• ActDontTalk

    50-talstråden - igen!

    Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    50s-style-wedding.blogspot.com/

    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

  • Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • ActDontTalk
    teak skrev 2010-04-29 08:44:47 följande:
      ja det är drygt två veckor kvar, tror inte jag har riktigt fattat det ännu. I morgon ska jag till frissan och gör en provuppsättning. Hon visste inte hur mycket vi skulle hinna, men iallafall prova lite. Vi har just gjort klart bordsplaceringen och i måndags gjorde vi klart alla gåvor. Nu håller jag på med festprogrammet. Måste börja skriva ut lite, det som är färdigt. Ja man börjar känna att saker måste bli färdiga.
    åh, jag har inte heller fattat det. men i veckan som kommer ska det mesta vara färdigt tänker vi! men vi har ändrat oss ungefär tusen gånger med varenda detalj, så nu har vi sagt att vi måste spika saker och ting, så får det vara så sen.

    jag börjar bli riktigt nervös! :)

  • teak

    Konstigt nog har jag inte hunnit bli nervös, fast risken är väl då att jag är supernervös på själva dagen. Här är vi just inne i en förkylningsperiod, hoppas att vi har gjort på den till den 15 maj bara. Här snöar det just nu (lite lätt), så det känns långt bort att gå i knälång klänning utan ärmar om två veckor. Brrr

  • Cltsp

    Hej på er! Kikar in här fortfarande ibland. Vad spännade det blir att se foton från era fantastiska bröllop sedan!


    Snart är det ett år sedan vår dag, tänk vad tiden går fort!

  • Junebug

     


    ActDontTalk skrev 2010-04-28 18:16:14 följande:
    jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten. alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss! idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!

    Den var fantastiskt fin, men hellång visade det sig när jag mätte upp sen.. och jag är väldigt inne på att ha en kortare variant så jag skippade den faktiskt.
    jag får snällt vänta på den jag har beställt...

    Spännande med ett par veckor kvar bara! Ibland blir jag så nervös så jag blir illamående, och då har jag 4 månader kvar.. så jag vete tusan hur det ska gå det här. :) 

    Vad är ni mest nervösa över?

    För mig är det nog tanken på alla blandade människor som kommer, att gästerna ska ha roligt och komma överens. Tanken på mina svärföräldrar blandat med mina syskon blandat med våra kompisar.. ujuj. Lantisar med stadsisar, kristna nykterister med partyprissar, högstadiekompisar med jobbarkompisar... ja ni fattar grejen.

  • KatjaB

     


    Junebug skrev 2010-04-30 13:03:20 följande:
      Den var fantastiskt fin, men hellång visade det sig när jag mätte upp sen.. och jag är väldigt inne på att ha en kortare variant så jag skippade den faktiskt.jag får snällt vänta på den jag har beställt...Spännande med ett par veckor kvar bara! Ibland blir jag så nervös så jag blir illamående, och då har jag 4 månader kvar.. så jag vete tusan hur det ska gå det här. :) Vad är ni mest nervösa över?För mig är det nog tanken på alla blandade människor som kommer, att gästerna ska ha roligt och komma överens. Tanken på mina svärföräldrar blandat med mina syskon blandat med våra kompisar.. ujuj. Lantisar med stadsisar, kristna nykterister med partyprissar, högstadiekompisar med jobbarkompisar... ja ni fattar grejen.

    jag är nog dels nervös för att man ska hinna med allt, alla förberedelser o inte glömmer bort viktiga saker o står där utan alkohol till festen eller nåt, haha. Men jag tror nog att alla kan underhålla sig själva ändå och blir en bra mix, o hoppas på att det blir en kul middag o inte för segdragen.


  • ActDontTalk

    åh, jag är nervös över att vara i center of attention hela dagen. haha, att alla verkligen synar en från topp till tå! sen är jag nervös över att inte klara av mina superhöga klackar som jag var tvungen att ha såklart.


     


    middagen är jag också nervös över, just som ni skirver att "hur ska alla komma överens?" framförallt - kommer alla ha roligt?! att maten inte kommer räcka, att alkoholen kommer ta slut och att folk kommer bli besvikna. (urlöjligt, varför skulle folk bli besvikna egentligen?)


     


    10 dagar kvar! iih! superfin frisyr du ska ha teak!


  • xaniara

    Åh, det verkar vara många som närmar sig nu :) Själv har vi fem månader kvar. 


    Jag nådde en liten målstolpe i kväll då jag gjorde klar den första grejen till vårt bröllop - min birdcageslöja! Det var väldigt enkelt och jag blev såå nöjd! Jag känner mig nästan löjligt giddy och hoppig över denna lilla sak, hur ska det då blir när vi börjar med inbjudningar etc? För att inte tala om när det ska börjas mätas för klänningen *gulp*


    Så hur står det till för er andra såhär den 5:e maj? :)

  • KatjaB

     


    ActDontTalk skrev 2010-05-05 09:40:25 följande:
    åh, jag är nervös över att vara i center of attention hela dagen. haha, att alla verkligen synar en från topp till tå! sen är jag nervös över att inte klara av mina superhöga klackar som jag var tvungen att ha såklart.   middagen är jag också nervös över, just som ni skirver att "hur ska alla komma överens?" framförallt - kommer alla ha roligt?! att maten inte kommer räcka, att alkoholen kommer ta slut och att folk kommer bli besvikna. (urlöjligt, varför skulle folk bli besvikna egentligen?)   10 dagar kvar! iih! superfin frisyr du ska ha teak!

    ja det där med center of attention känns ju igen. Sen sitter man väl där o tänker "inte peta i näsan, inte peta i näsan... "

    xaniara: kul, får gå in o kolla om du har några bilder på den sen. Sen när du sitter med festprogram o placeringskort kommer du efter hälften svära för att du gjorde dem så förbannat avancerade. sen när de väl är klara sitter du där med ett fånleende, ett glas vin och pekfingrarna av misstag ihoplimmade med superlim, men vem bryr sig.. då är det värt allt slit igen


  • Junebug
    xaniara skrev 2010-05-05 21:23:30 följande:
    Åh, det verkar vara många som närmar sig nu :) Själv har vi fem månader kvar.  Jag nådde en liten målstolpe i kväll då jag gjorde klar den första grejen till vårt bröllop - min birdcageslöja! Det var väldigt enkelt och jag blev såå nöjd! Jag känner mig nästan löjligt giddy och hoppig över denna lilla sak, hur ska det då blir när vi börjar med inbjudningar etc? För att inte tala om när det ska börjas mätas för klänningen *gulp* Så hur står det till för er andra såhär den 5:e maj? :)
    Vi har 3,5 månader kvar ungefär, fick inbjudningskorten idag - riktigt skoj att se!! Nu är det på riktigt ju :)
  • xaniara
    Junebug skrev 2010-05-06 22:32:33 följande:
    Xaniara; har du ingen bild på floret förresten?
    Min kamera är ute och ränner för tillfället, men det kommer. Ganska klassisk, går ner över halva ansiket och poofar sig lite. Funderar på hårsmycke att sätta över där man nålar fast den, skulle vilja testa nånting annat än en blomma... 

    Jag kan i varje fall starkt rekommendera www.judithm.com/ för hattflor, skickas från USA, supertrevlig mailkontakt och det gick på mindre än en vecka. 



    KatjaB skrev 2010-05-06 00:57:43 följande:
    Sen när du sitter med festprogram o placeringskort kommer du efter hälften svära för att du gjorde dem så förbannat avancerade. sen när de väl är klara sitter du där med ett fånleende, ett glas vin och pekfingrarna av misstag ihoplimmade med superlim, men vem bryr sig.. då är det värt allt slit igen
    Oh ja, superlim och jag kommer vara såå tajta fram tills oktober!
  • teak

    Ja då går man in på bröllopsveckan, på lördag smäller det. Känns helt overkligt.
    I går kväll gick vi med skor inne, måste försöka få mina skor att kännas skönare. I natt drömde jag stress bröllopsdrömmar. Vi hade helt plötsligt ett jättestort bröllop, flera hundra gäster och vårt värdpar var inte där. Min blivande man tror jag inte heller var med i drömmen. Gästerna klagade och ingen mat fanns. Oj oj hoppas det blir lite bättre i verkligheten :)

  • ActDontTalk
    teak skrev 2010-05-10 08:11:15 följande:
    Ja då går man in på bröllopsveckan, på lördag smäller det. Känns helt overkligt.I går kväll gick vi med skor inne, måste försöka få mina skor att kännas skönare. I natt drömde jag stress bröllopsdrömmar. Vi hade helt plötsligt ett jättestort bröllop, flera hundra gäster och vårt värdpar var inte där. Min blivande man tror jag inte heller var med i drömmen. Gästerna klagade och ingen mat fanns. Oj oj hoppas det blir lite bättre i verkligheten :)
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt!

    har ni kolla på allting annars teak?


  • Junebug
    ActDontTalk skrev 2010-05-10 12:56:34 följande:
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt! har ni kolla på allting annars teak?
    Såg i din blogg att du köpt ett par skor, var hittade du dom? Är på jakt efter ett par snygga klackar...
  • ActDontTalk
    Junebug skrev 2010-05-11 20:54:05 följande:
    Såg i din blogg att du köpt ett par skor, var hittade du dom? Är på jakt efter ett par snygga klackar...

    jag hittade mina skor på scorett outlet som de har här i stan, men de kommer ju från vanliga scorett från början. Skorna är vita i mary-janes modell med peeptoe. kunde inte bli bättre liksom! :)


  • teak

     


    ActDontTalk skrev 2010-05-10 12:56:34 följande:
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt! har ni kolla på allting annars teak?

    Jag tror att vi har koll på det mesta. Säkert glömt något men i så fall får det vara så. Ska fixa lite småsaker i morgon torsdag. Vi ska ha tapet som bordslöpare, så det ska kapas till.

    På fredag blir det att hämta tårtan, bordsdekorationsblommor, köpa klister till lösögonfransar och fixa i lokalen, samt att få mina naglar fina.
    Sedan lördag kl 08.45 ska jag infinna mig hos frisören, för hår och makeup. Min blivande man kommer dit före 13, för kl 13 ska vi fotograferas och sedan kl 15 är det vigsel. Sedan bär det av till festlokalen.

Svar på tråden 50-talstråden - igen!