Inlägg från: ellendellen90 |Visa alla inlägg
  • ellendellen90

    Dress overload

    Jag lider just nu av lite dress overload och har nästan kommit fram till att hela iden med klänning är idiotisk. Missförstå mig rätt nu: Jag är absolut inte prinsesstypen och jag gillar inte tyll eller chabby chic. Spets är fint. Trots allt är jag väldigt intresserad av mode men jag är också praktis och vill inte lägga alla mina sparpengar på en klänning som jag ska ha en dag, spenderar dem helder på maten eller investerar i en ring. 

    Jag har väl hittat lite klänningar. Men allt är dyrt! 

    Syftet med denna tråd är väl att diskutera trender och att försöka hitta sånt som sticker ut för oss som är ute efter det. 


    mode
  • Svar på tråden Dress overload
  • ellendellen90

    här är några av mina favoriter hittills:

    Etsy:
    www.etsy.com/listing/173332268/custom-made-chapel-train-exquisite
    www.etsy.com/listing/204986195/sierra-a-modern-chiffon-and-rose-gold
    www.etsy.com/listing/175214647/long-wedding-dress-with-handmade-pearls
    www.etsy.com/listing/189152698/long-wedding-dress-white-and-nude
    www.etsy.com/listing/175517440/bacall-champagne-paillettes-old

    Klänningarna har inte så mycket gemensamt förutom att ingen är axelbandslös. 

  • ellendellen90

    Paljettklänningen var verkligen super snygg! Den från Ebay också.

    För mig är det lite svårt med vitt. Jag har sällan vitt annars.Kul att fler hittat till min tråd. 

  • ellendellen90

    Förestår precis vad du menar @plättis. Jag kommer att ha ett ganska stort bröllop. Det är för våra familjers skull. Vi har haft väldigt mycket begravningar på båda sidorna de senaste åren och alla behöver en mer upplyftande anledning att samlas. 

    Att beställa en klänning ifrån kina känns ganska svårt. Jag har super svårt för polyester och konstiga material. Men jag gillar etsy väldigt mycket. Självklar kommer jag att besöka de lokala affärerna för puffiga klänningar och kan även tänka mig en tur till Stockholm. Ser väl fram emot det med en skräckblandad förtjusning. 

    Vad gäller färgen kommer jag det nog sluta med en klänning som är någon form av vit eller champagne. 

    En kul sak som vi kommer göra är att ha samma skor eller iallafall skor gjorda av samma skinn. Vi är nämligen i skobranschen och kommer att specialdesigna våra egna skor. De kommer att vara i någon färg, förmodligen turkost. 

  • ellendellen90

    Vi är också trötta på begravningar och vi tycker väldigt mycket om att umgås med våra familjer. Dem är roliga och vi skulle aldrig kunna gifta oss utan dom. 

    Jag tror inte att jag kommer att lägga så mycket pengar på klänningen heller när det väl kommer till krita. Men budgeten ger utrymme för ganska mycket. Så titta kan man göra. Men kommer förmodligen lägga mer pengar på ringen, kanske se till att jag får en sten med riktigt hög kvalitet då håller också värdet bättre. Annars blir nog mat och vin en stor post. Klänningen känns väldigt sekundärt. Men det är klar att man vill klä upp sig ordentligt när man väl har en ursäkt att göra det. 

  • ellendellen90

    Att designa om en klänning låter verkligen super coolt. Jag har lite ideer som involverar vintage klänningar också. Bland annat att ta kontakt med teaterns kostymförråd och såna saker. Jag lånade min balklänning därifrån och den var super snygg. 

    Annars kryllar ju etsy av super läckra vintage klänningar. 
    www.etsy.com/listing/196480150/1950s-50s-60s-vintage-harvey-berin
    www.etsy.com/listing/164411363/simple-1950s-white-wedding-dress&br_feed_tlp=weddings

    Finns så mycket man kan göra. 

  • ellendellen90

    Jag gick teater på gymnasiet och har därför lite kontakter. Men på kulturskolan i Örebro vet jag att man kan hyra kläder. Det kanske finns något liknande i din stad. 

    Jag är också väldigt sugen på en kina klänning men jag har lite svårt med alla syntetmaterial så vi får väl se. Min favorit är ju nu en från en israelisk tjej på etsy. Den är tvådelad så jag tänker att jag kan korta kjolen och ha överdelen till jobbet. Då känns det inte helt vansinnigt med tanke på priset heller.

    www.etsy.com/listing/173332268/custom-made-chapel-train-exquisite

Svar på tråden Dress overload