• 20110820

    Dags att göra som Familjeliv?

    Tycker att det vore på tiden att BT gör det FL nyligen gjort... tagit bort 3-månaderslåsningen av en tråd. Jag hittar ständigt (för mig) nya trådar där jag skulle vilja göra ett inlägg men det går inte då den är låst...


    Tänk vad många mindre trådar det skulle startas om man instället använde sökfunktionen och uppdaterade en befintlig tråd.


    Något att tänka över, BT?

  • Svar på tråden Dags att göra som Familjeliv?
  • Dejli

    Jag tycker det allra mest irriterande är att man inte kan klicka sig fram till "första nya inlägget" sedan man sist läste tråden. Basic forumfunktion. Kul i en tråd med 12 sidor, och där man inte vet om man sist läste på sidan 3,5 eller 7 sist. Då får man läsa igenom mängder med inlägg för att komma fram till det senaste. Och jag håller med, sökfunktionen suger. Går det att söka på användare, dvs se alla inlägg från en viss användare? Jag har inte lyckats iaf...

  • sun moon

    och man kan ju inte ändra sina egna inlägg.. det r väll en funktion som bara måste finnas i ett forum...

  • BMTS

    Håller med, sökfunktionen är värdelös. Vore bra om man kan sortera svaren som kommer upp så att man får de senaste inläggen först t ex, jag menar jag har antagligen ingen större glädje av att veta vilken cateringfirma t ex som någon rekommenderade 2003! Den nya informationen är ju den som är relevant och som man vill åt och jag orkar INTE sitta och gå igenom tiotals sidor med svar som är flera år gamla för att hitta något vettigt.

  • Fröken Kumla

    Ja, sökfunktionen är under all kritik! Den fyller inte sin funktion för fem öre, tyvärr. Jag hoppas att BT snart ligger på samma "plattform" som FL så att vi kan nyttja forumet till max. :)

  • Rufsas

    Just ja. Bordsplaceringsverktyget (snarare sattyget) har vi också som ett kraftigt ickefungerande inslag på hemsidan.

  • fialotta82

     


    BMTS skrev 2010-07-21 14:47:10 följande:
    Håller med, sökfunktionen är värdelös. Vore bra om man kan sortera svaren som kommer upp så att man får de senaste inläggen först t ex, jag menar jag har antagligen ingen större glädje av att veta vilken cateringfirma t ex som någon rekommenderade 2003! Den nya informationen är ju den som är relevant och som man vill åt och jag orkar INTE sitta och gå igenom tiotals sidor med svar som är flera år gamla för att hitta något vettigt.

    Håller med om att mycket kan förbättras med sökfunktionen och forumet i sig. Dock har jag ett tips till dig som vill kunna sortera dina sökningar efter datum. Bredvid fälten där du fyller i sökord finns en rullgardingsmeny som heter Sortera eller sortera efter. Den står default på Relevans. Ändra den till datum. Håller med om att man annars oftast får upp svar från 2003 eller 2004 och när man försöker följa de länkar som de glada bröllopsplanerarna lagt upp på den tiden så fungerar dom nästan aldrig.

  • Sörön10

    Jag tycker också det borde vara lättare att skicka enskilda meddelanden till medlemmar. (Eller så är jag bara dum som inte hittat nåt bra sätt).


    Som det är nu måste man manuellt skriva in nicket för att skicka, kan man inte hellre ha en liten ikon att klicka på på personens krypin som gör att man kan skicka meddelande till denne?

Svar på tråden Dags att göra som Familjeliv?