• zero

    Haha, inte jag heller!

    Mitt mål är dock något i stuk med diamant nr 3 som högerhandsring någon gång i framtiden, Det är verkligen en av mina absoluta favoriter. Gillar dock antika cushions och därmed nr 2 bäst men det är helt utanför min budget, typ för all framtid (såvida man inte vinner på lotto haha), men i mina drömmar liksom ;) Kan absolut tänka mig en fancy brown (mot det oranga hållet och slipad som nr 3 också, hade känts mer personligt (för min del dårå).

  • zero
    Pess skrev 2015-03-13 00:35:11 följande:
    Haha jag förstår! ;) Den var alldeles underbar! 2an med.. Hjärta du får köpa trisslotter! ;) Har två här hemma som väntar på att bli skrapade! ;) 

    Lät spännande med färg på stenarna! Kan vara otroligt snyggt, har dock, mig veterligen, aldrig spanat in någon färgad diamant på nära håll, mer än kanske ljust färgad möjligtvis, men aldrig en brun eller svart, passar på att fråga om du kanske vet, är svarta diamanter "genomskinliga"? så att man ser skärningen inuti dem? :D
    Ja några miljoner hade ju aldrig varit fel :)

    Här är en video på ett sådant alternativ (dvs brun orange dessutom i en av de slipningar som tilltalar mig mest men hur mycket, får jag se snart)



    Desto mörkare en diamant är desto svårare är det att se fasettmönstret.
  • zero

    De är ju billigare än färglösa eller nära färglösa diamanter så man får mer sten för pengarna men tja, det är svårt det där! jag gillar både och, handlar mycket om hur man väljer att fatta diamanten och det är det svåraste när det gäller färg,tycker jag.

  • zero

    Alltså jag personligen hade satt den i en halo. Problemet är väl att den gör sig bäst i typ allt utan vita metaller egentligen och vita metaller är det jag föredrar. Så troligen hade jag fått sätta den i en platina halo fast med klor och eventuellt detaljer i en annan metall.

  • zero
    Jullis skrev 2015-03-16 13:39:03 följande:

    Hehe, "klumpig" var första ordet som kom upp i mitt huvud när jag såg bilden och sen såg jag att du också skrev att den är klumpig. Den verkar också sitta i en typ av bezel-fattning i mitten, men ringen är absolut inte min stil. Stenen är fin, påminner väldigt mycket om färgen på min, men min är typ en 10-del så stor haha!


    Haha. Ja det är ju en typisk högerhandsring men försökte mest förmedla vad jag menade med vit metall och någon annan typ av metall nära själva stenen. Gillar dock octagon halos men helhetsintrycket av just den ringen specifikt är väl att den just är klumpig :) och japp den sitter i bezel och det är ju praktiskt om man har "kloparanoja" som jag typ har hehe.
  • zero

    Det är alltid svårt att fota ringar,det blir liksom sällan bra. Men den är fin! tycker att jag känner igen den,kanske sett den i någon annan tråd.

  • zero

    Hej AVC.
    Det har kommit ganska mycket i vägen men jag planerar ett eller två mindre köp från gog förhoppningsvis till höst/vinter så om du inte hinner före så kan jag dela med mig av min erfarenhet då (har varit i kontakt med dom dock och kollat att de kan ordna vad jag vill att de ska ordna och bemötandet var bra och allt det där). Jag vet att det ska finnas åtminstone en till här som har erfarenhet av att köpa därifrån men som inte verkar vara aktiv här längre. Det har kliat i fingarna på mig att köpa redan nu men eftersom att jag redan var/är i kontakt med brian gavin angående ett mindre köp där så fick/får det komma först.

  • zero

    Så här långt har jag bara gott att säga om brian gavin. Fått jättefin service på alla sätt och vis och jag känner mig trygg med det köpet jag ska göra på onsdag. jag gillar själva idén om att ta alla för en "test drive" innan jag spenderar för mycket och planerna generellt sätt har ändrats en hel del för min del. Vad är det som du är intresserad av hos gog? :) Menar med ditt namn så kan jag väl iof lista ut det men jag menar mer till detalj hehe.

  • zero

    Jag önskar att jag hade hunnit komma längre ;) men precis allt som möjligtvis kunde komma i vägen har liksom kommit i vägen ekonomiskt. Det enda som gör mig kluven längre fram när det handlar om större köp är att victor canera råkar sitta på en ring som är helt min smak och att han givetvis vägrar fatta diamanter från gog. Tror det är likvärdigt dock men han är dyrare,tyvärr och att hitta en guldsmed som vill ta på sig något liknande i sverige kommer bli minst sagt svårt om inte omöjligt. Jag är nyfiken i ett nötskal på vad du är inne på gällande specifikationer :)

  • zero

    Haha ja, eller så får du skicka ett pm om/när du har lust och tid :)

Svar på tråden Din drömring!