset får det ligga?

  • Majsis2008

    Det ska vara lätt och ta sig dit...röda sten hade funkat med..d ska ligga så man inte känner att man måste köra som en blådåre sen om det skulle dra ut på tiden med fotograferingen, samtidigt är det en kompis som gör det och hon har nog inte nåt emot att ta kort både innan och efter i så fall....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008