• Kimji

    Förlovningsring

    Jag, 15 och min kille, 17 har funderat på att förlova oss på vår 1-årsdag som är om cirka 4 månader.
    Jag har börjat kolla på ringar men dom billigaste jag hittat är för ungifär 550kr men dom är rätt så tråkiga, vi vill ha nåt fint eller snyggt med våra namn ingraverat.
    Har skaffat sommarjobb då jag tjänar cirka 3500kr och mitt barnbidrag för cirka 1100kr = 4600kr

    Det ja undrar nu är om nån vet vart man kan köpa 2 st ringar till förlovning som är fina (ej tråkiga, helt vanliga) för runt den summan? :) Eller kanske runt 2000-3500kr? :) Om det finns fina men billigare skriv gärna sida och sånt då också :)
     

  • Svar på tråden Förlovningsring
  • Kimji

    Beställa från nätet är inga problem :D Ska kolla runt lite på titanringar med pojkvännen senare :) Tack för alla tips!

  • Theresebride

    Jag och min blivande var 16 och 17 år när vi träffades och förlovade oss efter ett halvår, nu 5 år senare ska vi gifta oss :)

  • Kimji

    Pratat med pojkvän nu :) Silver med/utan sten vill han ha X)

  • MuBu
    Kimji skrev 2012-02-26 19:26:47 följande:
    Beställa från nätet är inga problem :D Ska kolla runt lite på titanringar med pojkvännen senare :) Tack för alla tips!
    Ett annat tips, om du ska köpa ringar på nätet. Gå till en butik först och prova någon ring så ni vet vilka ringstorlek ni ska ha.
  • Kimji

    Tackar :D Det vart inte så dyrt heller för silverringarna med gravyr och diamant på den ena ringen, cirka 1500kr för båda :)

  • Chicita

    Lite dyrare än guldringarna du tittade på först då. Men ändå inte jättedyrt Glad

    Och värdet sitter ju inte i pris eller material. Utan i betydelsen.

Svar på tråden Förlovningsring