• 20110820

    Dags att göra som Familjeliv?

    Tycker att det vore på tiden att BT gör det FL nyligen gjort... tagit bort 3-månaderslåsningen av en tråd. Jag hittar ständigt (för mig) nya trådar där jag skulle vilja göra ett inlägg men det går inte då den är låst...


    Tänk vad många mindre trådar det skulle startas om man instället använde sökfunktionen och uppdaterade en befintlig tråd.


    Något att tänka över, BT?

  • Svar på tråden Dags att göra som Familjeliv?
  • Rufsas

    Verkligen! Det är superirriterande att hela meddelandegrejen känns så gammeldags.

  • Rufsas

    Jag mejlade nu att de ska läsa tråden och försöka ge oss svar. Håll till godo!

  • Patmos

    Hej!


    Trevligt att någon mejlade oss om denna tråd. Tack för förslaget.


    /Moderator

  • Fjosok

    Jag tycker BT borde ha en funktion som många andra stora forum, Flashback exempelvis. Där varje ämne har en tråd och en moderator hand om varje ämne. Jag menar, vi har sett 12736 trådar om brudöverlämning dom senaste två åren. Tänk om det kunnat vara en lång tråd där motsvarande kunde diskutera detta, där åsikter och svar gick att söka på.

    Jag upplever BTs forum lite som "efter" just nu. Tjänsten är jättebra men funktionerna och underhållet verkar inte riktigt hänga med.

    Jag menar, tänk en lång, väl modererad tråd per ämne istället för nya trådstartet stup i kvarten.

    Eller?

  • Redaktionen Emilia

    Hej!


     


    Vi läser era åsikter och tar med dom i den spännande utvecklingsfas vi just nu jobbar på när det gäller BT!


     


    Solsken till er!

  • Niini
    20110820 skrev 2010-07-20 23:23:30 följande:
    Plus att man slipper se trådar som "Bröllop 2011, del 26"....
    Vi e faktiskt bara på tråd 7 ;)

     


    Men jag håller helt med! Dessutom är det många som inte märker at en tråd är låst och missar många diskussioner i den nya!

  • Hattis

     


    20110820 skrev 2010-07-20 23:22:40 följande:
     ständigt (för mig) nya trådar jag skulle vilja göra ett inlägg men det går inte då den är låst... hmm
    Testar bara om det går att redigera citat. Hm. Jag tycker att man borde kunna klippa ur en del av inlägget men inte att redigera det och få det att se ut som ett citatl.
  • Hattis

    För det stod faktiskt inte hmmm  i slutet av orginalcitatet!!!

  • Redaktionen Emilia

    Vi jobbar för fullt med Bröllopstorget just nu - så håll ut! Forumfunktionaliteterna från FL mm


     


    Varma hälsnngar


    Redaktionen

  • Karamellen
    Rufsas skrev 2010-07-21 08:37:31 följande:
    För att inte tala om sökfunktionen som är under ALL kritik.

     


    20110820 skrev 2010-07-21 11:19:10 följande:
    Jo, där är nog ingen som kan säga något annat. Den är verkligen urusel!
    Sökfunktionen på Familjeliv fungera ju inte heller, den är ju lika usel där
  • themandys
    Redaktionen Emilia skrev 2010-09-13 10:49:27 följande:
    Vi jobbar för fullt med Bröllopstorget just nu - så håll ut! Forumfunktionaliteterna från FL mm   Varma hälsnngar Redaktionen
    Va bra att ni jobbar på att förbättra funktionaliteten!

    En funktion som jag (och säkert väldigt många andra) saknar är att kunna radera sina egna inlägg i en tråd, detta om man skrivt fel, ändrat sig eller liknande. Hoppas att ni därför lägger till denna funktion!

  • Etheleglin
    Fjosok skrev 2010-07-27 14:29:29 följande:
    Jag tycker BT borde ha en funktion som många andra stora forum, Flashback exempelvis. Där varje ämne har en tråd och en moderator hand om varje ämne. Jag menar, vi har sett 12736 trådar om brudöverlämning dom senaste två åren. Tänk om det kunnat vara en lång tråd där motsvarande kunde diskutera detta, där åsikter och svar gick att söka på.Jag upplever BTs forum lite som "efter" just nu. Tjänsten är jättebra men funktionerna och underhållet verkar inte riktigt hänga med.Jag menar, tänk en lång, väl modererad tråd per ämne istället för nya trådstartet stup i kvarten.Eller?
    Håller verkligen med.

    Familjeliv har också kass ordning, de borde också uppdatera sin sökfunktion och göra en moderator ansvarig för varje ämne. Dubbelpostning bör förbjudas, trådarna låsas och sedan raderas. Om det finns en tråd om relevant ämne skall det istället hänvisas till den.


    Sedan borde det även finnas en bättre svarsfunktion. Dels så att TS får ett meddelande (med direktlänk) när någon skriver ett nytt svar i tråden, men också så att det går att svara på andras inlägg (utan den dumma citatfunktionen) och att denna får motsvarande meddelande.


    Tänk bara helgons gamla forum - åh vad välfungerande det var! (Kanske fortfarande är, men jag vet inte då jag inte är medlem längre...)

  • Semlorna

    Jag, som är medlem på ett annat forum, saknar många funktioner.
     
    *kunna ändra i citat andra skrivit eller fixa egna inlägg som blivit fel
    *fixa nya citat själv genom koder
    *lägga in bilder
    *kunna komma till senaste lästa inlägg direkt istället för att automatiskt komma till sista sidan
    *att trådar som inte skrivs i låses efter en viss tid eller visst antal sidor istället för att automatiskt låsas efter tre månader.
    *att inlägg kan byta sida beroende på antal inlägg i tråden är irriterande! Hur ska jag veta vilken sida jag är på då?

    Och mycket mer som jag inte kommer på nu.

  • passionsblomman

    Just nu tycker jag det mest alarmerande är det TOTALT värdelösa i att det hela tiden dyker upp en jäkla skalbagge som TAR BORT alla radbrytningar i ens inlägg och smetar ihop allt till en enda lång och oläslig textmassa!

    Jag har inte ett dugg lust att hålla ut, jag är skitsur på att det så ofta är någor krångel trots att det ju byttes servrar och allt som skulle bli så bra.

Svar på tråden Dags att göra som Familjeliv?