• Qlsson

    Hjälp med kinaklänning, snälla ni som handlat!!

    Hej alla som köpt Kinaklänning
    (misstänker att JJ's o Lightinthebox är samma skrädderi men olika säljare...)


    Ni som måttbeställt - upplever ni att måtten blev rätt? Blev det för stort, för litet?


    Ni som köpt "vanliga storlekar" - upplever ni att modellerna var rymliga? små? Långa? Korta?


    För jag har provat att måttbeställa men det fungerade verkligen inte utan klänningen blev alldeles för stor och på tok för kort (det är en knälång modell)
    Etiketten de sytt i anger rätt måt, dem som jag skickade in, men själva klänningen är 7-8cm för stor över bysten o 6-7cm för stor i midjan samt 15cm för kort. Trots att jag skickade med deras egen bild där de visar hur man ska mäta, och skrev in mina egna mått.


    Nu har jag blivit erbjuden 60% av min beställning som en kupong, alltså inte pengarna tillbaka, utan jag får en kupong på 60% av värdet på min beställning. Vågar jag prova igen?
    Vad är era erfarenheter, beställde ni den storlek som är närmast era egna mått, om du ligger mittemellan 2 storlekar tog du då en större eller en mindre?


    Tacksam för hjälp!!
    :)

  • Svar på tråden Hjälp med kinaklänning, snälla ni som handlat!!
  • Qlsson
    sarahannae skrev 2015-03-30 20:13:01 följande:

    Jag har köpt en kinaklänning som var måttbeställd. Stämde sådär, men inte alls "måttanpassad". Jag rekommenderar absolut att köpa färdig storlek och sedan ta klänningen till sömmerska och justera tex längden om den är för lång. Lycka till!


    Men var den för stor? För liten?
    Min gissning är att de alltid gör klänningarna större eftersom det går att ta in dem, men när min var 15cm för KORT föll den teorin... :(


    Var din för stor eller för liten?

  • Qlsson

    Å tack för alla svar!!


    Hoppades att ni skulle svara likadant allihop ;)
    men jag får väl helt enkelt hålla tummarna o försöka igen!

  • Qlsson

     Tänkte bara komplettera med en bild på min klänning och de små jackorna jag köpte samtidigt. Det är alltså beställt "champagne" både i klänning och jackor (jackorna gick f.ö. bara att FÅ i just champagne) så min misstanke är ju att de råkat sy klänningen i "golden" - men det har de inte velat kännas vid. (än)


    Hoppas höra av dem idag ang kompensation. De har erbjudit 60% av klänningens pris i "kupong" men den stämmer ju inte alls med måtten jag skickat till dem (alldeles för stor OCH 15cm för kort!?!) förutom då att den är smutsgul... Så jag vill ju ha 100% tillbaka - utan att behöva returnera klänningen o vänta 20-25 dagar innan jag får "kupongen" - det börjar nämligen bli lite brått nu.


    :(

Svar på tråden Hjälp med kinaklänning, snälla ni som handlat!!