• Svar på tråden September 2010 del 4
  • Andelle

    Vi tänkte skicka våra i början av juni, gifter oss 25 september.
    Osa i mitten av augusti, det borde väl funka? Känns inte lönt att sätta osa mitt i semestern.

    Vi har redan förvarnat alla med ett STD-kort som gick ut i februari, annars hade jag nog velat skicka inbjudningarna tidigare.

  • sun moon

    Vi ska flytta på onsdag-torsdag så allt med bröllop ligger nu på is. Detta gör mig lite nervös för vi har inte fått ut våra inbjudningskort.. inte hittat fotograf.. men men, vi får ta ett rejält tag i det hela när vi har kommit iordning i nya bostaden

  • swee1

    Hoppas det inte är för sent att haka på :)

    Vi gifter oss borgerligt 25.9 och jag känner mig hyperstressad. Just nu mest om kläningen, hittar fel på alla..

    Festlokalen är bokad och meny klar förutom lite finjustering, fotografen (en halvproffs kan man väl säga) bokad, ringen bestämd men allt annan är öppet *suck* har inte ens bokat vigselförrättare för vi har inte bestämt var vigseln ska ske
    .Vi vill göra det med bara vittnens närvaro och åka sen till festlokalen där gästerna, förhoppningsvist, har fått lite skumpa.

    Vad tycker ni, är det för sent att skicka inbjudan i början av juni? Funderar OSA i slutet/mitten av augusti -om inte hon som håller i catering måste veta tidigare.

  • Blivandefrueriksson

    swee1 ni gör helt som ni själva vill med inbjudan, vi har en del som ska ta sig från sveriges alla hörn och måste boka biljetter för att ta sig, men jag tycker endå vi inte är tidiga ute som skickar i maj Men juni är ju bra det med

  • swee1

    Vi tänkte maj först men tummen har fastnat *s* vi kanske hinner om vi får loss den NU.

    De gäster som vi har långväga är så "nära" att de redan vet datumet dvs släkt från Finland, toastmadame från Hufvudstaden osv.

    Hur har ni gjort med övernattningen, bjuda eller icke bjuda?

  • Blivandefrueriksson

    övernattningen? alla som kommer utsocknes så att säga har sina föräldrar här endå så de har säng plats. men även om de inte hade haft det så hade vi inte bjudit dem på det, tycker det ska vara en ära att gå på ens bröllop och man bjuder på så mycket som det redan är.

  • swee1

    De närmaste sover hos oss men det blir några "över", och eftersom de redan bekostar en lång resa från Finland funderar vi på att stå för deras övernattning..beror på budjeten, den lever lika mkt som gästlistan :)

  • Blivandefrueriksson

    swee finns det inget vandrarhem i närheten??

  • swee1

    Japp men den är tråkig..vi har en gästgiveri på byn och de har ett hus med 6-8 sängplatser, funderar på att fråga om man kan boka det för ett bra pris. I så fall står vi för kostnaden, tänkte det kan vara nice för gästerna att bekanta sig lite innan.

  • Fenixx

    idag postade vi våra inbjudningar, känns spännande!!


     


    nu är det verkligen på riktigt! hoppas många hinner få dem imorgon redan. vi har kalas på lördag så får dem lite samtalsämne att prata om.

  • BrideandGroom

    Hej!

    Jag har hittat min klänning men känner att jag fattas något. Var kan man hitta något att ta över axlarna. Vill ha något som är lite tuffare. Något annat än en sjal. Päls är ju så himla tufft men september hoppas man på sommar. Vet någon var man kan köpa någon liten jacka eller bolero som är fin?

    Är det någon mer än jag som ibland kan bli osäker om man gjort rätt val av klänning? Tror det men ja.. i och med att jag hade trott att jag skulle hitta något med axelband eller något som hängde nedanför axlarna.. ja nått.. så därför känns det som man fattas nått.

    Är säkert på att den blir bra. Man ska nog bara få på sig den igen. *väntar ivrigt*

Svar på tråden September 2010 del 4