• ActDontTalk

    50-talstråden - igen!

    Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    50s-style-wedding.blogspot.com/

    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

  • Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • ActDontTalk

    åh! underbar klänning! älskar spetsklänningar, och hade den inte varit för liten hade jag nog slagit till! ;)

  • xaniara

    Jag hoppar också in i tråden! Vi ska inte ha 50's tema, men jag ska ha en klänning i tea-length med stor puffig kjol och en tjusig birdcage-slöja till. Dessutom blir det inget fluffegull med (som någon så underbart sa förut:) "pussande duvor", så jag kände mig hemma här!


    På tal om snygg första dans i lindy hop, har ni sett denna? Whoo!




  • KatjaB

     


    xaniara skrev 2010-04-22 18:16:29 följande:
    Jag hoppar också in i tråden! Vi ska inte ha 50's tema, men jag ska ha en klänning i tea-length med stor puffig kjol och en tjusig birdcage-slöja till. Dessutom blir det inget fluffegull med (som någon så underbart sa förut:) "pussande duvor", så jag kände mig hemma här! På tal om snygg första dans i lindy hop, har ni sett denna? Whoo! www.youtube.com/watch

    vilken härlig (och vilken kondis med måste ha )

    här är mina favoriter

    ">




    ">




    ">


  • Junebug

    FAAAAAANTASTISK KLÄNNING!! Åhh perfekt storlek.. nu fick jag ångest. Har precis köpt klänning med bolero för totalt 2800 kr. Denna kostar 750 kr... Jag måste nog buda på den.


    Tror ni man kan sälja vidare en splitterny klänning i den här modellen (denna har jag köpt): www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html


    Om jag kan sälja vidare den så kan jag ju med gott samvete köpa den fina spetsvarianten :)


    annaochmias skrev 2010-04-22 12:12:49 följande:
    Måste bara tipsa om en Tradera-auktion (EJ min!) som jag precis snubblade över: en 50-talsbrudklänning i spets och tyll:www.tradera.com/Vintage-Fantastisk-Brudklanni...Personligen skulle väl jag nog tagit bort rosetten och kanske haft ett färgat sidenband runt midjan istället men smaken är ju som baken. :)

     


    annaochmias skrev 2010-04-22 12:12:49 följande:
    Måste bara tipsa om en Tradera-auktion (EJ min!) som jag precis snubblade över: en 50-talsbrudklänning i spets och tyll:www.tradera.com/Vintage-Fantastisk-Brudklanni...Personligen skulle väl jag nog tagit bort rosetten och kanske haft ett färgat sidenband runt midjan istället men smaken är ju som baken. :)

     


     

  • KatjaB

     


    Junebug skrev 2010-04-22 20:56:04 följande:
    FAAAAAANTASTISK KLÄNNING!! Åhh perfekt storlek.. nu fick jag ångest. Har precis köpt klänning med bolero för totalt 2800 kr. Denna kostar 750 kr... Jag måste nog buda på den. Tror ni man kan sälja vidare en splitterny klänning i den här modellen (denna har jag köpt): http://www.honeypieboutique. co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.ht ml Om jag kan sälja vidare den så kan jag ju med gott samvete köpa den fina spetsvarianten :)    

    men din klänning är ju jättefin den också Men jag tror nog att du absolut kan få den såld.


  • annaochmias

     


    Junebug skrev 2010-04-22 20:56:04 följande:
    FAAAAAANTASTISK KLÄNNING!! Åhh perfekt storlek.. nu fick jag ångest. Har precis köpt klänning med bolero för totalt 2800 kr. Denna kostar 750 kr... Jag måste nog buda på den. Tror ni man kan sälja vidare en splitterny klänning i den här modellen (denna har jag köpt): http://www.honeypieboutique. co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.ht ml Om jag kan sälja vidare den så kan jag ju med gott samvete köpa den fina spetsvarianten :)    

    Ja visst var den vacker! Så häftigt med all den där gamla spetsen. Hade själv budat på den om den var i min storlek...

  • annaochmias

     


    xaniara skrev 2010-04-22 18:16:29 följande:
    Jag hoppar också in i tråden! Vi ska inte ha 50's tema, men jag ska ha en klänning i tea-length med stor puffig kjol och en tjusig birdcage-slöja till. Dessutom blir det inget fluffegull med (som någon så underbart sa förut:) "pussande duvor", så jag kände mig hemma här! På tal om snygg första dans i lindy hop, har ni sett denna? Whoo! www.youtube.com/watch

    Har du någon bild på din klänning, den låter ursnygg och precis som jag vill ha min...

  • ActDontTalk

    jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten.


    alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss!


    idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!


  • xaniara
    annaochmias skrev 2010-04-25 11:12:42 följande:
      Har du någon bild på din klänning, den låter ursnygg och precis som jag vill ha min...

    Jag ska få min klänning uppsydd så den är inte klar än, men om du tar en titt i mitt galleri så ser du på ett ungefär hur jag tänker. Säg till om du behöver inspirationsbilder, jag har massor

  • teak

     


    ActDontTalk skrev 2010-04-28 18:16:14 följande:
    jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten. alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss! idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!

    ja det är drygt två veckor kvar, tror inte jag har riktigt fattat det ännu. I morgon ska jag till frissan och gör en provuppsättning. Hon visste inte hur mycket vi skulle hinna, men iallafall prova lite. Vi har just gjort klart bordsplaceringen och i måndags gjorde vi klart alla gåvor. Nu håller jag på med festprogrammet. Måste börja skriva ut lite, det som är färdigt. Ja man börjar känna att saker måste bli färdiga.

Svar på tråden 50-talstråden - igen!